Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18041 til 18060 af 174810
-
Hvad gør jeg?
ForumindlægHey jeg har et snit på 5,2 uden bonussen på 1,08. Jeg er interesseret i politik, historie,sprog og kultur. Ved i hvilken uddannelse jeg skal søge ind på? Jeg skal desuden supplere matematik på B-niveau i et halvårligt forløb. -
"Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon"
ForumindlægHejsa SP, Jeg mangler lidt hjælp til en kemi-opgave. Spørgsmålet lyder såldes, som også i titlen: "Gør rede for nogle eksperimentelle metoder, hvormed man kan skelne mellem A og rotenon" Jeg har søgt internettet igennem for mulige svar, men har ikke fundet noget brugbart og uddybende,... -
Forståelse af Abstrakt algebra - HASTER LIDT
ForumindlægHej. Jeg er igang med at skrive en afslutende opgave i matematik om Emmy Noether og abstrakt algebra. Jeg er lidt forvirret over hvad det går ud på og kunne godt bruge lidt hjælp til at finde ud af hvordan det bruges og fungerer og om man kan bruge det til noget, hvis man ikke er matematiker el... -
Matematikhjælp
ForumindlægHejsa Jeg sidder lige pt, med en matematikopgave som jeg er lidt usikker på hvordan man skal løse. Den lyder sådan her. Bestem uden hjælpemidler en ligning for tangenten til parablen med ligningen y = x^2+5x-6 i hvert af skæringspunkterne med x-aksen -
k = 0
ForumindlægHalløj! Nogen som kan hjælpe med denne her opgave? Opgaven er UDEN hjælpemidler, og jeg kan ikke helt finde ud af det. Ved godt at d = 0 giver én løsning, men ved ikke hvad mit k skal være. Tak på forhånd! -
Bestem cirklens radius og koordinatsættet til cirklens centrum
ForumindlægHar fået følgende opgave uden hjælpemidler: To punkter er givet ved A(1,2) og B(3,0). Cirklens diameter er givet ved vektor lABl Bestem cirklens radius og koordinatsættet til cirklens centrum. Jeg har fået cirklens radius til at være √2. Nogle der kan hjælpe mig med hvordan jeg finder ... -
to spørgsmål til mat b
ForumindlægOkay, der er to spørgsmål der driller mig i matb uden hjælpemidler: om en eksponentielt voksende funktion f gælder, at f(3)=200 og f(5)=800. Bestem en forskrift for f. Og En funktion f er givet ved f(x)=x^3-3x^2+4 bestem f '(x)og gør rede fir monotoniforholdende for f... -
Antal skriftlige eksamener?
ForumindlægJeg spørger på vegne af en lidt forvirret 1g'er. Han har en studieretning med samfundsfag A, matematik B og erhvervsøkonomi C. Derudover har han spansk A. Så han skal op i skr. samfundfag A, spansk A, matematik B, dansk A og engelsk B, ikke? Derudover skal han op i 4 mdt. fag, eftersom AT-e... -
Areal af trekant udtrykt ved x
ForumindlægHej! jeg har brug for hjælp til en opgave i matematik. Den ligger i det vedhæftede dokument, kun opgave a -
Hvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse???
ForumindlægHvilke af disse linjer passer mest til en ingeniøruddanelse??? Følgende linjer: Kommunikationstekniske studieretninger: Kommunikation/it A - Engelsk A Naturvidenskabelige studieretninger: Fysik A - Matematik A Naturvidenskabelige studieretninger: Kemi A - Matematik A Naturvidenskabelige stud... -
Løs ligning..hjælp haster
ForumindlægHvordan skal ligningen løses uden hjælpemidler? Jeg skal finde x-værdierne 3x2*6x-9x=0 på forhånd tak -
differentialregning
Forumindlægnogle der kan hjælpe mig med at differentiere de her med mellemregninger? jeg seriøst helt blank a) f(x)=9x6 b) f(x)=1/x c) f(x)=3kvadratrodx d)f(x)=2-x3 -
Bevise h(x)=a*f(x)+b*g(x) - jeg er på bar bund.
ForumindlægHej Studienet. Jeg er i gang med en rapport om differentialregning, og har dertil fået et punkt der lyder således: - Bevis sætningen for differentiationen af h(x)=a∗f(x)+b∗g(x) Allerede her er jeg helt blank, dog fik jeg underviser til at føre mig på rette vej, og han har h... -
hvordan ser jeg skema?
ForumindlægHej alle sammen.. jeg vil have matematik på B niveau næste år, og har spurgt min vejleder om hvis det er mulig at studere både A og B niveau samme tidspunkt, så sagde hun at det er muligt. Min spørgsmål er hvordan kan jeg finde de skema for enkelt til næste år? og hvordan finder jeg så nogen s... -
Linjen og afstand
ForumindlægHej, jeg har denne opgave, som jeg ikke kn finde ud af :( har læst alle steder om det :( -
Vektorer
ForumindlægHej Hvordan opskriver jeg vektorernes koordinater. Jeg er med på selve opskrivningen af vektorer altså \vec{a} fx. men hvordan får jeg koordinaterne opstilles under hinanden uden en brøkstreg?? På forhånd tak...! Mvh. -
Lidt om bevægelser
ForumindlægHej Alle. Jeg skal have en fysik test lige om snart. En test der kommer til at handle om skråt kast, harmornisk svingning og cirkelbevægelser. Testen kommer til at være uden hjælpemidler (kun papir og blyant). Mit spørgsmål lyder så, om der er nogen der kunne forestille sig hvilke slags spørgsmå... -
Monotoniforhold
ForumindlægEn differentiabel funktion f oplyser følgende: f(-2) = -3 f(3) = 5 Nulpunkter og fortegn for f'(x) er angivet på tallinjen(se vedhæftet billede) a) Angiv monotoniforhold og lokale ekstrema for f og skitser grafen for f Det er uden hjælpemidler Er helt på bar bund med den her Håber i kan hjæ... -
e^1
ForumindlægHejsa. Hvordan regnes e^1 uden hjælpemidler? Det skal lige siges, at det er i forbindelse med en opgave omhandlende integralregning. -
Reducer!! HJælp
ForumindlægUden hjælpemidler (m•p-m•q)/(q-p)= (1/(2+h)-1/2)/h= HJÆLP!!!!
