Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18221 til 18240 af 154719
  • Spørgsmål vedr. længde af vektorer

    Forumindlæg
    Her er tale om vektorer, men kan ikke lave pilene. Alle variabler angiver en vektor. |a + b| = |a| + |b| Passer dette ?
  • simpel reduktion opg 1008

    Forumindlæg
    reducer 3/(a+b)-6b/(a^2-b^2) Håber nogen kan hjælpe
  • Enhedsvektor

    Forumindlæg
    Jeg har helt glemt, hvordan man bestemmer en enhedsvektor ellers har jeg kigget for lang tid på opgaven.. Jeg har en vektor a: a=(t,1,1) Jeg skal bestemme en enhedsvektor u: u=a/|a| Jeg har et forslag: |a|=SQRT(t^2+1^2+1^2)=SQRT(t^2+1) u=(t/|a|,1/|a|,1/|a|) Er det rigtigt forstået?
  • Antisymmetrisk matrix

    Forumindlæg
    En matrix A som indgår i R(n,n) kaldes antisymmetrisk hvis A(transponeret)=-A. Vis at alle diagonalelementer i en antisymetrisk matrix er 0.
  • HJælp til reducering

    Forumindlæg
    a-2*b)*(a+2*b)-b*(a+b)+a*b
  • Jordens magnetfelt

    Forumindlæg
    Hejsa.. Jeg er blevet kastet ud i en opgave omkring magnetisme. Her er jeg virkeligt kommet på dybt vand i en opgave om jordens magnetfelt. Jeg tørre ikke rigtigt at læse på wikipidia da vores lærer har sagt at meget af den fakta ikke er fakta. Jeg spørger derfor om nogle af jer kan forklar...
  • bil med konstant acceleration

    Forumindlæg
    hey, har desværre været syg under de fysik moduler jeg har haft hvor det her er blevet forklaret, er der nogen der kan forklare hvordan følgene opgaver skal udregnes? En bil starter med konstant acceleration på 1,75 m/s2 fra hvile i positionen s0 = 0. Skriv formlerne for v(t) og s(t). Hvor l...
  • Matematik reducere

    Forumindlæg
    Hej, jeg er gået i stå på denne opgave: Reducer udtrykket: (a+2b)^2 - (a+2b)(a+b). Håber der er nogle som kan hjælpe.
  • vedr. MCQ testen

    Forumindlæg
    Hej Venner Jeg har vært så heldig at blive inviteret til multiple choice test på Syddansk Universitet. Grunden til jeg henvender mig til jer at er der nogen af jer der kender steder hvor man kan hente de tidligere multiple choice teste så man er lidt forberedt og ved hvad man går ind til ? På f...
  • hjælp med "simpel" spørgsmål (skriv udtryk om)

    Forumindlæg
    x2-4x-4 skal skrives i et udtryk f.eks. altså udtrykket skal være lig hinanden. er der en der kan hjælpe? (x-z)b
  • BNP pr. indbygger

    Forumindlæg
    Hej, er der nogle der kan forklare hvorfor det er godt at have en høj BNP pr. indbygger?
  • ret fejl i sætning

    Forumindlæg
    Hej Jeg har svært ved at gennemskue fejlen i de efterfølgende sætninger: "My neighbour smiled friendly to me" "What on earth was the reason why the government not mentioned the risk of rising unemplyment?" "He might could persuade his father to pay for the repa...
  • Skitser grafen f ud fra foelgende oplysninger.

    Forumindlæg
    Endnuen gang er jeg helt blank.. Der er tale om vedhaeftede opgave, hvor skal skistere grafen f ud for en raekke oplysninger. Opgave vedhaeftet.
  • renteformlen - hvornår er beløbet fordoblet

    Forumindlæg
    Hej jeg har fundet ud af hvor mange penge der står på kontoen efter 6 år: Personen indsætter 10 000 kr. på kontoen kn = 10 000 * (1 + 0,025)^6 kn = 11 596,93 Det jeg ikke kan finde ud af at regne ud, er hvor år der går før beløbet er fordoblet?
  • omskrivning

    Forumindlæg
    Har F(k,A) = a*K^(a-1) * A^(1-a) skal have det omksrivet til = a(k/A)^(a-1) hvordan?
  • Hjælp til Matematik eksamen 2008 12 december på b niveau

    Forumindlæg
    Hej Er der nogle som har lavet opgaverne fra den 12/12 2008 på B fra STX i matematik Så kunne jeg virkelig godt bruge noget hjælp. håber at høre fra jer Knus Sofie
  • Aborbans og cholesteroltal

    Forumindlæg
    Hej Jeg er igen rendt ind i et problem. Det drejer sig om opgave 4b) i et STX kemieksamenssæt fra 2012 - jeg har vedhæftet hele opgavesættet. Jeg håber, at der er en, der har lyst til at hjælpe.
  • Skriftlig eksamen i samfundsfag

    Forumindlæg
    Er der nogle, der ved hvilke emner der blev skrevet om til skriftlig samfundsfag STX her i sommers altså 2008. Er der nogle der ved hvor man kan finde opgaveformuleringerne, hvis det er muligt?
  • skrift eksamen B niveau ?

    Forumindlæg
    Hejsa. Nogen der har været op til skrift eng B stx, her i sommers ? el. evt. ved hvad emnerne er, er jeg meget intresseret i at vide dt :),
  • Psykologi og økonomi

    Forumindlæg
    Hej her efter sommerferien skal starte på en stx med psykologi som min studieretning. Hvis nu, at jeg om 2 år ændrer lyster, og heller vil læse økonomi, er det så muligt, når jeg har psykologi som studieretning?