Søgning på: matematik noter skriftlig c. Resultater: 18041 til 18060 af 102572
-
newton og kepler
ForumindlægJeg ville hører om der er nogle der kunne anbefale hjemmesider (på dansk),bøger osv. der omhandler gennemgang af matematikken bag newtons og Keplers love. Jeg skal skrive opgave i fysik og historie om verdensbilleder , det bliver noget om tycho brahe, kepler og newton, og noget om ellipser sådan ... -
33% NaOH
ForumindlægHej alle! Hvis jeg har en 33% NaOH opløsning, hvordan omregner jeg det til, så jeg har koncentrationen i mol/l.. Det er virkeligt vigtigt det her, da jeg skal op til eksamen i morgen, og min hjerne er lige pludselig blevet blank! Tak på forhånd! Anders -
geometri.....hjælp.
ForumindlægHej:) Jeg skal snart til terminsprøve i matematik. Hvordan er de lige man regner disse ting ud eller kan i helst give en formel: Trapez: Hvordan finder man højden i en trapez? Hvordan finder man a? Hvordan finder man b? Cirkel: Hvordan finder man radius Parallelogram: Hvordan finder ... -
Forklar potensfunktioner
ForumindlægHej. Har fået en opgave i matematik som lyder: Forklar om potensfunktioner. Ved ikke lige helt hvordan man skal forklare det, men har indtil videre skrevet Funktioner som x2, x3 og x-1 kaldes potensfunktioner, fordi den uafhængige variabel x opløftes til en potens. Men det kan vel ikke være... -
binomialfordeling
ForumindlægHej, jeg sidder og skal op til matematik mundtlig imorgen, og har problemer med mit sidste eksamens spørgsmål. spørgsmålet lyder "Gør rede for test med binomialfordelingen og hvordan den kan anvendes til at afgøre om en mønt er ærlig." er ikke helt klar over hvad jeg skal komme ind på ... -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
Spm angående kemi terminsprøve ( A-NIVEAU)!
ForumindlægHej jeg går i 2.g, og har snart terminsnprøve i kemi skriftlig A-niveau..vil der være nogle opgaver som omhandler spektroskopi til prøven, selvom jeg ikke haft noget om det? -
Løfter og viljeserklæringer
ForumindlægHvilke(n) er ikke betingelse(r) for, at man kan sige, at der er tale om et løfte? ? Viljeserklæringen skal være kommet til kundskab. ? Viljeserklæringen skal være afgivet. ? Viljeserklæringen skal være skriftlig. -
Help to calculate the height of a cliff in Val d'Isère
ForumindlægHi there all you wise geometricians – I really need your help!! :-) I want to measure the immense cliff my cousin fell from while skiing back when we were young in Val d’Isère, and now I’ve finally had the chance to measure some of the information to try triangulating my... -
Beviser
ForumindlægHejJeg går i 1.g.Skal op til mundtlig matematik på tirsdag.Nogle som kan fortæller mig hvilke beviser man kan tage op i trigometri. -
Tæller årskarakter med til eksamensbeivs i 2019?
ForumindlægHvis jeg fik 02 i både skriftlig og mundlig i årskarakter, men får 12 både til skriftlig og mundligt eksamme. Vil mit snit bliver trækket ned af min årskarakter? -
spidsvinklet trekant?
ForumindlægHejJeg her virkelig brug for hjælp. Jeg skal aflevere noget matematik senere i dag og denne opgave driller:Opgave 5(ca. 15 point)I en spidsvinklet trekant ABC er vinkel A 40 grader, |AB| =7 og |BC| =5 .Beregn vinkel C, |AC| og arealet af trekant ABC.Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre? Overhovet!!Hil... -
Nøkkens svig eller vølvens spådom
ForumindlægHej!Jeg skal op i dansk eksamen her snart. Og jeg har en masse noter til det hele, undtagen de to tekster som hedder "nøkkenssvig" har lidt noter ti den men ikke mange.. Også vølvens spådom har jeg slet ingen noter til? nogle derved noget om den? -
Forskrift for den rette linje L
ForumindlægHej Jeg sidder fast på denne opgave med b og c. Jeg har fundet frem ved opg a, at punkterne er p(-0.5,4.25). Er der nogen, der kan hjælpe mig? På forhånd tak -
Forstår det ikke
ForumindlægFra optagelse 2008 skal følgende krav være opfyldt: Matematik på A-niveau Kemi på B-niveau1) Fysik på B-niveau Biologi på C-niveau Dansk på A-niveau Engelsk på B-niveau Hvert fag skal være bestået med et gennemsnit af karaktererne i faget på mindst 2,0 svarende til 6,0 efter 13-skalaen ... -
Fagvalg
ForumindlægHvilke to fagkombinationer er mest oplagte og findes der de bedste emner til Matematik-Kemi Matematik-Fysik Nogen der har noget erfaring på dette område. Skal vælge fag i morgen -
Forbedre sig ved alle fag?
ForumindlægJeg vil gerne høre om i har nogle tips og tricks eller råde om gode karakter i alle fage. Jeg har spurgt og spurgt til læreren, forældre, venner, søskende og nu til jer om hvordan jeg kan forbedre mig til alle fagerne. Jeg har virkelig en dårlig gennemsnit ... og ville meget gå op til 7 gennem... -
STRESS
ForumindlægHej , hvordan plejer i at forberede til eksamerne? Hvor lang tid , og terper i hele pensumet ? Er virkelig stresset over det... Og hvordan holder i orden i jeres ting osv.. tager i noter på com. eller hånden? -
trekant
Forumindlægjeg har en trekant hvor vinkel A= 40, siden b = 8 og siden a= 7 jeg skal finde de manglende sider og vinkler. jeg har fået Vinkel B=87,12, Vinkel c= 52,88 og siden c==6,738.. men jeg ved ikke om det er rigtigt da det er længe siden jeg har arbejdet med trekanter.. nogen der ka sige om det er rigt... -
karaktergennemsnits udregning
ForumindlægHej jeg går stadig i folkeskole, og skal til at begynde i 9klasse. Jeg ved ikke helt hvordan men regner sit karaktergennemsnit ud. Jo jeg ved man skal lægge dem sammen og så dividere dem med hvor mange der er, men der er jo du forskellige karakter der er de mundtlige og så er der de skriftlige h...
