Matematik

Skitser grafen f ud fra foelgende oplysninger.

21. oktober 2019 af krimse123321 - Niveau: B-niveau

Endnuen gang er jeg helt blank..

Der er tale om vedhaeftede opgave, hvor skal skistere grafen f ud for en raekke oplysninger.

Opgave vedhaeftet.

Vedhæftet fil: differaential dims.PNG

Brugbart svar (1)

Svar #1
21. oktober 2019 af AMelev

Opdater din profil, så uddannelsen passser (STX, HTX, HHX, HF eller ....)

                                  
Start med at gøre monotonilinjen færdig ved nedenunder f '(x) at angive monotoni for f (voks, aft, lok. max og lok. min).

Afsæt så de to givne punkter (-1,3) og (2,-4) i et koordinatsystem og tegn en glat (uden knæk) sammenhængende kurve gennem de to punkter, så monotoniforholdene passer.


Svar #2
21. oktober 2019 af krimse123321

Kender I til en god video, der forklarer monotoniforhold og ikke mindst dens funktioner.

Jeg er vitterligt paa bar bund. Det her giver ingen mening.

Om det er soevnunderskud, eller jeg er retarderet, ved jeg ikke. Men monotoniforhold laerer jeg vist aldrig.


Brugbart svar (0)

Svar #3
21. oktober 2019 af AMelev

Her er et link til en video, om den er god for dig, må du selv afgøre, men elles må du prøve at google efter andre.


Brugbart svar (0)

Svar #4
21. oktober 2019 af ringstedLC

#2: Prøv at se her (dog ikke en video): https://forum.webmatematik.dk/viewtopic.php?f=12&t=325#p750


Svar #5
21. oktober 2019 af krimse123321

Nope. Stadig helt vaek - fuck, mand.

Aldrig har jeg foelt mig saa forvirret. Hvordan skal den skide graf se ud?


Brugbart svar (0)

Svar #6
21. oktober 2019 af StoreNord

Skærmbillede fra 2019-10-21 22-12-16.png


Brugbart svar (1)

Svar #7
21. oktober 2019 af SuneChr

# 2
"Om det er soevnunderskud, eller jeg er retarderet, ved jeg ikke. Men monotoniforhold laerer jeg vist aldrig".
Hvis du står på ski:
Op ad bakke,     f '(x) > 0
Henad vandret,  f '(x) = 0
Nedad bakke,    f '(x) < 0


Brugbart svar (1)

Svar #8
21. oktober 2019 af SuneChr

# 7  fortsat.
Betragt så skiene som tangent til bakken.


Brugbart svar (1)

Svar #9
22. oktober 2019 af AMelev

#0 Du har stadig ikke opdateret din profil. Please, gør det nu.


Svar #10
23. oktober 2019 af krimse123321

HF-fjernstudie, eftersom det er saa vigtigt for dig.

Jeg fik desuden styr paa det med monotoni, saa tak for det. Videre til naeste traad om optimering, hvor jeg igen er helt fortabt.


Brugbart svar (0)

Svar #11
23. oktober 2019 af AMelev

Udannelsen er vigtig, for at vi kan henvise til den rigtige formelsamling.

Væn dig til at bruge? den officielle formelsamling, som du må bruge til eksamen, så du bliver fortrolig med den, inden det går løs for alvor. Det er vigtigt, at du ved, hvad du kan finde hvor, og lige så vigtig hvad der ikke står deri, og som du så selv skal medbringe i hovedet.


Svar #12
23. oktober 2019 af krimse123321

Helt i orden. Det vil jeg have in mente, inden jeg skal op til eksamen om 1 1/2 maaneds tid.

Uddannelsen er halv-aarig HF som fjernstuderende, for at vaere helt praecis.

Bl.a derfor de mange spoergsmaal paa forummet. Jeg har ingen andre at henvende mig til, naar jeg er i tvivl eller soeger hjaelp.

Mvh.


Brugbart svar (0)

Svar #13
23. oktober 2019 af AMelev

Det er helt fint. Der er også et andet formål med, at vi skal kende uddannelsen. De forskellige uddannelser har ikke helt de samme værktøjer at gøre godt med, så det er det nemmere at give en mere målrettet hjælp, når vi ved, hvad I har at gøre godt med.

Bliv du endelig ved med at spørge, det er det forummet er til for, og held og lykke med eksamen.


Skriv et svar til: Skitser grafen f ud fra foelgende oplysninger.

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.