Søgning på: det moderne gennembrud noveller. Resultater: 18201 til 18220 af 27490
-
Differentialligninger
ForumindlægOpgave 1) ((dy)/(dt))=540-((3)/(5))*y (1) hvor y=f(t) angiver koncentrationen i mg pr. liter og t måles i timer. a) Gør rede for, at enhver funktion af formen y=c*e^(-((3)/(5)))+900, hvor c er en konstant, er løsning til differentialligningen (1) Er der en som kan hjælpe? -
Let og kort oversættelse.. nogen der vil tjekke?
ForumindlægHey gutter og guttinder! Jeg ville sætte pris på, hvis der var en eller anden der kunne være interesseret i at rette min oversættelse her :-)? Den er relativ let.. Men jeg er bange for at jeg måske har bøjet nogle af ordene forkert... TAK PÅ FORHÅND! :-) La mère surprendre sa... -
Lineær funktion Et linjestykke ligger på linjen givet ved forskriften og funktionsværdierne tilhører intervallet Vm(f)[-5;3[.
ForumindlægEt linjestykke ligger på linjen givet ved forskriften f (x) =-2x+1, og funktionsværdierne tilhører intervallet Vm(f) E(-5;3( 1. Tegn linjestykket, og angiv definationsmængden(altså det interval x-værdierne tilhører). 2. Bestem derefter koordinaterne til skæringspunktet med x-aksen -
tabuetik
Forumindlægnogen der kunne tænke sig at give mig en kort definition af begrebet? gerne hurtigt -.- -
fra fred til krig(2. vk)
ForumindlægHar lidt problemer med at forstå hvordan freden bliver til 2. verdenskrigen.Ved godt at Tyskland har skylden for det meste, men kan ikke hitte rede i, hvad det er der sker og hvad der indleder krigen?Nogle der har nogle gode notater? -
penis - seksuel ophidselse
ForumindlægNår en mand bliver seksuel ophidset, har jeg så forstået det korrekt at blodet der ehel tiden strømmer ind i penis bliver lukket af pga. venen. Der strømmer ikke længere blod, hvilket gør penisen stiv. Eller er det omvendt? -
hvad er det man egentlig gør her? (integralregning)
ForumindlægFølgende opgave. en funktion f er givet ved f(x)=5/x +6x2 , x>0 bestem den stamfunktion til f hvis graf går gennem punktet p (2,3) JEG SØGER IKKE HJÆLP TIL HVORDAN MAN LAVER DEN: Jeg har fundet stamfunktionen, og så har jeg løst den ved at bruge punktet (2,3) til at solve: fsolve(F(... -
Melodien der blev væk
ForumindlægHej Nogen der kan hjælpe med en karakteristik af Larsen i uddraget af Kjeld Abell "Melodien der blev væk". Jeg skal bruge mindst 4 citater og inddrag begrebet filpproletar. På forhånd tak -
psykopater
ForumindlægHey, Jeg er i gang med et projekt om Psykopater.... Jeg har prøvede at lede over det hele, men kunne ikke finde noget om: Psykopaters væremåde?? Kvinders opfattelse af psykopater?? Har virkelig brug for hjælp, hvis nogen af jer ved noget eller har en hjemmeside, så vil det være en stor hjælp. ... -
Huen på eller ej??
ForumindlægStår i den uheldige situation, at jeg skal til sygeeksamen, så er ikke færdig med stx endnu. Er sikker på at kunne bestå.Men spørgsmålet er, skal jeg tage huen på til fester og studenterkørsel, for der er jo ikke nogen idé i at rende rundt alene med huen engang i august. -
Muligheder i militæret
ForumindlægJeg overvejer mulighederne for en udnyttelse af de mulige måneder man muligvis risikerer at komme ind og springe efter gymnasiet.Er der nogen der ved hvorvidt man kan udnytte tiden til at lære nogle brugbare redskaber? Her tænker jeg især på fx brandmandsuddannelse, ambulancefører eller andre for... -
International karakterer
ForumindlægHey,Er det korrekt at man ikke kan gange sin A-niveau fag med 1.06, hvis man går på IB?Hvis ikke, vil jeg stille (måske et svært) spørgsmål: Hvorfor kan man ikke det?? -
Hvad mener du om ozon problemet?
ForumindlægJeg er i gang med at lave en projektopgave omkring ozonlaget og har i den forbindelse brug for jeres holdning i forhold til hvad i mener verden kan gøre for at mindske forureningen. - Kom med jeres egne holdninger. - Og vær ærlige (Det er det jeg har brug for) :) Tak -
Hældninskkoefficient/stigning
Forumindlægd) angiv hældningskoeciffiecent/stigning er den 4? e) angiv hældningskoecient/stigning er den -5 f) anfgiv hældningskoecient/stigning er den 2 g) angiv hældningskoecient/stigning er den -7 please facit hvis det er forkert? Det haster. Opgaven skal afleveres i dag. Se vedhæftede fil -
Dansk 13-tal
ForumindlægDa vi snart skal til at skrive en stil om "fart" og analyse af Roman Rå, er jeg virkelig interesseret i at få et 13 tal, hvad kræves der af en folkeskoleelev, der går i 9. Kan i komme med nogle råd, tip eller noget helt tredje?På forhånd tak, forsat god dag! -
Differentiabilitet og lineære funktioner
ForumindlægJeg skal til prøveksamen i matematik A i morgen, og har lige et spørgsmål. Jeg skal vise, at en lineær funktion f(x) = ax+b er differentiabel i ethvert x0 og differentialkvotienten er f'(x0) = a. Jeg kan sagtens se og forklare, at alle sekanter er sammenfattende med grafen for f, og de... -
plegede
ForumindlægJeg har med stor interesse fulgt med i en tidligere tråd, hvor ordet plejede indgik... Jeg har også et spørgsmål... Hvordan ville man sige: de vidste, at de plejede at gå i seng kl. 22 & han har forsøgt at finde en lille gave... Mine bud: sie wussten, dass sie pflegten, um 22 Uhr ins Bett zu ... -
Tretrinsreglen
ForumindlægHej alle!Jeg er lige startet på differentialregning på gymnasiet, men jeg forstår simpelthen ikke særligt meget af det...Nu har jeg fået en matematik aflevering hvor jeg skal bruge det, og jeg kunne derfor godt tænke mig at få lidt hjælp.Hvis der er en der kunne mere eller mindre forklare tretrin... -
HJÆLP! Forskellen på racisme og fascisme?
ForumindlægHej ! Ved I hvad den hel konkrete forskel er på racisme og fascisme? For jeg kan bare ikke forstå det?? Det ville være dejligt hvis jeg kunne få det, både på dansk og engelsk :-) På forhånd tak ! -
adam og eva analyse (ideer)
Forumindlæghej jeg skal i gang med at analysere historien adam og eva (den i bibelen - det gamle testamente). men jeg ved ik helt hvordan har i nogle ideer? har skrevet et lille referat. på forhånd tak. det ville også være rart hvis i havde en analyse liggende som jeg kunne bruge til inspiration :)
