Søgning på: srp engelsk og historie. Resultater: 18141 til 18160 af 43092
-
Behøver hjælp
ForumindlægHej Jeg skal op til AT eksamen på mandag, og jeg skal fortælle om 1. verdenskrig i fagene historie og fysik. Hvordan skal selve fremlæggelsen foregå? Skal jeg bare fortælle det, som står i min synopsis eller hvordan og hvorledes?Jeg har aldrig været op til AT eksamen før, og jeg er lidt nervø... -
Analyse af Isaksen - HC Branner
ForumindlægHej (: Jeg er igang med dansk/historie opg. og det går egentlig okay. bortset fra at min analyse af Isaken af HC Branner ikke er så god synes jeg. Nogen af jer der har nogen noter eller noget, hvis i har læst den? -
Kommunisme
ForumindlægHej Vi arbejder med kommunisme som står på en 3 sider i en bog, som hedder de europæiske ideers historie...er der nogen som har læst den og har notater til det korte afsnit om kommunisme, fordi syntes det er svært at forstå når jeg læser det... -
Hjælp til en god problemformulering til "bavian"
ForumindlægHej alle jer! Jeg skal i gang med dansk historie opgave. Jeg har valgt at arbejde med novellesamlingen bavian. Men jeg mangler bare en rigtig god problemformulering, er der nogle der har nogle gode ideer eller forslag? -
Synopsis til dansk
ForumindlægHar trukket emnet identitet til den danske mundtlige eksamen, som jeg skal lave en synopsis til i 9. klasse, kan I komme med forslag til hvilket billede eller tekst/historie, jeg kan analysere? Vil helst analysere et eventyrhistorie, da jeg vil perspektivere den til - På forhånd tak -
forberedelse
ForumindlægHejJeg skal op i historie og har lige nogle spørgsmål. Når man kommer op skal jo først redegøre, så analysere og til sidst perspektivere. Men hvad består de forskellige dele i? Især analyse, som vel er den største del, er jeg noget usikker på.Nogen der kan hjælpe?jgthb -
eu
Forumindlæg1-EU's historie 2.EU's opbygning. ( kommissionen, ministerrådet,parlamentet,domstolen mm. ) 3. Hvad beskæftiger EU sig med. 4. Din holdning til EU hvordan tror du eu vil udvikle sig i fremtiden .. -
Hjælp til problemformulering
ForumindlægHej ! jeg har om antikken til middelalderen i min historie a eksame.. og jeg vil spørg om nogen kunne hjælpe mig med en problemformulering, emner der røres, korstogene, korstog og jihad, erobring af jerusalem, set fra muslimsk side den nye orientalisme mange tak -
Fremlæggelse
ForumindlægSkal igang med mit AT oplæg med ved ikke helt hvordan oplægget skal være, nu har jeg skrevet om måneladningen, og skal snart til at lave oplægget, men ved ikke helt hvad det skal indeholde, skal jeg bare forklare hele historien, om fra start til slut eller skal, eller skal jeg undgå det.. -
Karakter
ForumindlægHej! Jeg vil bare spørger om hvordan, jeg får min karakter til at stig i historie og samfundsfag. Jeg har ikke så meget baggrundsviden pga. Jeg ikke dansker. Min lærer dømmer os på hvor meget vi siger i klassen. Vi har slet ikke fået nogle test noget i den stil, hvilket jeg synes er noget lort... -
Hvilken gymnasium og linje skal man vælge hvis man gerne vil være revisor eller ingeniør?
ForumindlægHej jeg skal gå i gymnasiet efter sommerferien, men jeg ved ikke hvilken gymnasie jeg skal gå på og hvilken linje jeg skal vælge, når jeg gerne vil være enten ingeniør eller revisor.(revisor er nok den vigtigste eftersom det er den jeg mest har intryk af, men jeg vil også vide hvilken linje jeg ... -
konfust kompendium
ForumindlægDet "kompendium" der kaldes "stedord engelsk - engelsk grammatik", er noget af det mest forvrøvlede man kan tænke sig. -
Hej med jer!
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen om to uger, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer har historie noter, som jeg kan bruge. Generelt noter om alle emner indenfor historie. På forhånd tak. -
Hej allesammen
ForumindlægJeg har en novelle der hedder en stole for lidt, mit opgave er at skrive en slutning for historien. Hvis en jer kende historien, kan i hjæpe mig med ideer hvordan man afslutter historien?? Tak for hjælpen. -
Hjælp! Analyse af novelle
Forumindlægjeg skal analysere en novelle,og vil gerne have noget hjælp til hvordan man analysere en novelle rigtigt. evt en "analyse model" jeg er meget LOST,. hjæælp -
Rette komma i tekst
ForumindlægHej Er der nogen der måske vil hjælpe mig med at rette startkomma i 3 små tekster? Vedhæfter filen hvis i skriver ((: -
hjælp til universet
Forumindlæghar denne opgave og kan ikke forstå hvad den går ud på link nedenunder tak på forhånd -
Hjælp
ForumindlægHey er der nogle der kan handels engelsk.. Har det på B niveau .. -
please hjælp pleaaase :(
ForumindlægJeg har skrevet en engelsk essay som handler om "Spending money on museums and art galleries is a waste of money". Den er ikke så lang, men jeg vil gerne have af vide om det lever op til kravene for en engelsk essay og engelsk grammatik :) sætter stor pris hvis i lige vil give det et ... -
Tysk oversættelse
ForumindlægHar nu bakset med disse oversættelsesopgaver længe. Kan I hjælpe? Vi har gennem historieundervisningen hørt om mange høvdinge, konger, diktatorer, statsministre, kejsere og kejserinder. Wir haben durch den Geschichtsunterricht über viele Häuptlinge, Könige, Diktatoren, Ministerpräsidenten,...
