Søgning på: matematik c 2017. Resultater: 18141 til 18160 af 84121
-
Gamle opgavesæt uden hjælpemidler! - haster :)
ForumindlægHej! :) Jeg skal op til matematik om lidt, og tænkte på, om nogle ligger inde med gamle opgavesæt i matematik stx A uden hjælpemidler? Det er fordi vi skal have lært emnet "vektorer i planen" selv, og jeg vil meget gerne se, hvilken opgavetyper af vektorer der findes i de forskellige ... -
HA Almen lommeregner??
ForumindlægHej Jeg er optaget på HA almen på SDU Nogle der allerede går der der kan fortælle om man skal bruge lommeregner, hvis ja så hvilken vil være det bedste. Er lige blevet færdig med gym her til sommer og havde mat b i 2g så har ikke kigget på noget matematik i et år. Jeg var sådan middel ti... -
omskrivning af formel
ForumindlægJeg har vedhæftet en omskrivning af en formel, hvor vi gerne vil isolere x. Formlen starter ud som phytagoras sætning, men fordi den er forbundet til en opgave kan den have andre variabler. Men her er c-x altså en katete, c er hypotenusen og a er den anden katete. Vi vil gerne isolere x, men den ... -
Aflevering
ForumindlægJeg er ikke speciel god til matematik og på fredag skal jeg aflevere en aflevering, som mine forældre ikke kan hjælpe mig, så plz hjælp mig, mangler lige præcis kun at blive færdig med de 2 opgaver Opgave 8) Funktionen f har forskriften f (x) = 2x – 3 Løs ligningen Opgave 14) Funktione... -
Alkohol
ForumindlægHej. Jeg sidder og læser om alkohol til på mandag (eksamen) Der står: Hvis man skriver formlen for en carbonhydrid og derefter udskrifter et af H-atomerne med en OH-gruppe, får man formlen for en hydroxyforbindelse. Der er to typer hydroxyforbindelser, nemlig alkoholer og phenoler. i en phenol e... -
Newtons afkølingslov - differentialligning
Forumindlæghejsa. Har siddet i flere timer og prøvet at løse differentialligningen som beskriver newtons afkølinglov. y' = a*(y-T) Den skal give y = T+C*e^a*t men jeg bliver ved med at få y = T+e^-c*t+ håber MEGET at nogen kan hjælpe mig med punkt for punkt at integrere denne differentialligning! ... -
Bøger? måske på engelsk?
ForumindlægHej med jer, Jeg følger på nuværende tidspunkt matematik på både B og A niveau, og da jeg har en utrolig dårlig bog på B-niveau, så kunne jeg godt tænke mig at finde en bog hvor man kan lære sig selv matematik ud fra bogen.. Det gør ikke noget hvis den er på engelsk, jeg har jo hørt at de skulle... -
Spørgsmål
ForumindlægHej jeg har i sidste uge været op til 10.klasses terminsprøve, og har indset at jeg har lavet nogen dumme fejl til min matematik prøve. jeg har desværre frygt for at jeg får et 00, mit spørgsmål til jer er om jeg stadig vil have mulighed for at komme ind på en gymnasiet uddannelse hvis jeg har få... -
er jeg bestået eller dumpet?
Forumindlæghey, jeg har et lille problem, vil gerne starte min videregående uddannelse som kræver at jeg har bestået matematik på B niveau.. jeg har haft matematik på A niveau som studieretningsfag, men i årskarakter fik jeg 00 - 00... jeg kom dog op til eksamen i mundtligt og bestod med 02... dvs jeg har ... -
Prøven? hvad tror du?
ForumindlægHej, Jeg har igår været op til matematik skriftlig terminsprøve, og er blevet ret nervøs på, hvordan det egentlig gik. Jeg har derfor nogen spørgsmål, som jeg håber i kan svare på - i må gerne svare selvom i ikke ved det med sikkerhed.. Tæller den første del (færdighedsregningen) mindre end den... -
Aflevering problem.
ForumindlægHej Jeg har virkelig mange problemer med matematik, også selvom jeg går i 2.g, og det hele går udover min lærer, som flere gange har fået det samme spørgmål om en forklaring på virkelig mange opgaver. Jeg har ikke haft det svært med nogle af de andre afleveringer, men denne er virkelig ikke e... -
finde skæring af 2 grafer
Forumindlæghey... sidder på en 1.g aflevering lige om en uges tid. jeg skal vinde skæringen mellem graferne for 2 funktioner. jeg har stillet følgende ligning op: ((-500) / (1 + 0,1x)) + 550 = 0,3x^3 +20 Jeg fatter ikke helt hvad jeg skal gøre... har prøvet at isolere x men det ender sådan her... 0,3x^2 + 0... -
Hjælp til matematikopgaver
ForumindlægHej. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af disse opgaver i min matematik. det ville være virkelig fantastisk hvis nogle ville fortælle hvordan man gør.... - Hvor stor er jordens omkreds, når jordens radius er 6.370? - Udregn omkredsen både for = 3 og for = 3,1415927 - Beregn jordens overflade... -
Hvordan løser man denne Georgmohr opgave?
ForumindlægJeg har en opgave til en matematik aflevering, som jeg ikke kan lave uden hjælpemidler. Opgaven lyder: Et kvadrat hvori diagonalen er 4, er indskrevet i en cirkel som vist. Hvad er arealet af det grå område? jeg ved godt, at arealet af cirklen er ''pi*r^2'', som er her ''... -
Tilvækst
ForumindlægHEJ, JEG har en opgave som jeg ikke kan finde ud af, er ikke så god til matematik, så ville være godt hvis i kunne uddybe lidt:) En populations tilvækst pr. tidsenhed er proportional med populationens størrelse til samme tidspunkt. a) Indfør passende størrelser og opstil en differentiall... -
Problemer med Equation
ForumindlægJeg sidder lige og laver noget matematik i Word. Til dette bruger jeg programmet Equation 3.0.Min computer er fornylig begyndt at sige, at jeg ikke kan gemme når jeg bruger denne funktion - den siger, at jeg har for mange vinduer åbne, eller at disken er fuld. Jeg ved, at ingen er tingene er sand... -
Optimering
ForumindlægJeg har fået store problemer i en matematik aflevering hvor der er en opgave om optimering. Opgaven lyder: En hundeejer skal have indhegnet en rektangulær løbegård til hunden. Hundegården skal have en mur som den ene side og hegn på de tre andre sider. Hundeejeren har 8m hegn til rådighed. Hu... -
at tage et ekstra fag på HF?
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg har idag tilmeldt mig Matematik A som selvstuderende efter at have overvejet det i nogle måneder (puha, frsiten var på fredag, så det var meget heldigt) og mit spørgsmål går så på, hvorvidt jeg kan anvende disse karakterer i min studentereksamen, som jeg afslutter her ... -
Optimering
ForumindlægJeg har fået mig et lille projekt i matematik hvor jeg skal optimere ved hjælp af differentialregning. Jeg er kommet igennem de første 2 opgaver, men opgave 3 forvolder mig problemer. Jeg har startet ud med at beregne hypotenusen i den retvinklede trekant der bliver dannet (linje AC). Herfra ... -
Taylors formel med restled
ForumindlægHej allesammen I denne uge i matematik har vi om Taylors formel med restled. Denne formel forstår jeg overhovedet ikke. Men jeg har en opgave om denne formel til i morgen, så håber på, at nogen kan og vil hjælpe mig. Opgaven lyder som følger: Betragt den naturlige logaritmefunktion f(...
