Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18141 til 18160 af 117955
-
eksamensopgave
ForumindlægKunne godt tænke mig hjælp til denne her eksamensopgave...sidder og øver mig til eksamen...der er jo ikke så langt igen. jEG HAR LAVET A) MEN KAN IKKE FINDE UD AF B) Hydrogenperoxid reagerer i sur væske efter reaktionsskemaet H2O2 + 2I- + 2H3O+ pil 4 H2O +I2 (reaktion I) Man ønsker at bestemme re... -
sinusrelationer (bevis)
Forumindlæghej jeg er ved at bevise sinusrelationer men efter jeg har bevist c/sinC og a/sinA har jeg svært ved at bevise b/sinB evt. har jeg brugt frividen.dk se link: http://www.youtube.com/watch?v=X3uvjTnqFwc&feature=player_embedded se vedhæftet fil på forhånd tak -
Salg af bøger til Århus Universitets
ForumindlægHej Starter du på Århus Universitet denne sommer, sælger jeg ud af mine studiebøger til naturvidenskab og få fag hos sundhedsvidenskab. Jeg har studeret molekylær medicin det sidste år, og sælger nu ud af mine brugte bøger. Calculus modul 1+2 (Matematik) Calculus Concepts & Contexts 3 af Ja... -
Blodtyper
ForumindlægJeg har fået en aflevering for i biologi og er usikker på, hvordan jeg skal besvare disse tre spørgsmål (jeg har skrevet mit bud på en af dem): a) Hvilke gener bestemmer AB0-systemet? b) Hvad betyder det at A og B er codominante? Bud: At begge alleler kommer til udtryk i genotypen. Hvis ens m... -
Forleøb
ForumindlægEr der nogen herinde der kan det eksakte forløb ved eksamen... skal op i morgen og er lidt i tvivl::håber på lidt hurtige svar... -
Forberedelse Skriftlig Dansk
ForumindlægHey derude :) Hvordan forbereder man sig bedst til den skriftlige eksame (gymnasium, 3. g, gammel reform) ? Mange tak .. -
please hjælppp!! :'( jeg har det dååårligt
ForumindlægJeg har det dåårligt, og skal op i kemi imorgen, og jeg er ikke 100% forberedt til eksamen, synes I at det er god ide jeg tager til eksamen??? Og hvor syg skal man være for at melde sig syg?? Jeg hoster har kvalme og er svimmel, :( -
Gensplejsning
ForumindlægSidder og er ved at forberede mig til min mundtlige biologi eksamen imorgen (B-niveau). Jeg har fået en figur der viser en gensplejsning og har meget svært ved at forstå den:( Først ser man noget menneske dna med et insulin gen, insulingenet bliver klippet ud vha EcoRI. I den anden side af fig... -
Klassisk Genetik, Hjælp til illustration
ForumindlægHej Jeg sidder under min Biologi- B 24 timers eksamen og arbejder med de vedlagte artikler og illustrationer som jeg har fået udlevet. Ville høre om der var en venlig sjæl der kunne, godkende/bekræfte/komme med kritik på det jeg har skrevet om vedhæftede figur? På forhånd mange tak!! ... -
Na+/K+pumpen
ForumindlægHej :-) Jeg sidder og forbereder mig på biologi B eksamen (STX) og skal i den forbindelse besvare følgende: Med udgangspunkt i vedlagte bilagsmateriale skal du holde et kort oplæg om nervesystemet og natrium-kaliumpumpens betydning. Dét jeg ikke forstår er, hvor Na/K pumpen sidder henne? ... -
Det ubestemte integrale (bevis)
ForumindlægJeg sidder lige og undrer mig lidt. Skal bevise sætningen for: ∫a til b f f(x) - g(x) dx = ∫ a til b f(x) dx + ∫ a til b g(x) dx Har prøvet at bevise den: Bevis: Lad F og G være stamfunktioner til f og g. Så må F-G være stamfunktion til f-g, da: ( F(x) - G(x) )' =... -
Potensvækst
ForumindlægJeg skal til mundtlig eksamen snart og et af mine spørgsmål lyder: "Gør rede for Potensvækst" Hvad menes der med det? -
Reducer udtrykket
ForumindlægJa er startet på matematik på B niveau i år, men desværre vil vores lærer ikke forklare os tingene hvis vi ikke forstår det :-( Reducer udtrykket: 2x (6 - x) + x2 + (6 - x)2 Vi fik også af vide vi kunne gøre det på lommeregner, men der vil han heller ikke forklare os hvordan vi skal bruge den. Så... -
Kvadratrod
ForumindlægHej jeg skal til skriftlig matematik eksamen snart, men jeg er itvivl om hvorledes dette rgnes ud uden hjælpemidler: ?8 Kan godt regne kvadratroden af 8, men hvad er det man skal gøre når det står således. Har altid kun kunne regne det på lommeregner? På forhånd tak -
At udlede en formel?
ForumindlægHej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ... -
Definition af "bestået"
ForumindlægJeg står i den situation at jeg ønsker at komme ind på en uddannelse der har matematik b som et af kravene. Nu forholder det sig imidlertidigt sådan, at jeg til den mundtlige eksamen i matematik b fik 5 og til den skriftlige fik 9.Når der så står at "Specifikke adgangskrav er matematik og en... -
Drikkevand for fremtidige generationer
ForumindlægSom I kunne se på overskriften, har vi lige fået udleveret et emne som hedder 'Drikkevandsforsyning for fremtidige generationer.' Vi tænkte lidt på, om vi kunne komme ind på Afrika og deres levemåde og muligvis sammenligne med Danmark. Men hvad ville I synes var spændende at høre om ? Hvi... -
Hjælp til SRP- bio/eng
ForumindlægHej Jeg skal skrive SRP i Biologi og Engelsk. Jeg er meget i tvivl om mit emne og hvordan man kan koble dem ordentligt sammen. Jeg er dog kommet så langt i mit emne valg, at jeg ved jeg vil skrive om noget med kroppen. Enten skulle det være noget omkring hjerne - evt. hvor man fokusere på en bes... -
Cirklens ligning
ForumindlægHey.. Sidder og læser til matematik eksamen :-S. er gået i stå ved cirkel ligningen. Jeg skal have isoleret y i ligningen, og ja jeg har gjort det i en rapport som er lavet tidligere på året. Problemet ligger i at jeg nu ikke kan se hvordan jeg er kommet til resultatet:r² = (x-a)² + (y-b)²r² - (x... -
Hjælp ønskes nu!!!
ForumindlægHej allesammen. Jeg sidder i det dilemma, jeg skal til og læse videre til finans økonom, men en af de fag man skal have bestået for at komme ind er mat på b niveau, og jeg har dumpet mat på a niveau. (Jeg tog en studentereksamen, en af dem man kan tage på 2år), hvor min studieretning var naturvi...
