Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 18041 til 18060 af 52678
-
Hjælp hvordan regner jeg dette?
ForumindlægHej Er der en formel eller lign. jeg kan bruge til at beregne nedenstående opgave? Jeg har brug for hjælp til fremgangsmåde, så jeg fremover kan løse lignende opgaver Opgave: Når 9 g glukose opløses i 100 mL vand og efterfølgende fortyndes 1:9, vil den osmolære koncentration af glukose i forty... -
fsa matematik 2012
Forumindlæghej :-) jeg vil bare spørg jer om hjælp. jeg skal til termins, efter ferien . jeg går i 10 klasse, vil bare høre om i ved at det man får i 10 klasse i termins, er de opgaver man havde i eksamen sidste år ? eller hvordan ? og hvad hed fsa matematik i 2012 i 10 klasse ??? kan ikke f... -
Grønlandsk sæt
ForumindlægHyppighed af antal elever i 10. klasse i 2005/2006 = 94 Man forventer, at antallet af elever i 10. klasse i skoleåret 2006/2007 vil stige med 5% i forhold til antallet af elever i skoleåret 2005/2006 - Hvor mange elver forventer man, der vil gå på efterskolen i 10. klasse i skoleåret 2006/2007`? -
Vigtig hjælp til ligninger
ForumindlægHej folkens (: Jeg står i den uheldige situation at jeg skal bestå den næste matematikprøve for ikke at dumpe (afleveres senest imorgen). Vil derfor gerne have hjælp til en opgave jeg ikke kan løse. Opgaven lyder: Løs hvert af følgende ligningssystemer: a) -18x + 12y = 16 12x - 8y ... -
finde fejl i sætningerne
Forumindlæghej håber nogen kan hjælpe mig med at finde fejl i disse sætninger: 1. She was often writing letters, but she was never getting any answers. 1.She was often writing letters, but she DID never getting any answers. 2.He didn9;t knew her well 2. He didn9;t KNOW her well 3. They had dinner... -
HASTER_KARAKTER?? HELT LOST? KAN MAN IKKE KOMME IND VHIS MAN DUMPER I ET FAG?
ForumindlægHEj derude ;) JEg er lidt nervøs over nogle af mine skriftlige eksaminer. Håber der er ngn der kan hjælpe mig derude :) Hvis man nu dumper i et skriftligt eksamen, f.eks. fysik. Og ens årskarater i skrftlig fysik er 10 og mundtlig også er 10. og Fysik er adgangskrav i et videregående uddannelse m... -
Induktionsbevis
ForumindlægHejsa, jeg har lavet en opgave her, som jeg skal fremlægge, men jeg ved ikke rigtig hvordan jeg kan forklare den med ord? Nogen der vil hjæpe, det vil jeg være glad for:) Sætning 8: For alle naturlige tal n gælder det, at tallet 9^n-1 er deleligt med 8. Hint til beviset: Vis at sætningen er ... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
3. års opgaven
ForumindlægHej allesammen...Så nærmer 3.årsopgaven sig langsomt med tunge skridt. Jeg må indrømme at jeg er i tvivl om hvad jeg skal skrive om.Jeg har dog hørt noget om at man kan skrive i historie, men om et emne der ligger indenfor samfundsfag?Da jeg har samfundsfag på A-niveau og historie på obligatorisk... -
dansk
ForumindlægForklar hvorfor det hedder jeg og ikke mig i de fremhævende eksempler i samtalen her: Henrik på 2 år viser stolt sin mor en mønt han har fået af sin mormor.MIG har fået en krone.JEG har fået en krone, retter moderen ham.Henrik ser vredt på hende og svarer arrigt:Det har MIG osse! HJÆLP TAK!!! -
3g og snittet
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3g, og har fået nogle uheldige årskarakter hér til slut. Faktisk så uheldige, at jeg ikke er bestået. Fra 1 og 2g, er mit gennemsnit bestået, mine eksmaner er bestået (undtagen en; Mat c niveau) Og min SRP er bestået. De fag skal jeg op i hér til sommer, er nogle fag je... -
Andet: Muslimsk-Privatskole søges!
ForumindlægHej derude,denne kategori religion (Muslim) fordi, jeg har fundet mig selv fremt til at,jeg gerne vil starte på en Muslimsk-privatskole. Det må helst være i omr (KBH) hvis i nu kender mange så skriv dem ned :) -
De taksonomiske niveauer
Forumindlæghej :) Jeg forstår ikke helt de taksonomiske niveauer, på det redegørende niveau stiller man så spørgsmål som redegør kort for fodboldens historie f.eks. ?? eller hvis det er dansk faget vil det så være en redegørelse for hvad teksten handler om og allerede der præsenter man også teksten.. ? også... -
Hvem har styr på syntaks?
ForumindlægHej derude Er der nogen som kan hjælpe mig med at sætte dette eventyr i et sætningsskema? Hvad der skal i forfelt, lille v, stort a, stor N osv osv .... Jeg er nemlig LOST !! Der var engang en vidonerlig prinsesse. Hun ville garne have en man. Men det sværer blev hun hodt fanget af e... -
Droppe ud af 3g
ForumindlægJeg overvejer at droppe ud af 3g og holde et sabbatår. Men hvordan er det med den nye reform og sådan?? Kan jeg godt starte i 3g igen til næste år? -
Hvad får man ud af at læse om forfatteren?
ForumindlægHej For et stykke tid siden, fik jeg et råd om, at jeg skulle læse om forfatteren bag teksten og selve perioden, som teksten er skrevet i. Mit spørgsmål (måske lidt dumt) er, hvorfor skal jeg det? Er det for at lave en bedre fortolkning og analyse, eller hvad? -
Kraftmoment på stang i tyngdefelt
ForumindlægLad os betragte en stang, der ligger vandret i tyngdefeltet. Rundt om massemidtpunktet er der tydeligvis ikke noget kraftmoment, så stangen roterer ikke. Tager man derimod et vilkårligt andet punkt på stangen, lad os f.eks. sige en af endepunkterne, vil der være et kraftmoment fra vægten af s... -
11 eller 13, dansk stil- FSA
ForumindlægGodmorgen ! :D Jeg er typen, som tit får 10-taller for sine skriftlige fremstillinger i dansk. Også er det jo man ofte ønsker en bedre karakter- eller det gør jeg i hvert fald :P Så ville lige spørge om fif og råd til et 11-tal eller evt. 13 :P (skriftlig dansk- FSA) Hermed tænker jeg mest på sk... -
Haster rettelse af stil meget kort
Forumindlægnogen der vil rette min stil helst til idag Dantes Allé 49 Hej Lise Nu er der gået 2 år siden sidst og du savner mig sikkert en hel del. Jeg savner dig også en hel del. Nu tænker du sikkert hvorfor jeg ikke er kommet tilbage når jeg ha... -
(DP) Sjov og spas i Mensa-Land
ForumindlægI Mensa har vi det sjovt med tilfældigheder, men ting sker ikke tilfældigt. Tilfældighed er et tæppe, der skjuler sandheden. (Baysisk filosofi) Vi kaster med mønter og morer os med det. Vi starter med at kaste en ærlig mønt. a) Vis, at sandsynligheden for at sandsynligheden for at få uendelig...
