Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18081 til 18100 af 158493
-
Lav karakter i srp
ForumindlægHey, first post. Anyway, jeg fik en lav karakter i min srp. Jeg kan ikke bedømme mit eget arbejde, men synes selv jeg har lagt en del tanker bag den. er der nogen der har tid/Lyst til at kigge på den og evt. fortælle mig hvad der er galt? Lærerne må åbenbart ikke fortælle mig det. Jeg går p... -
hjælp til emne.
ForumindlægHej :) jeg skal i den kommende uge skrive en "prøve-studieretningsopgave". Hvor det er blevet bestemt at det skal være inden for emnet Bioteknologi. Problemet er at jeg skal kombinere dette med et af mine studieretningsfag, som er matematik A og Fysik A. jeg kan bare ikke komme på noget... -
kant længde og masse
ForumindlægHej, jeg søger hjælp til opgave b), mon ikke der er en sød sjæl som kan hjælpe :) -
Statistik
ForumindlægJeg har lidt svært ved denne opgave. Hvordan tegner jeg et histogram og en sumkurve? Og finder ud af hvad b er? -
Reducer
ForumindlægT^2-K^2+(T+K)^2-2KT = T^2-K^2+T^2+K^2+2KT-2KT = 2*T^2 Er der nogle der kan forklare mig hvordan man har fundet frem tilT^2-K^2+T^2+K^2+2KT-2KT og så få det til 2*T^2 -
Mat: perspektiv og selvstændighed
ForumindlægEftersom undertegnede ikke har fuldkommen klarhed angående hvorledes den udemærkede præstation foregår i matematik, spørger jeg derfor:Hvordan foregår perspektivering og abstraktion i matematik mundtlig eksamen?Hvordan vises "en usædvanlig selvstændighed"?mvh Duc de monde -
Skriftlig årsprøve
ForumindlægHej... Jeg skal til Skriftlig årsprøve i matematik på c-nivaue og vil hør om nogle af jer har nogle gode fif til hvad jeg kan læse op på. Den 1 time er jo færdighedsregning, så vil gerne forberede mig så godt jeg kan :) Tak på forhånd! -
Differentialregning
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til eksamen i matematik og skal bevise følgende: Redegør/bevis for monotonisætningen og dens anvendelser i optimering. Er der nogen som kan sende en bevis/noter, link eller video til hvordan man gøre det? Mange tak på forhånd. -
universitets niveau
ForumindlægJeg skal til at lave studieretningsprojket på htx. Der stilles et krav om at, man skal gå over gym niveau. Jeg har valgt fysik a, mat a og dansk a som mit arbejdsområde. Hvis der er nogen der ligger inde med noget fysik på universitets-niveau er jeg meget interesseret i at se det. gerne inden fo... -
HASTER!!
ForumindlægOpgaver på engelsk!! Hjælp! har brug for hjælp til disse opgaver. Tak! :) moving points two points A and B are moving along a straight line. After x seconds, their positions in cm are given by equations: A: f[x] = 3x + 120 B:f[x] = 20x - 36 a) which point is moving faster, A or B? b) which point ... -
Hvad kræver det?
ForumindlægHej allesammen! Jeg overvejer at tage Billedkunst C som valgfag på HTX, men hvad kræver det for at få gode karakterer? Jeg har tidligere tegnet meget, men i 6. klasse begyndte jeg at illustrere på computeren istedet, så jeg har ikke tegnet seriøst i lang tid. Bedømmes karakteren på analyse-... -
Om at tage sig sammen til lektier ??
ForumindlægHåber på at starte en lille debat her, eller ihvertfald få nogle gode råd.Jeg har nogle gange problemer med at motivere mig selv til at lave lektier eller ligefrem afleveringer. Dette ses især da jeg kun har afleveret 57% af mine afleveringer til tiden.Når jeg sidder derhjemme kan jeg simpelthen ... -
komplekse tal
ForumindlægHej,jeg sidder og læser op til min mundtlige matematik eksamen.Sidder med komplekse tal, og har lige problemer med at tyde dette: Et komplekst tal defineres som Z= a+bjZ ∈ C|a ∈ R ∧ b ∈ R Jeg forstår specielt ikke betydningen af "|" -
SRP HJÆLP
ForumindlægHej folkens derude :-) Er der en sød person der vil hjælpe mig med min studieretningsopgave SRP, i MAT A og HIS A. Hvis der er en, må i meget gerne skrive privat, så kan vi aftale priserne osv. -
Eksaminer på STX
ForumindlægHej. Jeg ved, at man skal op i 10 eksaminer + antal A-fag over fire, når man går på STX. Er det inklusivt SRP? Og hvilke eksaminer er obligatoriske? Hvis jeg f.eks. har Fys A, skal jeg så op i både mundtlig og skriftlig eksamen i fysik, eller er det kun en af disse? Tak på forhånd. -
Optagelsesprøve gymnasium
ForumindlægJeg kender en ung udenlandsk pige som skal til optagelsesprøve til gymnasiet i matematik. Fordi hun mangler 9 klasses afgangseksamen. Hun skal tage testen på engelsk. Hun vil gerne vide hvad testen går ud på. Er der nogen der har kendskab til om der på nettet ligger en test. Øvetest eller noget.... -
Tagrender
ForumindlægHej SP Jeg håber i vil være søde at hjælpe mig med matematikken: Opgaven: Undersøg, hvordan matematikken kan hjælpe jer med at fremstille modeller af tagrender. I kan tage udgangspunkt i en plade, der er 160 mm bred og 3 meter lang. I kan fx. undersøge, hvilke mål tagrendernes sider skal... -
ENSVINKLEDE TREKANTER
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til opg. a og c, håber et et geni kan hjælpe;) -
At læse medicin - noter og baggrundsviden fra gym
ForumindlægHej. Er der nogen fra medicinstudiet, der har nogen erfaring med, hvad man kommer til at bruge på studiet fra gym? Jeg går p.t. i 2.g på STX, men jeg har planer om at have følgende naturvidenskabelige fag, hvis det er muligt ift. valgfag i 3.g: Mat A Kem A Fys B Bio B Så vidt jeg har forstået, e... -
Rumgeometri og vektorer
ForumindlægHej SP Sidder med en opgave her, som jeg ikke lige kan finde en vej og gribe den an på. Linierne l og m er givet ved parameterfremstillingerne: l: (x,y,z) = (1,5,3) + t * (1,-2,1) og m: (x,y,z) = (8,3,0) + s * (3,0,-2) Det oplyses, at linierne skærer hinanden i et punkt A a) Bestem koordinat...
