Søgning på: matematik a uden hjælpemidler. Resultater: 18121 til 18140 af 174810
-
En funktion f er bestemt ved f(x)=(x^(2)+3x)*ln(x), x>0 a) bestem f'(1)
ForumindlægEn funktion f er bestemt ved f(x)=(x2+3x)*ln(x), x>0 a) bestem f'(1)? -
Hvilken linje skal jeg vælge
ForumindlægHvilken linje synes i er den bedste og nemmeste, hvis man kan sige det på den måde:) Samfundsfag A matematik A Samfundsfag A Engelsk A Eller den naturvidenskabelig linje?? Jeg mener selv Sam A og Mat A -
Analyse af " i had sex at 12 and longed to have a baby og nikki rosa
ForumindlægHej :) Jeg skal til engelsk eksamen imorgen. har trukket 1 article og et digt nogen der har analyseret dem? -
Analyse af "life is a bitch and then you die" af Robert Zola Christensen
ForumindlægHi alle, Jeg skal op til eksamen på fredag og er i gang med at analysere denne novelle. Kan nogen af jer hjælpe mig med dette. Jeg vil gerne høre om jeres analyse og sammenligne den med min, tak. -
Delprøve 2, los españoles salen a estudiar artículo HASTER
ForumindlægEr der nogen der kunne give lidt inspiration til dette? Jeg skal skrive en artikel om situationen for spanske ungdom, og hvad de gør for at løse deres problemer med at finde arbejde. Jeg skal bruge fælgende ord: hay – considerablemente – viajaron – sólo – aprender... -
Analyse: Remarks by The First Lady at The Partnership for a Healthier America Summit (2015)
ForumindlægHej, Er der nogen der har analyseret denne tale af Michelle Obama eller måske har nogle ideer til hvilke begreber man kan inddrage? Skal analyse den, men har svært ved at finde noget at analysere i talen. Tak på forhånd. https://obamawhitehouse.archives.gov/the-press-office/2015/02/26/remarks-... -
a. Angiv i tabellen genotypen (allelsammensætningen) for alle personer i stamtræet. Brug ”?”, hvis en allel ikke kan bestemmes med sikkerhed
ForumindlægEr det rigtigt det som jeg har vedhæftet? -
mat - parabler
Forumindlæghej med jer venner.. jeg har 2 opgaver som jeg ikke må bruge redskaber for(skal lade somom det er eksamsopgave) Betstem toppunkttet for parablen med ligningen : y=2x^2-8x-1jamen her skal man bruge formlen for toppunktet, og forventer de at man skal ku det i hovedet til prøven med uden hjælpemidle... -
Hjælp til ProjektOpgave
ForumindlægHeya Folkens Jeg er 33 år gammel og er pt. i gang med uddannelse på ZBC til Industritekniker. Har brug for noget hjælp til at få lavet et lille projekt i matematik. Mit problem er at jeg ikke har lavet et projekt af denne slags siden jeg gik på efterskole tilbage i 2004, så jeg er rent ud sagt ... -
Karakter
ForumindlægHej:) Er der nogen der ved om man både skal bestå skriftlig, og mundtlig matematik på B- niveau på HF, for at have bestået matematik? -
Søger hjælp til at forstå dem!
ForumindlægHej derude! Jeg har skriftlig årsprøve i mat (stx) her på fredag. Problemet er at jeg ikke finde regneforskrifter uden hjælpemidler (med lineær, ekspotentiel og potens). Det sagde min lærer at der vil være nogle i opgaverne, så jeg vil godt lærer det udenad. Kan nogle give mig nogle eksempl... -
Bestem b og c for funktionen
ForumindlægJeg er gået i stå med det her regnestykke. jeg ved ikke rigtig hvad jeg skal efter jeg har differentiert det og sat 1 ind i funktionen. opgaven lyder sådan: en funktion f er bestemt ved f(x)=x2+b*x+c det oplyses, at linjen til ligningen y=-x+5 er tangent til grafen for f i punkten P(1,f(1)) ... -
Vektorer
ForumindlægJeg har lige nogle problemer med noget matematik: jeg skriver ikke pile over vektorerne men kun bogstavet: Opgave 1: om to vektorer (vektor a og vketor b) gælder: (2a - b)* (a + b) = 45 længden af vektor a = 6 a * b = -2 Beregn længden af vektor b og gradtallet for vinklen mellem a og b. nog... -
SRP
ForumindlægHej! :) Jeg skal snart til at vælge SRP-emne + fag. Jeg har matematik og kemi på A-niveau (og intet falgfag på B-niveau). Det betyder, at jeg enten vil skrive i Kemi-matematik eller kemi-historie. Er der nogen, som har nogle idéer til et spændende emne? (Der skal helst ikke være alt for meget ma... -
Funktioner
ForumindlægHej SP! Jeg sidder med en opgave i matematik, som jeg slet ikke kan se mig ud af.... Er der nogen der kan være søde at forklare den? Bestem forskriften for den lineære funktion, ??, når det oplyses at ??(−2) = 3 og ??(14) = 7 -
saftevandsfordeling
ForumindlægHejsa jeg skal lave matematik til i morgen men jeg kan ikke finde ud af dette spørgsmål. En kande med saftevand rummer 1 liter. Din søster har blandet det i forholdet angivet på kartonen(oplandes til 5 liter). du vil imidlertidigt gerne gøre blandingen stærkere. Det gør du ved at hælde noget af... -
Bestem integralet
ForumindlægHej, jeg vil gerne have hjælp til at skulle bestemme integralet uden hjælpemidler.. Jeg har vedhæftet opgaven og jeg har væretr igang, men er gået i stå. Vedhæfter min besvarelse som kommentar til dette opslag. Jeg ved der er to måder at udregne det på, men vil helst den metode som jeg har været ... -
eks.opg...
ForumindlægJeg skal regne eksamensopgave 1.042, en geometriopgave(fra "Eksamensopgaver i matematik" - 3-årigt forløb til a-niveau). Jeg har længe bøvlet med den, men jeg synes ikke rigtigt jeg kommer videre.Da det er en opgave som skal regnes uden hjælpemidler, skal jeg nok ikke bruge sinus og cos... -
Repition af eksamensopgaver
ForumindlægGodeftermiddag.. Forude venter en skriftlig matematik eksamen, som jeg forbereder mig på ved at løse tidligere eksamenssæt. Jeg er dog stødt på nogle vanskeligheder, som jeg godt kunne bruge lidt hjælp til. Jeg sidder med bogen, "eksamensopgaver i matematik 2" - 3årigt forløb til a-nive... -
Eksamenssæt for HTX!
ForumindlægHej. Ville bare høre om man evt. kunne finde tidligere eksamenssæt i matematik A for HTX på nettet. På forhånd tak!
