Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18241 til 18260 af 77388
-
Er mine karakterer gode nok, eller har min far ret?
ForumindlægHej alle... Jeg har fået mine karaktere i Denver her uge. Til, at starte med var jeg rigtig stolt over dem, men den stolthed forsvandt hurtigt da jeg kom hjem til min far. Han sagde, at mine karaktere var virkelig dårlige. Det synes jeg bare ikke giver nogen mening da jeg har fået disse karakter... -
rigtig?
ForumindlægDa jeg lige skal kunne lære min nye lommeregner: TI-89, bedre at kende har jeg prøvet at regne dette stykke ud: 380 * 10^-9 = 3,8E-7 dvs. rsulultatet er: 0,00000004 eller? -
17 år og matematik ikke mig!
ForumindlægHej jeg er 17 år, og går på gymnasium, jeg jeg er ikke den skarpeste ske i skuffen til matematik, jeg har det lige nu på B niveau, det ikke fordi jeg ikke kan klare det, tror godt jeg kan slæbe mig igennem gym med en karakter på 02 - 4.. men ellers ville gerne ha9; det sådan jeg ikke skulle s... -
En hjælpende hånd
ForumindlægHej håber der er nogle som vil rette disse oversættelser. 1. Lærerne er ældre end eleverne. Los profesores son más viejo que los estudiantes 2. Eleverne er yngre end lærerne. Los estudiantes son menores de profesores 3. Gymnasiet er større end andre gymnasier. El gimnasio es mayor que ot... -
hvad er massen af en kubikmeter luft?
ForumindlægJeg har en opgave i fysik som jeg ikke kan finde svaret på. Hvad er massen af en kubikmeter luft? -
Rente - procent :D?
ForumindlægDen 1. april 1987 indsætter Jønsson 12500 kr. i en bank, der giver 9% p.a. Hvor meget ville der i alt stå på Jønssons konto efter et år? Imidlertid hæver han alle pengene d. 20. januar 1988. Hvor meget kunne han da hæve? Nogle som kan fortælle hvordan man gør? På forhånd tak :D -
HHX eller STX?
ForumindlægHej allesammen. Jeg er lige fyldt 15 år, og går i 9. klasse. Efter 9. vil jeg gå på enten STX eller HHX og få en gymnasial eksamen, for derefter at komme videre på universitetet og studere psykologi. Mit spørgsmål er s&... -
stx eller htx?
ForumindlægHej Jeg går i øjeblikket på stx, men jeg er kommet i tvivl. Jeg har valgt studieretningen Bio A, Mat A og kemi B. Det skal lige siges, at jeg var meget i tvivl mht. til studievalg. Jeg ønskede bioteknologi, men da man ikke kunne få det på stx valgte jeg biologi A som en erstatning, og så vil jeg ... -
Kan man det?
ForumindlægHej. Har en tysk tekst som er fortalt i datid, men kan jeg til eksamen genfortælle den i nutid uden det lyder dumt...et uddrag: Am seiner erstens richtiges Gewichtstraining, erinnert er ganz klar.Er führt ein hartes Training aus, die anderen warnte er vor einem Muskelkater, aber das konnte er nic... -
Karakterblad
ForumindlægJeg er meget skuffet over min egen præstation! Jeg har fået 6,5 i gennemsnit i 10 ende! Er det 7,5 i gennemsnit? Jeg fik 6 i dansk og jeg har lavet en stil hvor jeg har fået 8/9 dvs. 6 i fremstilling det passer jo ikke sammen? Hvad skal jeg gøre?? Jeg har snakket med ham og han siger at en nytårs... -
Karakter
ForumindlægJeg ville gerne vide, om der er nogen der ved, om ens årskarakter bliver regnet sammen med eksamenskarakteren, om den kommer til at stå alene på eksamensbeviset, eller om det kun er eksamenskarakteren der er gældende? På forhånd, tak. -
Uden for parentesen?
ForumindlægHej, er næsten lige blevet færdig med en matematik opgave, men en af de første giver lidt problemer, da det er noget, jeg ikke rigtigt kan huske og det skulle ellers gerne være lige til. Er der eventuelt nogle der kan hjælpe? Opgave 9 sæt mest muligt uden for parentes: a) 3c 2 - 12ca ... -
Tysk oversætning
ForumindlægHej Jeg skal have oversat nogle sætninger! :) 1. Sig det med blomster 2. Langt ude i fremtiden 3. han har en finger med i spillet 4. de dansede til den lyse morgen 5. stridens æble 6. fy for satan 7. Liden tue kan vælte stort læs 8. Har man sagt A, må man også sige B 9. hvo intet vover, ... -
Pilens retning
ForumindlægHej sp Jeg skal aflevere en aflevering i fysik, og jeg mangler kun den ene opgave til at jeg skal sende den. Nogle der kan hjælpe. Tak på forhånd. -
Lys og bølger og bestemme af små afstande v.h.a. laser - Akut hjælp, tak.
ForumindlægGoddag. Jeg skal i morgen til eksamen i fysik, og har trukket "Lys og bølger", med opgaven: "Bestemmelse af små afstande v.h.a. laser". Desuden skal jeg snakke om bølgelængde og interferens. Nogen der kan pege mig i den rigtige retning, med hvad jeg skal ind på? Jeg er... -
Hvad forstås der ved energibetragtniger inden for pladetektonik
ForumindlægHej! Jeg skal op i fysik eksamen på onsdag, og det eneste jeg mangler at få styr på, er energibetragtninger inden for pladetektonik. Mit eksamensspørgsmål ser sådan her ud: 1. Pladetektonik Du skal komme ind på: Begrundelser for teorien om pladetektonik (Har jeg gjort) Forkastningstyper (Har... -
vedrørende studentereksamen..
ForumindlægHejsa...Tænkte på om det er muligt også at tage nogle af sine eksamner om i 3 g, hvis man nu ikke er tilfreds med sine karakterer..?? -
Sidste skoledag - UNDERHOLDNING
ForumindlægHej allesammen! Vi skal her den 28. maj holde sidste skoledag, og vi er ved at finde ud af, hvordan vi fejrer den. Vi skal selvfølgelig klæde os ud og alt det, men vi skal også gå rundt i klasserne og lave underholdning + smide karameller, og så også lave et stort underholdningssjov, på én gang ... -
AT
ForumindlægJeg kunne godt tænke mig at vide, hvor vigtige de karaktere man får i AT under sine 3 år på gymnasiet er? Hvis jeg har forstået det rigtig gives der ikke nogen standpunktkarakter i AT, kun en karakter ud fra hvor godt man klare AT eksamen efter 3.g? Dermed kan man sige at det gøre ikke noget ma... -
Metaller...
ForumindlægHejsa!...Som sagt tidligere, skal jeg op til eksamen i fysik/kemi her på torsdag. Jeg sad netop, og læste om emnet metaller, som vi desuden har 16 procents sandsynlighed for at trække. Men jeg ved ikke helt, hvad man kan tale om der. Jeg har selv et par ideér til det, men jeg synes ikke rigtigt a...
