Søgning på: matematik fp10 3 december 2021. Resultater: 18141 til 18160 af 135324
-
Areal af trekant
ForumindlægSidder med en enkelt opgave der forvirrer mig lidt:Punkterne A, B og C har koordinaterne (1,2), (4,-6) og (6,-5). Find arealet af den trekant der udspændes mellem punkterne.Det er uden hjælpemidler, så det går ikke at bruge 1/2*a*b*sinC.Jeg kan selvfølgelig give mig til at finde længden af AB og ... -
Vektori 3D
ForumindlægHej- Er der nogen der kan lige hjælpe mig med denne opgave, som handler om vektor i 3D? Jeg skal have hjælp til sp. 4,5 og 6. Jeg kunne ikke rigtig finde ud af at løse dem. Opgaven er vedhæftet med figuren. På forhånd TAK!. -
Facit til mat B eksamen?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan finde facit til mat B eksamen, reformen (den der blev afholdt i ons.), evt. også opgavesættet? På forhånd tak! -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
algebrarisk udregning
Forumindlæghej SP er der nogen der kan hjlæpe mig med at løse denne opgave algebrarisk. altså på en "generel måde" og ikke bare ved at indtaste tal der opfylder kriterierne? jeg forstår det ikke helt selv (: det drejer sig om opg. c i den vedhæftede fil -
hjælp med differentiering og mere !!!
ForumindlægJeg har fået opgaven: Om en funktion oplyses at: g(x) = 1/3*x^3-6*x^2+5 a) Bestem g39;(x) b) Løs g39;(x) = 0 c) Bestem monotoniforholdene for funktionen g(x) Men mit hoved er stået helt af i dag - kan simpelt ikke komme videre med at differentiere dén, og så har jeg glemt hvor man løser ... -
Fysikopgave hjælp
ForumindlægHej, jeg skal bruge lidt hjælp til en lille fyskopgave. Spørgsmålet lyder: En galakse med rødforskydningstallet 0,20 ligger i afstanden 4 milliarder lysår. Hvor langt har galaksen fjernet sig fra os, mens lyset har været undervejs? Jeg søger ikke svaret, bare hjælp til udregningen. -
Gymnasiet
ForumindlægHej. Er der et stort spring fra folkeskolen til 1.g (niveaet)? Skal nemlig starte i 1.g her i august, hvilket jeg ser frem til. Og steg eller faldt jeres gennemsnit, da i begyndte på gymnasiet? Tak :-) -
To funktioner er givet ved... (uden hjælpemidler)
ForumindlægTo funktioner er givet ved: f(x)= x+200 og g(x)=-3x+600 Bestem førstekordinaten til skæringspunktet mellem graferne for de to funktioner. Hvordan hulen gør jeg det uden hjælpemidler?? -
Forbedre gennemsnit ?
ForumindlægHej alle. Jeg går på HF nu .. Min drøm er at komme ind på Jura senere hen .. Så vidt jeg ved skal man i gennemsnit have 7,2 i snit for af komme ind .. Men jeg regner ikke med mit snit kommer over de 4-5 stykker .. Mit spørgsmål er så, om jeg efterfølgende kan tage de fag jeg har fået 4 osv i o... -
Valgfag (kemi A, fysik A, engelsk A)
ForumindlægJeg har studieretningen: Mat A, Fys B, Kemi B Jeg skal have hævet et fag fra B-niveau til A-niveau! Jeg er i tvivl, om jeg skal hæve enten fysik, kemi eller engelsk på A-niveau. Endvidere er jeg i tvivl, om jeg skal have 5 A-niveau-fag. Er der nogle, med samme studieretning, der har erfaringer på... -
Parabel
ForumindlægHej kan ikke finde ud af denne opgave kan nogle hjælpe medd forklaring og facit? -
sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg har svært ved nedstående opgave, da jeg ikke helt kan se, hvordan jeg kan argumentere, at punkterne (8,0.159) og (14,0.997) ligger i fordelingsfunktionen. Forstår godt hvorfor (10,0.5) -
Afstand fra punkt til linje
ForumindlægHej SP Jeg har virkelig brug for hjælp til vedhæftede opgaver mht, hvordan jeg skal tackle dem og hvordan jeg skal regne mig frem til svaret. -
SANDSYNLIGHED!!!
ForumindlægHvordan kan jeg lave denne opgave?? på forhånden tak -
übertheory
ForumindlægDet er jo i teorien ganske ejendommeligt, at universet lader sig definere via matematik - vi opererer med formler der gennem n aksiomer danner en harmonisk, logisk struktur. Disse ”postulater” som umiddelbart forekommer ubevislige regnes for matematikkens byggeklodser og kun obskure sind tør stil... -
Gør rede for procenter ???
ForumindlægJeg er lidt lost med et af mine eksamensspørgsmål, da jeg ikke helt forstår begrebet "redegørelse" i matematik, og specielt ikke ved procenter?? Mit eksamenspørgsmål lyder således: Du skal redegøre for regning med procenter og vise, hvordan man anvender renteformlen: Kn = K0·... -
Fag og emnevalg!
ForumindlægHalløj.. Jeg skal snart til at vælge fag og emne i SRP, og jeg er virkelig i tvivl. Jeg har Matematik, fysik, kemi, historie og dansk på A niveau. Jeg vil helst have at begge fag, er fra A fagene. Er der nogle der har skrevet i nogle af disse fag, eller kan komme med nogle gode eksempler p... -
Maple på Mat B
ForumindlægHej Jeg er i gang med at læse matematik B som fjernundervisning. Vi har i opstarten skulle installere maple, men jeg har endnu ikke fundet ud af hvornår og til hvad jeg skal bruge det? Jeg har indtil nu brugt wordmat og geogebra, men er nervøs for om det skyldes at jeg skal bruge det til eksamen... -
Spørgsmål
ForumindlægHej\nVed ikke hvad der hedder, men findes der flere af disse 39;overordnede linjer39; end\n\nHumariora\nSamfundsvidenskab\nNaturvidenskab?!?!\n\nSynes man kan finde nogen jeg ikke helt ved hvor man skal passe ind under, fx matematik (vel naturvidenskab...?)
