Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18181 til 18200 af 154719
-
SRP - opstil ligning - atomfysik
ForumindlægHejsa! Som en del af min srp i fysik B og historie A skal jeg følgende: "Opstil en ligning, der udtrykker, hvordan mængden af neutroner afhænger af multiplikationsfaktoren, levetiden, kontrolstængernes position samt den eksterne neutronkildes aktivitet." Jeg er meget usikker, da diff... -
Reducer?
ForumindlægHJÆLP FOLKENS! Skal reducere : 3(a+1)-(a-2)= Håber at der er er nogle som kan hælpe. -
Elektrisk energioverføring
ForumindlægI dette emne er det godt at kende begrænsningens kunst. Det har dog ikke afholdt folk fra at skrive tykke bøger om emnet.Sædvanligvis vil man begynde med statisk elektricitet. Hvis I har tæpper på gulvet eller pelsen fra en død gnaver, kan der indledningsvist godt spindes en ende over det. Det ka... -
mængdeberegninger...
ForumindlægHejsahar brug for et bekræftende eller afkræftende svar i denne sammenhæng:Fotosyntesen lyder: 6CO2+6H2O+E-->C6H12O6+6O2.Hvis man har 4,5 mol CO2 og skal beregne de mængden af kulhydratet og oxygenet gør man så ikke således;4,5 mol/6= 0,75 mol4,5 mol/1= 4,5 molC6H12O6= 0,75mol*180,156 mol/g= 1... -
Filosofi C eller samfundsfag B?
ForumindlægHej. Står i den situation, at jeg har været til eksamen i samfundsfag C, hvor jeg kom ud med et 10-tal. Nu overvejer jeg, om jeg kan gøre det ligeså godt eller endnu bedre på B-niveau, da fag på B-niveau åbenbart vægter mere. Nu er spørgsmålet, skal jeg vælge filosofi på C, som jeg sikkert ikke ... -
hey derude
ForumindlægHva så små hjerner! Har I haft en god ferie eller har I brugt den på at lege intellektuelle herinde? heh Jeg har haft en fed ferie med en masse programmering og en masse fisse! Sådan skal det være ;-) -
Forklaring af kildetekst: Poul La Cours
ForumindlægHej, please hjælp mig med denne kildetekst, som jeg skal analysere til en vigtig opgave! Jeg forstår ikke præcis tekstens indhold, hvad står der præcist? Hvem er imod og hvem er for videnskaben? Her er linket til min kildetekst: http://darwin-online.org.uk/content/frameset?viewtype=text&... -
10 Klasse ansøgning til erhver udd.
ForumindlægHej! .. Hvis. Jeg har afsluttet grundskole Kommet på stx gymnasie Dropper ud af stx gymnasie efter ½ år Begynder på 10 klasse med det samme Har lyst til at ansøge om en erhversuddannelse Kan jeg så vælge at ansøge med mine gamle 9 klassses eksame + standpunk + udtadelse papirer? :) -
For lidt i SU?
ForumindlægJeg er kommet i tvivl om jeg får nok i SU. Fordi jeg startede på STX i 2013, men skiftede så til et nyt gymnasie i 2.g. Jeg får 916 kr, som der står man får, hvis man har startet ny uddannelse efter juli 2014.. Tæller gymnasieskift som ny uddannelse? Er jo aldrig som sådan stoppet på STX. -
Optagelse
ForumindlægHej Jeg skal til optagelseprøven til STX imorgen. Jeg ved at, jeg skal op i dansk, tysk, matematik mundtligt, og samt engelsk skriftligt. Jeg ved ikke, om hvordan er optagelse.? Skal man første tage prøven før man blive spørge om hvorfor man vælger STX? Jeg er vilde nervøs for klare mig vilde dår... -
hej alle :)
ForumindlægHej alle :) jeg vil efter 9. gerne på stx... Mit spørgsmål er bare således, hvad er forskellen på statsskolen og gymnasium ? :) altså begge er jo en stx, med akkurat samme valg mm.. Ved bare ikke hvilken skole jeg skal vælge ?? nogen der ved noget ? :) og kan jeg godt skifte skole, uden at begynd... -
Spansk-Hvordan er det?
ForumindlægHeeej allesammen!! Efter sommerferien skal jeg starte på STX. Jeg har haft tysk i folkeskolen men valgte at få spansk i stedet for på STX-... Er der nogen som har/haft spansk? Hvordan er det? Hvad er det sværeste ved sproget og hvad er det nemmeste? Er du glad for at du valgte spansk eller fort... -
Forsikring??
ForumindlægHej, jeg står og skal købe bil til sommer. Er 18 år og STX studerende. Forsikringer er somsagt dyre, men er der et sted man kan få studierabat åp bilforsikring? Husk lige at jeg går på STX og ikke universitet. Har set flere steder at UNI studerende kan få rabatter! -
gymnasium skifte
ForumindlægJeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det eller starter jeg bar' på en ny på htx hvor lærene bedømmer selv. -
når man skifter gym VIGTIGT!
ForumindlægHej Jeg skifter fra stx til htx i morgen. I fredags fik jeg min første standpunkt. Mit spørgsmål er om at stx sender mit første standpunkt til htx, så de kan se det, eller om lærerne på htx skal vurdere mig på ny. Og de slet ikke kommer til at se mit første standpunkt? Er der eventuelt nogen gy... -
opg. 33: elkedel
ForumindlægJeg har lidt svært ved fysik, sproglig :-) Kan nogen hjælpe mig med denne:I en elkedel skal opvarmes 1,5 L vand fra 20 grader til 100 grader. Vand har den specifikke varmekapacitet 4,2 kj/kg*grad, og densiteten (massefylden) for vand er 1,00 kg/L.a) hvor meget varmeenergi skal vandet modtage?Elke... -
SRP!!!! HJÆÆÆLP
ForumindlægHej Jeg skal til at skrive SRP, og jeg vil skrive i fagene Afsætnings Økonomi A og Dansk A. Er der nogle der har nogen idéer til et emne? Takkk på forhånd :) -
sinusrelationer
Forumindlæghej der står i min opg at i trekant ABC er A 64 grdaer B74 grdaer BC 5,20 bestem de resterende sider og C er det sådan man gør 5,20/sin(64)=b/sin(74)--> b:5,20/sin(64)=sin(74)---> b:sin(64)=sin(74)*5,20---> sin(74)*5,20/sin(64)=5,56=b håber for svar tak på forhånd -
Mekanisk arbejde og energi
ForumindlægHej - jeg har brug for noget hjælp til fysik: En klods med massen m = 4.0kg bevæger sig ned ad et skråplan, der danner vinklen θ = 30° med vandret. Der er ikke friktion mellem klods og skråplan. Klodsen har en begyndelses hastighed på v0 = 2,0m/s. a) Bestem den resulterende krafts ... -
Rette ligning
ForumindlægHalløj,nogen som ville "rette" denne ligning?Isorlér A af ligningen r(nedsunket i a) = T/(s-A)r(nedsunket i a) vil jeg skrive som r¤a, det gør det nemmere.r¤a = T/(s-A) <=>r¤a * (s-A) = T <=>r¤a * s = T-A <=>(r¤a * s)/T= AEr dette rigtigt? (:
