Søgning på: matematik noter 10 klasse. Resultater: 18181 til 18200 af 92586
-
Meget kort!
ForumindlægSidder med et ark hvor på det mættede try for vanddamp ved eb givend temperatur står: 18 grader: 0,0204 19 grader: 0,0217 20 grader: 0,0231 21 grader: 0,0245 22 grader: 0,0261 hvoprdan finder jeg ud af hvad trykker er ved 20,7 grader? -
Sandsynlighedsregning - HJÆLP
ForumindlægHej alle. Jeg forstår hat af disse opgaver, derfor beder jeg om hjælp fra jer. Håber virkelig i vil hjælpe. Jeg har brug for alle opgaverne, altså opgave a,b,c og d. OPGAVERNE ER VEDHÆFTET Tak på forhånd Mvh. -
Forkert oplysning
ForumindlægMan bliver ofte mødt af en besked der siger : "Siden findes desværre ikke" -selv om man tidligere har fået at vide -og stadig kan læse- at der er et vist antal sekunder tilbage til at rette i. -
vis at en vilkårlig stamfunktion kan skrives: 1/4x^2+3x+c
ForumindlægHeej jeg har brug for lidt hjælp:) er det bare f' jeg skalde finde altså gå bagud eller hvad er det man mener ? på forhånd tak :) -
skulptur
ForumindlægHej Er der nogle der kunne hjælpe med disse opgaver? Tak på forhånd! -
SInus og cosinus
ForumindlægDefiner funktionerne sinus og cosinus til en vinkel udfra enhedscirklen. har jeg defineret sinus rigtig? vi laver en ny trekant uden nogle længder, disse trekanter har det til fælles at de begge to er ens vinkel (vinklen v) og de har begge en ret vinkel. og dette betyder at den sidste vinkel i ... -
hvis man har dumpet nogle fag
Forumindlæghej jeg har dumpet tre fag hvad gør jeg så? jeg skal søge ind til vidergående uddannelse men alle min fag skal være bestået . er der noget jeg kan gør i somme ferien? evt tage somme skole eller sådan? -
Medicin kvote 2 - AU
ForumindlægHej alle sammen Jeg har taget fag om med henblik på at forbedre mit kvote 2 snit i henhold til kvote 2 reglerne på Aarhus universitet - og jeg har søgt medicin. Jeg har lidt erhverserfaring, hvor jeg har sendt dokumentation afsted allerede dengang man skulle søge kvote 2, og nu har jeg færdiggjo... -
Bestem en ligning for linjen m der står vinkelret på l
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe mig? Får stillet følgende opgave: Linje l er givet ved en parameter fremstilling og jeg skal finde linjen m der står vinkleret på l men som går gennem P(8,10). Linje l: opgivet i parameterfremstilling: (x,y)=(3,-1)+t*(8,3) Hvad gør jeg? -
parabel
ForumindlægNogen som kan hjælpe? er hat til matematik. Spørgsmål: Undersøg om en lastbil som er 2,5 m. og 4 m. høj kan køre igennem tunnelen? Den er 20 m. bred og 4,3 m. høj. -
Hvad har jeg af muligheder?
ForumindlægHej alle. Nogen der måske kunne hjælpe mig med et par spørgsmål. Lige for tiden går jeg på VUC for at tage en HF. Men jeg er blevet sygemeldt pga. angst. Det er sådan at jeg ikke rigtig gider og har brug for en HF, så mens jeg har været hjemme, har jeg undersøgt hvad det er jeg skal bruge for at ... -
notat teknik
ForumindlægGode råd ønskes, med hensyn til notat teknik til en bog, er det anderledes at lave noter til en bog der handler om psykologi end en anden bog?? hvorfor er det så svært til denne bog og ikke til andre bøger??Håber nogler kan give mig et godt råd. er igang med at skrive noter til bogen "kunste... -
STOFMÆNGDE?
Forumindlæghvilken stofmængde svarer til 1,204*10^24 sølvatomer til? -
GeoGebra logaritmisk skala
ForumindlægHej, er der nogen der ved om man kan lave en graf med narturlig logaritmisk skala i GeoGebra, og i såfald forklare mig hvordan. Mvh Nanna. -
rente
Forumindlægf(x) = 140.000 * 1.034^x Hvornår er den vokset til 200.000? -
Mht. Gennemsnit
ForumindlægJa så er jeg lige bestået. Jeg har fået nogle usædvanligt flotte karakterer, fik 10,9,11 og 9 til sidst, udover det fik jeg desværre to 7 taller i skriftlige prøver, men skal have en sygeeksamen i engelsk hvor jeg håber at kunne gøre godt for de to. De gode karakterer jeg fik i år, bliver trukke... -
Tysk 5 i eks :(
ForumindlægJeg fik 5 i tysk. Jeg startede på hører teksten og bagefter læseteksten lavede en disposition og sammenlignede :( Giver det 5???? -
Største tal?!
ForumindlægJah tak... Så er jeg her igen med endnu en rigtig dræber af en møgopgave der bare ikke kan findes en løsning på i mit hovede... Denne gang gælder det, hvilket af de følgende tal er størst: p= (E2005+1)/(E2006+1) eller q = (E2006+1)/(E2007+1) Hvor E står for 10^ -
Redusere!
ForumindlægJeg skal meget snart op i matematik, og jeg kan slet ikke finde ud af at redusere. Nogen der kan forkalre kort og forståeligt hvordan man gør? Mange tak! -
MAT A - HTX
ForumindlægHej, jeg er lidt usikker på detaljerne indenfor mundtlig eksamen i matematik A på HTX. Er der nogen der kunne være venlige og forklarer, hvordan eksamen forgår? Tak for hjælpen!
