Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18041 til 18060 af 32350
-
Language
ForumindlægHej med jer, Når jeg indsætter: \usepackage[danish,english]{babel} Får jeg en warning i texniccenter, og jeg ved ikke om det bare skal ignoreres, eller om det er fordi jeg gør noget forkert. Hilsen Rasmus -
regne tal til procent
ForumindlægI dag lever kun 800 millioner kristne ud af verdens godt 2 milliarder i Vestens lande. Hvis jeg skal regne hvor meget de 800millioner er i procent. Tak på forhånd -
Hjælp til en ligning
ForumindlægDenne her kan jeg ikke rigtig komme igang med, håber en kan hjælpe: Den ene rod i x^2 + 6x + a = 0 er -2. Bestem a og den anden rod. Hvordan kommer jeg igang og hva gør jeg håber en kan skærer det ud i pap for mig. -
Nulpunkt
Forumindlægjeg skal prøve at vise at f har kun ét nulpunkt.. Er elendig til det, har brug for et skub for at komme i gang med resten af opgaverne f(x) = (x-1) * (x^2-4x+6) -
TI89 til salg
ForumindlægHej alle. Jeg har en "TI89 Titanium til salg" Jeg Har købt den d. 13.09.07 i "Bog & idé", så den er faktisk helt ny. Jeg er droppet ud af mit studie for en måned siden og skal bare af med den. Jeg har stik, manual og Garantibevis til den. Jeg skal bare af med den, så er til a... -
det haster pleazzz
ForumindlægEn anden mulighed er at fastholde den tidligere fastsatte optimale salgspris og iværksætte en reklamekampagne for Dannebrog i bladet: ”Vi med hus og have” i håb om, at der kan afsættes flere vinduer. Reklamen koster kr. 20.000. - Foretag en nulpunktsberegning, der viser, hvilken afsæ... -
Primtal
ForumindlægKan 20 skrives som en sum af to primtal? (Skriv regnestykket og svaret, tak) -
Termisnsprøver.
ForumindlægKære alle. Jeg har nogle spørsmål, som jeg gerne ville have svar på. Jeg går i niende klasse og i uge 46 har vi terminsprøver. Jeg går meget rundt og tænker på det:( Min Uu-vejleder har sagt til mig at jeg er gymnasie klar.-- 1) Men hvis jeg klarer mig dårligt til prøverne, kan det s... -
Grundtvig og skole
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig lidt, I'm lost. Jeg skal skrive en dansk stil: Jeg skal skrive et essay om Grundtvig, skole og indlæring, hvori jeg også overvejer Grundtvigs betydning for nutidens syn på skole og indlæring i Danmark. Men jeg er helt væk, for ved slet ikk hvad jeg skal skrive... -
Rette?
ForumindlægEr der ikke nogle der vil rette min mat. aflevering? Den består kun af 5 opgaver! Den skal aflevers i morgen, så det ville være godt med noget feedback! -
hvilken retting til Læge uddannelsen?
ForumindlægHej, jeg vil mægtig gerne være læge. men jeg er rimelig forvirret pga. der findes så mange retninger i gymnasier og aner ikke hvilken jeg skal have for at kunne blive læge? Nogen der har styr på det? -
Finansiel regning
ForumindlægHvad betydning har de 4 parametre i formlen kn=ko*(1+r)n? Og hvordan løser man ligningenen kn=ko*(1+r)n med hensyn til k0 . Det vil sige, at k0 skal stå alene på venstresiden i ligningen. Vis beregningstrinemne og forklar? -
Hjælp til forståelse af: "Sammenhæng mellem variabeler med liniær regressioner..."
ForumindlægHej, er der nogle der kan hjælpe mig med besvarelse af denne opgave? Forstår det bare ikke :( NV opvarmer man en flamingokasse med forskellige elektriske pærer. Sammenhængen mellem effekten af en pære P målt i Watt og den maksimale tilvækst i temperatur Tmax målt i C grader og er blevet regist... -
X=?
ForumindlægHej. Nogen der kan sige mig formlen for at udregne x i en y=ax+b-ligning (som jeg self har glemt navnet på. på forhånd tak for hjælpen -
Studieretning for pilot og detektiv
ForumindlægHej Jeg vil gerne vide hvilken studieretning der er bedst at tage på STX, når man gerne vil have et job som pilot eller detektiv. Hvilken studieretning er så bedst at tage, og/eller er det godt at tage nogle specifikke fag på gymnasiet? Tak på forhånd! :) -
monotonilinje
Forumindlægnu har en jeg en diffenrentialkvotient: f'(x)= (x-1)^2 * (x+3)^2 * (x-2) når jeg så sætter f'(x)=0 får jeg x = -3 og x=1 og x= 2 så skal jeg lave en monotonilinje. Hvordan ved jeg om den er voksende eller aftagende altså markeret med minus eller plus? -
Reel vs. kompleks
ForumindlægOkay, lige nu sidder jeg og løser en andenordens differentialligning. I bogen kommer jeg så til et sted, hvor de springer en udregning over (igen, igen), men anyway. Jeg får selv klaret omskrivningen, den var heldigvis ikke så svær, men så synes jeg, der er noget der underligt. Se omskrivningen:... -
Trekant i rummet
ForumindlægJeg kender ikke så meget til det her. Jeg ved at man til opgave a skal sætte dem ind i formlen T=0.5*|CE*CD|, men jeg ved ikke hvordan man udregner |CE*CD| Tak på forhånd. -
HJÆLP" fremgang i passagertallet på ca. 3 % om året. I 2012 var passagertallet ca. 2,7 mio.
ForumindlægI Billund Lufthavn har der de seneste år været en fremgang i passagertallet på ca. 3 % om året. I 2012 var passagertallet ca. 2,7 mio. Opstil en funktionsforskrift for passagertallet i de kommende år, hvis udviklingen fortsætter. Fremstil et grafisk billede af funktionen. Hvor mange år går der, ... -
ln (x) graf i excel
ForumindlægHej, er igang med SRP'en Mangler dog lidt resultat beregning.. Jeg har lavet et forsøg med et akvarium med gopler gående i som har ædt af de tilsatte fødeemner.. Mine målte data er koncentration af fødeemner C hver halve time.. Og jeg skal nu vise deres filtrationsrate (a) ved reduktionen i ...
