Søgning på: srp biologi og kemi. Resultater: 18001 til 18020 af 27496
-
Færdiggøre HTX eller skifte til HHX
ForumindlægHEJ Folkens :) Jeg er stødt på et problem :/ jeg går nu på HTX i 1.g og afslutter snart 1.g her til sommer, Men jeg er nu blevet mere interresseret i innovation og virksomhedsdrivning :/ Så jeg ville spørge, hvad i synes er bedst. Jeg synes ikke HTX passer til mig. Ville det være spildt ... -
Hjælp til at fuldende reaktionsskemaer.
ForumindlægHej derude :) Jeg sidder med et par reaktionsskemaer, jeg ikke kan fuldende, så håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt på vej. Det drejer sig om følgende reaktioner: Ca2+ + (NH4)2C2O4 --> ? Mg2+ + (NH4)2C2O4 --> ? Mg2+ + Na2HPO4 + NH3 --> ? MgNH4PO4 + NaOH --> ? Mg(OH)2 + H+ --&g... -
Søger bøger bioanalytiker 1. semester
ForumindlægHej, jeg skal starte på bioanalytiker uddannelsen i Århus og søger derfor bøger :) Skriv venligst hvis i har nogle liggende som i vil af med :) Mvh -
Methanal vs Ethen
ForumindlægHej, angående en opgave, vil jeg gerne spørge om, hvorfor har ethen et lavere kogepunkt i forhold til methanal? På forhånd tak :) -
Kirurg
ForumindlægHej Studieportalen Jeg går i 8 klasse og jeg vil gerne være kirurg hvilken linje anbefaler i jeg skal tage i gym. og hvad skal jeg gøre for at komme på gym. ?? -tak på forhånd :) -
Brændselceller
ForumindlægHej Jeg skal lave et inovativt projekt som AT, og overemnet er kampem om det gode liv, hvor vi skal fremstille eller bare tænke over et produkt som feks. gør et problem i vores liv nemmere. Jeg mangler ideer til hvad mit projekt kunne handle om??? Jeg havde tænkt lidt over brændselceller. O... -
forskellige spg.
ForumindlægHej. (Det skal lige siges at jeg ikke har haft naturfag i snart 5 års tid) Jeg skal i 3.g efter sommer, og mangler kun naturvidenskab som det sidste. Jeg vil meget gerne starte tidligt med at blive bedre på de fag, så jeg er sikker på at kunne klare eksamen godt. Nu ved jeg godt at man skal præ... -
Ligevægtskonstant
ForumindlægHåber der er nogle der kan hjælpe med følgende opgave. Jeg har udregnet ligevægtskonstanten ved 298 K, men jeg er ikke sikker på om det er rigtigt. K = e-175200 J/mol / 8,314*298 K = 1,95*10-31 Vi ser på reaktionen: N2(g) + O2(g) → 2 NO(g) Denne reaktion bevirker, at der er NO i udstødnin... -
Valg af gymnasium: STX eller HTX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er en 15-årig dreng, der snart skal til at vælge gymnasium. Jeg går meget op i skolen og vil gerne læse medicin efter gymnasiet, men jeg er i tvivl, om jeg skal vælge STX eller HTX. Er der nogen, der kan hjælpe mig og har erfaring med STX eller HTX? Evt. nogen der læser medici... -
Andengradsligning
ForumindlægHvad nu hvis at man har følgende: Hvor og Altså et ukendt tal. Kan man da løse ligningen for ovenfor stående andengradspolynomium? Ved hjælp af den velkendte formel for løsningen af en andengradsligning. Eller er man nødt til at finde (M) eksperimentielt? -
Phosphorsyre
ForumindlægHej derude. Sidder men en kemi opgave jeg har burg for noget hjælp med. Nogen der kan hjælpe? :) a) beregn pH for en 0,15 M H3PO4-opløsning. det kan antages at phosforsyre opfører sig som en monohydron syre. og b) Man ønsker nu at fremstille en pufferopløsning, hvor pH er 7,0. Hvilke to af st... -
Systematisk lektiesnyd på hjemmeside
ForumindlægTjek lige det her link. Selvom det ikke handler om studieportalen, mener jeg, at der er alt mulig grund til, at Studieportalen måske skal genoverveje sin opgaveoploading - princippet er trods alt det samme...http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=307589 -
Lektier i juleferien?
ForumindlægPlejer man at få lektier for i juleferien?Jeg siger ja, min ven siger nej ("det er jo jul..."). -
FSA fysik.
ForumindlægHalløj (; Nogen der var oppe i fysik i dag? Hvis ja, Hvordan gik det og hvad trak i? -
H2O
ForumindlægHej Min kemi-timer ligger fjernt i hukommelse. Så jeg håber, at der er nogle som kan hjælpe med et sikkert simpelt kemi spøgsmål. Det drejer sig om H2O. Hvilke er de to molekyler er negativ og positiv ladet. Jeg leder efter noget lignende, som Na+ + Cl-, bare med vand, hvis man altså kan det. Je... -
Huntington, Fukuyama og konflikten i Mellemøsten
ForumindlægDet er muligt det er et mere eller mindre umuligt projekt, men er i gang med AT synopsis hvor fagene Samfundsfag og Kemi indgår og vil, hvis det er muligt, gerne fokusere på konflikten i Mellemøsten med udgangspunkt i Huntingtons og Fukuyamas teorier, men problemet ligger i kemidelen, som ikke um... -
FysikKemiFaget
ForumindlægHej. jeg er går i folkeskolen (8 årgang) og har svært ved fysik kemi faget. Jeg ville gerne have at en der ville prøve at forklar hvad atomer, protoner og alt med kemi at gøre, er. Lige nu har vi om syre og baser, og jeg har lidt svært ved at følge med. jeg forstår ikke hvordan man kan plusse i k... -
Optagelsesprøve til hf
ForumindlægHej. Jer som eventuelt har været til optagelsesprøve til gymnasiet, hvilke opgaver havde i primært om i fysik/kemi-delen? Er der nogle særlige formler etc. jeg bør tage med, eller er det bare helt tilfældigt, hvad der kommer af opgaver? Jeg har godt prøvet den vejlende opgavesæt, hvor det ikke... -
Hjælp til rekation af BaSO4 til BaCO3 ved tilsætning af Na2CO3
ForumindlægHej sidder og har lidt problem med noget kemi. Håber på at få lidt hjælp. Vi har i et forsøg undersøgt om en analyseprøve indholder barium, strontium og calcium. 25 mg af analsen gøres 0,1 M saltsur med 0,5 M HCl. Opløsningne opvarmes og der tilsættes Na2SO4 til fuldstændig fældning... -
landolts forsøg. 2 spørgsmål til resultater.
ForumindlægHej gutter.Sidder med sidste kemi rapport i hele gymnasie forløbet, så håber på lidt hjælp.. Jeg synes, at det er ret svært nemlig det emne vi er igang med, nemlig reaktionshastighed.------------------------------------------------------------------------------------------------------------------...
