Matematik
Lineær funktion Et linjestykke ligger på linjen givet ved forskriften og funktionsværdierne tilhører intervallet Vm(f)[-5;3[.
Et linjestykke ligger på linjen givet ved forskriften f (x) =-2x+1, og funktionsværdierne tilhører intervallet Vm(f) E(-5;3(
1. Tegn linjestykket, og angiv definationsmængden(altså det interval x-værdierne tilhører).
2. Bestem derefter koordinaterne til skæringspunktet med x-aksen
Svar #2
25. januar 2016 af StoreNord
Jeg kan varmt anbefale dig selv at tegne grafen med linjestykket på kvadreret papir og angive diverse mængder og skæringspunktet. Brug gerne farver.
Jeg vedhæfter lige en skitse af, hvordan jeg ville gøre hvis din lærer har accepteret at I bruger Geogebra til besvarelse.
Naturligvis skal jeg advare mod overdrevent misbrug af mit forslag, det er dog dit eget ansvar. :)
(Jeg håber ikke jeg kommer for sent.)
Skriv et svar til: Lineær funktion Et linjestykke ligger på linjen givet ved forskriften og funktionsværdierne tilhører intervallet Vm(f)[-5;3[.
Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk?
Klik her for at oprette en bruger.

![Dm(f)=\left [\frac{1-3}{2};\frac{1-(-5)}{2} \right ]](https://media.studieportalen.dk/images/equations/RJZF1mAU5UNJ-RufK-Wv9w==.gif)