Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 18021 til 18040 af 56550
-
Variable eller konstante
Forumindlæga Din højde da du blev født og højden på en 7.klasses elev. b Din lærers højde og højden på et højhus. c Du skal hente en bog fra din taske og din matematikbog. D.den ældste i din klasse skal have fat i en lærer e Din alder lægges sammen med alderen på en i din familie. f Du skal vælge din yndli... -
det haster det er til imorgen
Forumindlægjeg har svært ved at svare på de her spørgsmål jeg skal genforklare de her vi har haft dem i klassen men jeg har været syg :( men nu hvor jeg har fået det lidt bedre kom jeg i skole og min lære er rigit stræng så kan i hjælp når ja glemte at fortælle han har taget hvores fysik bog fordi vi ikke m... -
Komma med hvem og der
ForumindlægHej Jeg skal sætte komma i sætningen: Hvem er det der siger noget? Jeg ved godt, at kommaet skal sættes imellem "det" og "der", men der skal også sættes x og o, og her er jeg i tvivl om, hvor krydserne skal sættes. Er "hvem" eller "det" mit subjekt i førs... -
Nervøs for fremlæggelser. HJÆLP!!
ForumindlægHej. Jeg skal lave en synopse/disposition i engelsk. Engelsk er et af mine ynglings fag, men jeg er sygt nervøs for at skulle stå oppe foran min klasse og fremlægge noget som jeg kun har stikord at snakke ud fra. Jeg bryder sammen bare ved tanken at skulle stå der op og læse op fra nogle stikord... -
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Pls hjælp mig.
ForumindlægHej, Jeg har skrævet med 150 ord en stil om mig selv på tysk, som jeg gerne ville have rettet. Det er meget kort. Men der er visse krav til det. HUSK JEG GÅR KUN I SYVENDE klasse.! KRAV: Opgaven skal fylde 100-150 ord og skrives i et SIMPELT sprog, dvs. Korte sætninger. I vurderingen bliver... -
Tællemetode - kombinatorik
ForumindlægHej hjælpere. Jeg har denne opgave: Jeg har fået det første spørgsmål til at være: 9!=362880 Det næste med t har jeg fået 7!=5040 Men den sidste ved jeg ikke helt hvordan jeg skal gribe an. -
Beregn afstand ml. linje, der går gennem P 0 og står vinkelret på normalvektor, til punktet p
ForumindlægHej Jeg sidder med følgende opgave fra webmatematik. (jeg ved ikke lige hvordan jeg får en pil over n): I et koordinatsystem er givet punkterne P0=(-10,4), P(-9,9) samt vektoren Bestem den korteste afstand mellem den linje der går gennem punktet P0 og står vinkelret på n , til punktet P M... -
Børn i børnehave - ligning
ForumindlægEn formiddag i børnehaven var der fem gange så mange børn ude som inde. Efter frokost kom yderligere tre børn udenfor, og nu var der otte gange så mange børn ude som inde. Hvad var antallet af børn i børnehaven denne dag? Jeg har fundet ud af, at der var 54 børn i børnehave. Problemet er ba... -
Punktmængder
ForumindlægHej sidder her og skal til at lave en opgave med nogle punktmængder indenfor keglesnit , der står i min opgave : Angiv hvad følgende punktmængder fremstiller(ved omskrivninger i hånden og analyse) og tegn disse i et koordinatsystem 9*x^2+36*x+16*y^2=96*y-36 Kan i give et svar på det, da jeg ska... -
diffrentialkvotient
Forumindlæg1. Bestem ligning for tangenten til grafen for f(x) = x1/2 = √x i punktet (9,f(9)). 2. Linjen med ligningen 4y=4x+a er tangenten til grafen for f(x) = √x bestem a. 3. find ligningen for den tangent til grafen for funktionen f(x)= x2 , der er vinkelret på linjen med ligningen x+6y=18 ... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægHej derude :) Jeg skal i løbet af denne uge finde ud af fag og område inden for dette AT-emne: Katastrofen - årsager og konsekvenser. Selve opgave lyder således: "Du skal vælge en sag, hvor en bestemt katastrofe spiller en væsentlig rolle. Du skal udarbejde en problemformulering samt... -
Ren matematik på uni.
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har søgt på videregående uddannelser på ku, min 1. priotet var aktuar uddannelsen , 2.priotet matematik-økonomi og min 3. priotet var ren matematik, men er ikke sikker på mit gennemsnit bliver nok til at komme ind på aktuar uddannelsen chancen for at komme ind på matemati... -
Hej :) Jeg skal meget snart igang med at skrive SRP. Jeg har dog et lille problem
ForumindlægHej :) Jeg skal snart i gang med at skrive SRP i 3.g. Jeg har dog et lille problem, da jeg er helt på bar bund hvad angår emner. Jeg skal skrive i Engelsk og Idræt. Er der nogle som har forslag, eller evt selv har skrevet med de samme fag? Ville være en stor hjælp . Tak :) -
Studieretningsopgave
ForumindlægEr der nogle som har skrevet en studieretningsopgave ? For kunne godt tænke mig og se én, med hvordan de har stillet den op og sådan. -
Hvordan analyser jeg?
ForumindlægHej alle, Jeg er lidt i tvivl om, hvordan jeg skal analysere. Jeg kommer altid til at forveksle det med diskussions delen. Jeg har det også med at indramme analyse delen så meget, at jeg kun kan se hvordan man analysere, hvis det er udfra en novelle, en bog osv. Men når det kommer til sådan noge... -
Hjælp til AT2019
ForumindlægHej :) Nu er det tid til at skrive den sidste AT opgave for mig og denne gang er emnet "Havet". Og jeg kunne godt bruge noge hjælp til at finde på fag og underemner. Jeg har tænkt på at skkrive om "Atlantis" i oldtidskundskab, men jeg ved ikke hvilket andet fag der kunne pa... -
Idealisme og realisme - hvad er mest rigtigt?
ForumindlægHej. Sidder i skrivende stund med min 3.g SRP opgave om Cubakrisen og er nået til diskussions delen. Her lyder min problemformulering som følger: "Diskutere hvorvidt den realistiske tankegang er mere rigtig end den idealistiske. Diskuter hvilken af de to, der prægede Cuba Krise... -
Årsprøve/Eksamen
ForumindlægHej... nu er tiden kommet til Årsprøverne og eksammerne, og jeg som er 1.g9;er er kommet lidt i tvivl om hvilke prøver jeg skal op i ..... min linje er Mat A FYS A Kem b Nogen som kunne fortæller mig hvilke prøver jeg skal op i, og hvilke er udtræk.... -
HJÆLP! Har brug for hjælp i historie
ForumindlægJeg håber virkelig der er nogen som gerne vil hjælpe mig hurtigst muligt, da jeg skal snart alfeverer opgaven (om 4 dage). Jeg er ikke god i historie, så derfor synes jeg, at det er svært. Håber der er nogen, som kan hjælpe mig med at forstå det bedre, og måske hvor jeg kan finde svarene på s...
