Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 18221 til 18240 af 62610
-
Haribo og guldbar-problem!
ForumindlægHey folkens! Jeg har fået en problemregning som jeg selvfølgelig skal svare på. Desværre giver den lidt problemer, da jeg sagtens kan finde svaret men ikke kan forklare hvordan. Hjælpe?? Max har købt 3 poser haribo-slik og 2 guldbarre til 52 kr. Knud har købt 4 poser haribo-slik og 1 ... -
Andre der skriver SRP om Enigma?
ForumindlægDavs folkens! Jeg er i skrivende stund i gang med min SRP omhandlende Enigma, og jeg ville høre om der var andre der var friske på at hjælpe hinanden lidt? Da man jo ikke må få hjælp af sine lærere syntes jeg det ville være en god idé at lave en lille skrivegruppe, læse hinandens opgaver igenne... -
Hjælp til kemi meget vigtig ..
Forumindlæg1. Opskriv et reaktionsskema for dannelsen af ethen ud fra ethanol og et reaktionsskema for dannelsen af ethanol ud fra ethen. Hvad hedder disse reaktioner? (Tips: vend tilbage til sider 132 og 133, hvis du ikke kan huske disse reaktioner) Er det rigtigt det der står her: CH3 CH2 OH + 3 ... -
Eksamensspørgsmål: Vektor i planen.
ForumindlægHej til alle derude: Jeg har brug for hjælp i Eksamensspørgsmål. Jeg har to underspørgsmål i matematik (Vektorer i planen), som jeg ikke kan adskille sig. 1. Gør rede for skalarproduktet af to vektorer. 2. Gør rede for anvendelser af Skalarproduktet Jeg håber, at I kan hjælpe mig med at fors... -
Hej
ForumindlægDenne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:) Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kun... -
Macbook på medicin?
ForumindlægJeg skal starte på medicin på Aarhus Universitet, og har brug for en ny computer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge en PC eller en macbook. Egentlig vil jeg helst have en macbook, men er der nogle nuværende medicinstuderende, der ved, om man har brug for nogle programmer på med... -
Hvilket program bruger i til notetagning?
ForumindlægHej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften! -
Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)
ForumindlægHej Jeg har en eksamensspørgsmål om kræfter. "Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)" Jeg har brug for hjælp til spørgsmålen. På forhånd tak for hjælpen -
har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej ved at der er mange sprørgsmål men de er virkelig vigtige, så kan nogen være flink ved at hjælpe mig? tak på forhånd -
Varians, hvorfor n-1?
ForumindlægHej! Variansen beregnes som summen af afvigelserne kvadrat delt med n-1 for en stikprøve. Er det korrekt at antage, at det er fordi, at der er forbundet en vis usikkerhed med en stikprøve. Og at man ved at trække 1 fra dermed dermed tager højde for den usikkerhed? Kontra hvis man havde observati... -
Fysik b: forklar symboler i formlen
ForumindlægForklar hvad symbolerne i denne formel betyder -
En lille sætning
ForumindlægJeg vil gerne oversætte dette til tysk. "De karakter man får på gymnasiet, er altafgørende for ens fremtidsmuligheder. derfor prøver man at gøre alt for at få de bedste karaktere. Det kan betyde at man fravælger sine venner, sine fritidsinteresse og sit fritidsarbjde, og det kan blive meget... -
Matematik - hjælp!!
ForumindlægHej.. Som nævnt stinker jeg til matematik. Jeg forsøger at blive bedre, men de her spørgmsål forvirrer mig sindssygt meget! Her er de: 23 - 234 og -23 - 234 og -23 • 9 og 255 : -5 også de sidste: 3,6 + 2/5 + 150% og 5 • 6/13 + 5 • 4 - 7 og 28,8 - 30 +... -
Analyse af case(hård teenager)
ForumindlægHej :) Har fået min første psykologiopgave, og vil gerne gribe opgaven an så godt som muligt. Jeg skal blandt andet analysere en case og forklare både positive og negative udviklingsforhold. Hertil vil jeg bruge Eriksons, freuds psykologiske teorier, beskrive hvilken fase han er i osv - M... -
grammatisk rettelse af engelsk tekst
ForumindlægHej allesammen! Normalt har jeg ikke svært ved engelsk, men er lidt i tvivl med den her aflevering fordi jeg virkelig ikke kan finde nogle fejl i den, men det kan da ikke være rigtigt.. Så jeg håååber virkelig du/I vil være søde at kigge den igennem for grammatiske fejl, så ville jeg blive ri... -
Essay about music
ForumindlægJeg har fået til opgave at skrive er kort essay om musik, og hvad det gør ved mig. Er der nogen, der vil være så hjælpsomme og se på det, og eventuelt komme med feedback, hvis jeg har gjort noget forkert: På forhånd tak. Selve teksten: I don’t really think I’ve a favorite music or a favorite... -
Vis at f(x) = 4 og beregn (f^-1)9;(1)
Forumindlægf(x) = 1/(x^2-6x+9) Som overskriften siger, så skal jeg. vis at f(x) = 4 Beregn (f-1)9;(1) Har ingen ide om hvordan jeg skal løse dette -
Produkt - Danskere i krig (konsekvenser)
ForumindlægHej. Min årgang har her om snart projektuge (projektopgaven 9. klasse). Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer - vi har valgt delemnet/underemnet "Danskere i krig (konsekvenser)", mht. til psykiske mén, fysisk, mentalt så... -
projekt adoption homoseksuelle
ForumindlægHej :) En veninde og jeg er i færd med 9 klasses projekt, og har brug for en hjælpende hånd :) Vi har valgt emnet homoseksuelle og adoption. Vi skal lave et produkt og har planer om at lave en "nyheds udsendelse" hvor vi b. la interviewer homoseksuelle og politikere ville gerne høre j... -
SVÆRE VALG!
ForumindlægHej! Jeg står i denne situation, at jeg snart er færdig med 9. klasse, og skal nu til at beslutte mig for hvad jeg vil bagefter. Jeg ved allerede at jeg næste år skal være en exchange student i usa. Men derefter er jeg ret så blank. Jeg tænkte i starten på IB, men egenligt så er jeg begyndt a...
