Søgning på: matematik fp10 2019. Resultater: 18121 til 18140 af 31730
-
differentialligninger
ForumindlægHej alle jeg sidder og skal op i matematik terminsprøve i morgen. Jeg sidder derfor og kigger på nogen differential ligninger. Er dog faldet over en som volder mig problemer. Håber i vil hjælpe mig.. det er opgave 13 opgave 14 kunne jeg også godt tænke mig lidt hjælp til På forhånd tak -
MA Stx 2008
ForumindlægHej. Er der nogle der har lavet besvarelserne til de to Matematik STX sæt fra august 08 (STX082) eller december 08 (STX083)? Mvh Hvis i vil, så send den til følgende mail: [email protected] eller skriv blot linket her i forrumet -
kan man få 2 eller 3 karakter i det samme fag?
Forumindlægom jeg f. eks. læser matematik på C, B og A niveau, vil så alle tre karakter stå med i mit eksamensbevis, eller er det kun karakteret i det højeste niveau der tæller? (læser enkelt fag på hf med håbet om en fuld hf) taknemmelig for svar -
Eksponientlig aftagende.
ForumindlægJeg har en matematik opgave for. Dette går ud på at jeg skal finde ud af hvad forskriften og hvilke konstanter der er udfra disse punkter: (1998, 230) og (2005, 64). Hvis I bare har nogle formler for at lave denne opgave, så ville det være great! -
Tysk mundtlig optagelsesprøve i HHX
ForumindlægEr der nogle der kan være søde og hjælpe mig lidt, jeg skal til optagelsesprøve i HHX jeg skal op i Tysk mundtlig, engelsk mundtlig og dansk mundtlig og skriftlig matematik... Har i selv prøvet det? Hvad stiller de feks af spørgsmål. spørger de ind til tysk grammatik... håber i ville svare tak! :) -
Ti-83 søges
ForumindlægHej..Jeg er lige begyndt i 3.G og har taget matematik på højniveau, det er godt nok kun niveau B men for en sproglig så er det, det højeste vi kan få. Nå til sagen. Jeg skal desværre bruge en Ti-83 og vil nødig ud og giver mere en 1000kr for den, så jeg ville høre om nogen havde en til salg til e... -
Ligning med x i nævner
ForumindlægHey hey. Jeg har ikke kigget på matematik i 10 år, og har derfor brug for lidt vejledning til følgende ligning:(2+x/5x-15)+(1/5)=(7/15)+(2/3x-9)Mit spørgsmål er så: hvordan finder jeg en fællesnævner for brøkerne? - jeg er helt blank... -
Bestem nulpunkterne vha. nulreglen
ForumindlægMatematik på B-niveau. Opgaven lyder som følgende: Benyt nulreglen til at bestemme nulpunkterne for følgende funktioner: A) f(x) = 3(x - 2)(x + 3) Nogle der kan hjælpe? -
Matematikopgave
ForumindlægHej...Ville høre om der er nogle der vil være søde og hjælpe mig med opgave 3.009 i eksamensopgaver i matematik. for jeg forstår ikke hvordan man kan beregne højden når man kun får oplyst at bredden på huset er 9,2 m. På forhånd TAK -
Hjælp til geometri
ForumindlægHey..Jeg behøver hjælp til tre opgaver. Så hvis du er et matematik geni eller bare har forstand på geometri ville det være vildt cool hvis du gad hjælpe mig lidt!Jeg sender opgaverne i en email, så giv mig venligst din email-adresse!På forhånd tak! -
Prøve i vækstmodeller
ForumindlægHej derude.. Jeg skal til matematik prøve i vækstmodeller på tirsdag.. Men jeg har så meget svært ved at se forskel på eksponentiel, lineære og potentiel udviklinger? Hvornår ved jeg, hvilken formel jeg skal bruge af de 3.... -
Regulær keglestub
ForumindlægHey , jeg har en hjemmeopgave til på tirsdag. Det er den første aflevering i matematik på 1. år på HTX.. Det går sån set bare ud på at jeg skal have formlen på siden s..Jeg har lille r store R og h.. -
Mindre teknisk spg. om koordinater?
ForumindlægJeg sidder med et vejbump i matematik, tegnet i et koordinatsystem. Opgaven lyder sån her. c) Bumpets maksimale højde. Men er det så hele koordinaten eller er det kun min y-værdi? Mvh. Kornelius M. Pasztor Tak på fohånd. -
Algebraiske og nuneriske metoder
ForumindlægHej alle. Jeg skal lave en matematik aflevering til i næste uge og jeg har fået en opgave hvor man skal forklarer forskellen på algebraiske metoder og numeriske metoder. Er selv i tvivl om hvad forskellen er så ville høre om der var nogle af jer der kunne forklare mig det. På forhånd tak. -
hurrtigt hjælp.-- vi er i nød
ForumindlægMatematik opgave; vi skal opløse følgende andengradspolynomier i faktorer: a) h(x)3x^2+6x-429 og b) f(x)=3x^2-4x+3-... hvordan løser man opgave a ? Vi har ingen andelse! -
HELP
ForumindlægHej er der nogle herinde som er gode til Matematik, HELP... jeg skal regne dette her 2(x+1)> ½(x+3)+3/2x, 2xianden+6x+8=0 håber der er nogle som kan hjælpe Ps. jeg vil meget gerne have mellemregningerne også... tak -
Isolere F
ForumindlægHej jeg sidder og arbejder på en hjemmeopgave i Matematik, jeg ka dog ikke finde ud af denne opgave... jeg har fundet ud af at : C = (F-32) /1,8 hvad skal jeg gøre for at Isolere F ??? Tak på forhånd ;) -
Rumfang
Forumindlæghej Jeg har fået et opgave i matematik som jeg har svært ved at svare på. opgaven lyder sådan rumfanget af en kugle er 5 liter af luft. beregn radius af kuglen (1 decimal) tak : ) -
SINDSSYG TRAVLT OG INTET EMNE I AT!!
ForumindlægHej folks Har fået det overordnede emne REJSER og trukket historie og fysik el. matematik som fag. Problemet er jeg skal nå at finde materiale tli på torsdag, MEN har ingen idé om hvad jeg skal skrive om HJÆÆÆÆLP!! -
HEELLP!
Forumindlægnogen som kan hjælpe med matematik?hvordan kan man finde en forskrift for en lineær funktion???her er tallene..: rumfang: 0,75 - 0,90 - 1,00 - 1,60 - 2,5 brændetid 10 - 15 - 17,5 - 35 - 55det skal give en lineær funktion..
