Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18221 til 18240 af 154719
-
Spørgsmål vedr. længde af vektorer
ForumindlægHer er tale om vektorer, men kan ikke lave pilene. Alle variabler angiver en vektor. |a + b| = |a| + |b| Passer dette ? -
simpel reduktion opg 1008
Forumindlægreducer 3/(a+b)-6b/(a^2-b^2) Håber nogen kan hjælpe -
Enhedsvektor
ForumindlægJeg har helt glemt, hvordan man bestemmer en enhedsvektor ellers har jeg kigget for lang tid på opgaven.. Jeg har en vektor a: a=(t,1,1) Jeg skal bestemme en enhedsvektor u: u=a/|a| Jeg har et forslag: |a|=SQRT(t^2+1^2+1^2)=SQRT(t^2+1) u=(t/|a|,1/|a|,1/|a|) Er det rigtigt forstået? -
Antisymmetrisk matrix
ForumindlægEn matrix A som indgår i R(n,n) kaldes antisymmetrisk hvis A(transponeret)=-A. Vis at alle diagonalelementer i en antisymetrisk matrix er 0. -
HJælp til reducering
Forumindlæga-2*b)*(a+2*b)-b*(a+b)+a*b -
Jordens magnetfelt
ForumindlægHejsa.. Jeg er blevet kastet ud i en opgave omkring magnetisme. Her er jeg virkeligt kommet på dybt vand i en opgave om jordens magnetfelt. Jeg tørre ikke rigtigt at læse på wikipidia da vores lærer har sagt at meget af den fakta ikke er fakta. Jeg spørger derfor om nogle af jer kan forklar... -
bil med konstant acceleration
Forumindlæghey, har desværre været syg under de fysik moduler jeg har haft hvor det her er blevet forklaret, er der nogen der kan forklare hvordan følgene opgaver skal udregnes? En bil starter med konstant acceleration på 1,75 m/s2 fra hvile i positionen s0 = 0. Skriv formlerne for v(t) og s(t). Hvor l... -
Matematik reducere
ForumindlægHej, jeg er gået i stå på denne opgave: Reducer udtrykket: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b). Håber der er nogle som kan hjælpe. -
vedr. MCQ testen
ForumindlægHej Venner Jeg har vært så heldig at blive inviteret til multiple choice test på Syddansk Universitet. Grunden til jeg henvender mig til jer at er der nogen af jer der kender steder hvor man kan hente de tidligere multiple choice teste så man er lidt forberedt og ved hvad man går ind til ? På f... -
hjælp med "simpel" spørgsmål (skriv udtryk om)
Forumindlægx2-4x-4 skal skrives i et udtryk f.eks. altså udtrykket skal være lig hinanden. er der en der kan hjælpe? (x-z)b -
BNP pr. indbygger
ForumindlægHej, er der nogle der kan forklare hvorfor det er godt at have en høj BNP pr. indbygger? -
ret fejl i sætning
ForumindlægHej Jeg har svært ved at gennemskue fejlen i de efterfølgende sætninger: "My neighbour smiled friendly to me" "What on earth was the reason why the government not mentioned the risk of rising unemplyment?" "He might could persuade his father to pay for the repa... -
Skitser grafen f ud fra foelgende oplysninger.
ForumindlægEndnuen gang er jeg helt blank.. Der er tale om vedhaeftede opgave, hvor skal skistere grafen f ud for en raekke oplysninger. Opgave vedhaeftet. -
renteformlen - hvornår er beløbet fordoblet
ForumindlægHej jeg har fundet ud af hvor mange penge der står på kontoen efter 6 år: Personen indsætter 10 000 kr. på kontoen kn = 10 000 * (1 + 0,025)^6 kn = 11 596,93 Det jeg ikke kan finde ud af at regne ud, er hvor år der går før beløbet er fordoblet? -
omskrivning
ForumindlægHar F(k,A) = a*K^(a-1) * A^(1-a) skal have det omksrivet til = a(k/A)^(a-1) hvordan? -
Hjælp til Matematik eksamen 2008 12 december på b niveau
ForumindlægHej Er der nogle som har lavet opgaverne fra den 12/12 2008 på B fra STX i matematik Så kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. håber at høre fra jer Knus Sofie -
Aborbans og cholesteroltal
ForumindlægHej Jeg er igen rendt ind i et problem. Det drejer sig om opgave 4b) i et STX kemieksamenssæt fra 2012 - jeg har vedhæftet hele opgavesættet. Jeg håber, at der er en, der har lyst til at hjælpe. -
Skriftlig eksamen i samfundsfag
ForumindlægEr der nogle, der ved hvilke emner der blev skrevet om til skriftlig samfundsfag STX her i sommers altså 2008. Er der nogle der ved hvor man kan finde opgaveformuleringerne, hvis det er muligt? -
skrift eksamen B niveau ?
ForumindlægHejsa. Nogen der har været op til skrift eng B stx, her i sommers ? el. evt. ved hvad emnerne er, er jeg meget intresseret i at vide dt :), -
Psykologi og økonomi
ForumindlægHej her efter sommerferien skal starte på en stx med psykologi som min studieretning. Hvis nu, at jeg om 2 år ændrer lyster, og heller vil læse økonomi, er det så muligt, når jeg har psykologi som studieretning?
