Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18221 til 18240 af 158493
-
potensuvikling
Forumindlæghej er der nogen der ved hvordan man beviser en potensfunktion? og hvordan man beviser en eksponentiel funktion? tak på forhånd:) -
At opskrive forskrifter for funktioner
ForumindlægHej, I det vedhæftede billede er en figur for nogle lineære funktioner som jeg skal finde. Jeg ikke hvordan man gør. Nogen der kan hjælpe? Tak på forhånd -
trigonometri sinus, cosinus
Forumindlæghej jeg har en opgave der lyder: Bevis formlerne for sinus og cosinus til en spids vinkel i en retvinklet trekant ? -
breddeopgaver
Forumindlæghej. jeg har virkelig brug for hjælp med denne opgave. beregn diagonalen i et rektangel når sidelængderne er 7cm og 9cm. hvad skal jeg gør? -
Hjælp søges ,s
ForumindlægHej. Jeg har problemer med en matematik opgave , Mat A. En cirkel har centrum i punktet C (1,2) og går gennem punktet A(2,4) Bestem en ligning for cirklen ? -
Søger en kompetent privatlærer
ForumindlægHej studieportalen, søger en kompetent og faglig dygtig privatlærer, som skal kunne hjælpe mig med at læse op til mundtlig matematik på B niveau, gerne hurtigst muligt. Bor i storkøbenhavn, og har mulighed for at komme rundt i københavn og omegn, eller i givent fald kan du komme hjem til mig.... -
Niveauer
ForumindlægHej med jer! Er der nogen derude, som ved noget om hvorvidt ens studenter gennemsnit påvirkes, hvis man tager et fag på et højere niveau? Jeg har nogle karakterer, som jeg er lidt ked af, men som kun er taget på B niveau. Jeg har hørt tale om, at hvis man tager faget igen blot på A, så kan ma... -
Figur
ForumindlægHej, ar en opg. der driller, håber på lidt hjælp. :) Figuren viser en ligebenet trekant ABC, hvor vinkel A= vinkel C. Punktet D ligger på siden AC og danner en vinkel på 39,0 grader og deler siden AC op så DC er 5,3. Punktet E er midtpunktet af siden BC. Beregn vinkel C og siden EC? Beregn læ... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa :) Jeg har følgende opgave som jeg rigtig har svært ved. Den skal laves uden hjælpemidler og i må meget gerne forklarer mig opgaverne trin for trin. Tak på forhånd. -
Evolutionsmekanismer - hjælp
ForumindlægJeg har vedhæftet en fil. Jeg forstår ikke evolutionsmekanismer, jeg har set at der tidligere har været skrevet noget om det herinde , men artiklen der bliver refereret til virker ikke.... er der en som kan hjælpe mig med at forstå figuren. Jeg har brug for hjælp til st kunne forklare figuren. -
naturvidenskabelige fag??
Forumindlæghej.. :)hvad er det der gør, at fysik er et naturvidenskabeligt fag, og at matematik ikke er ? -
reduktion
Forumindlæghvad er svaret på denne her? :) 2a*b+2b*a -
Videregående studie.
ForumindlægEr lige blevet færdig med min HTX og skal til at søge videregående uddannelse. Vil derfor høre, om der er nogle forslag til, hvilke uddannelser det kunne være? Jeg interesserer mig generelt meget for samfundsvidenskabelige fag, såsom erhvervsøkonomi, men vil gerne så vidt muligt undgå den tu... -
Matematikeksamen i 2g!
ForumindlægJeg er kommet i den situation at jeg skal op til matematikeksamen i 2g på HTX, da jeg afslutter faget på andet år. Jeg kunne dog godt tænke mig blive lidt bedre til det, inden jeg skal op til den mundtlige eksamen, som dels går ud på der skal ses på mit eksamensprojekt, men også bliver stillet sp... -
Søge på optagelse (gennemsnit gang. 1.08)
ForumindlægHej. HJÆLP :) Jeg har haft den naturvidenskabelige studieretning på gymnasiet, men efter 1 1/2 år - 2 år, ville jeg så gerne have haft den samfundsfaglige, for jeg valgte allerede efter 1/2 år at tage engelsk på A i stedet for resten af min klasse, som valgte fysik på A, og så valgte jeg samfunds... -
Vælge studie, hvis man vil forske i menneskespecifikke områder
ForumindlægHej Hvis man gerne vil forske i emner som, hvordan man kan eliminere multiresistente bakterier, infektionssygdomme eller onkologi, er det så oplagt at læse medicin? Når jeg kigger på diverse universiteters hjemmesider, virker det overvældende, hvor mange uddannelser, man kan læse, som egentli... -
aflæse boksplot
ForumindlægHej alle sammen kan nogen af jer hjælpe mig med denne opgave da jeg har lidt svær ved, og kan simpelthen ikke få det ind i hovedet på mig at forstå hvordan man skal svare på spørgsmål ud fra et boksplot? Facit siger 1. korrekt 2. forkert 3. korrekt 4. forkert 5. forkert (enten 0 eller mindst... -
Lavt gennemsnit og vil gerne på Uni og læse Ingeniør
ForumindlægHej jeg vil gerne læse til ingeniør i 2015. Jeg har kæmpet med at bestå de specifikke adgangskrav og burde være kvalificeret i den vinkel. Men nu har de lavet nye regler igen til det studie jeg vil læse hvor fra 2015 optagelse vil være adgangsbegrænsning hvor der bliver kigget på gennemsnittet. M... -
Gennemsnit
ForumindlægHej Jeg er lige blevet student fra HTX og har opnået et gennemsnit på 11,5. Skolen har ganget mit snit op for mig med 1,06, da jeg har haft 5 A-fag, hvorved jeg lander på 12,2 i snit. Hvis jeg søger ind på universitetet inden for 2 år, hvilket jeg netop er i færd med, må jeg gange med yderlig... -
Renteformlen
ForumindlægHej(: Jeg er ved at forberede mine eksamensspørgsmål til matematik. I en af dem skal jeg udlede renteformlen, nogen der kan hjælpe mig der?
