Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18261 til 18280 af 95434
-
tja har bare brug for en hjælpende hånd
ForumindlægJeg har et problem .. jeg skal op i samfundsfag og jeg har stadig ikke forstået en ting .. Hvad er forskellen på det traditionelle, moderne og senmoderne samfund?? Håber der er et par der kan hjælpe mig :) Hilsen Annika -
kemi-forståelse
ForumindlægHej er der nogen der kan hjælpe med forståelse af disse spørgsmål 1) forklare hvordan elektrontiltrækkende grupper giver en induktiv effekt og hvordan denne effekt kan aflæses i pKa-værdier af carboxylsyrer I fobindelse med haloalkaner skal jeg forklare 2)genkende haloalkaners fysiske egenskab... -
Azofarvestoffer
ForumindlægHey, Sidder med et spørgsmål som jeg søger svar på: Hvordan hænger azofarvestoffernes opbygning sammen med deres evne til at absorbere lys? Håber der er nogen der kan hjælpe, tak på forhånd :) -
gymnasium ??
ForumindlægHej, ville bare spørge om i tror man kan komme ind i et gymnasium med 13 * 7 taller, en enkelt 10 tal, og tre 4 taller ?? -
KLOGE MENNESKER...
ForumindlægHej er der nogen der ved noget okm følgende: -realisme -impressionisme -neoimpressionisme -ekspressionisme -postimpressionisme -symbolisme -fauvisme -kubisme -futurisme hvis i kan forklare med egne ord ville det være bedst, for det er det jeg har brug for. På forhånd tak -
Hvilken lommeregner bruger du?
ForumindlægHvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ???? -
Udregning af x
ForumindlægJeg har lidt problemer med nogle enkelte opgaver, håber der er nogen der kan hjælpe mig. Opgaverne lyder at man skal finde ud af hvad x er: Opgave 1: -6,23√x = 50 Opgave 2: x-6,23 = 50 Håber som sagt at der er nogen der kan hjælpe mig og og gerne hvad reglerne er når det med - i stedet for ... -
Tema - skrubtudsen
ForumindlægHej, jeg er i gang med en aflevering om Skrubtudsen, af H.C. Andersen, men kan simpelthen ikke komme frem til temaer i teksten. Kan I hjælpe med nogle forslag? -
Vektor/analytisk geometri i 2d
ForumindlægOpgaven lyder: En cirkel et givet ved ligningen: x^2 + 4x + y^2 - 6y - 23 = 0 a) bestem afstanden fra cirklens centrum til linien l med ligningen: 3x - 4y - 4= 0 Cirklen har to tangenter t1 og t2, der er paralelle med linien l. b) bestem en ligning for hver af disse to tangenter. a har jeg fået... -
Regneforskrifter
ForumindlægJeg skal opstille en regneforskrift, hvor månedslønnen til at begynde med er 18000, og månedslønnen skulle gerne stige 3% for hvert år x er antal år og y er lønnen i kroner, mit spørgsmål er så om dette er en regneforskrift? f(x)=18000*(1+0,03)^x? -
Fastsættelse af udsalgspris udfra indkøbspris i SIMU
ForumindlægHej alle Jeg har et eksamensspørgsmål, der lyder således: Eleven kan bruge lagerstatistik/indkøbspriser som udgangspunkt for at fastsætte en hensigtsmæssig udsalgspris i SIMU. Hvis jeg tager udgangspunkt i en pose med 10 stk bananer i, så er kostprisen på denne i SIMU 16,25, og salgspris med mo... -
Banekurve hjælp
ForumindlægHjælåp -
Psykologi! HJÆLPPP
ForumindlægHej derude.. Jeg er i gang med min oso opgave og har valgt emnet psykologi.. Er der nogen der er der er god til det eller hvis det en der læser psykologi vil det være alle tiders.. Skal bare stille nogle spørgsmål således som en slags interviewes.. Håber virkelig der nogen der kan hjælpe.. God a... -
Penge tilbage for enkeltfag
ForumindlægJeg er lidt forvirret angående reglerne for om, hvorvidt man får penge tilbage fra enkeltfag hold. Jeg har en næsten fuld HF fra Frederiksberg HF som jeg ikke lukkede af taktiske årsager, nu er jeg så ved at gøre den færdig på enkeltfag hold på KVUC. Desuden tager jeg naturfagpakken om. For de ho... -
Mindmap?
ForumindlægHvordan laver man et mindmap? Nogle der kan vedhæfte nogle eksempler? På forhånd tak -
Terminsprøve / forberedelse
ForumindlægJeg er ved at gøre mig klar til terminsprøve osv. og har i den henseende fundet gamle eksamensprøver. Jeg forstår dog simpelthen ikke, hvad/hvordan jeg skal svare på disse og det virker lidt til at min lærer og jeg taler forbi hinanden. Nogle der kan komme med lidt indspark med Eksempler på svar... -
Bedøm karakter?
ForumindlægHej SP! :-) Nogen flinke mennesker der kan bedømme en nogenlunde karakter ud fra denne besvarelse? Kunne være fedt!! Eksamenssættet fra 6 dec 2013. Jeg ved delprøven udenhjælper midler tæller med selvfølgelig, der jeg sikker på 4 rigtige ud af de 6. -
Hvordan er det?
ForumindlægJeg går i niende klasse, og har et gennemsnit på 11.3. Jeg har ingen syvtaller overhovedet, og er blevet erklæret uddannelsesparat til HTX næste år. Jeg har hørt at gymnasiet er meget hårdt i forhold til folkeskolen. er der nogen som har nogle råd mht. gymnasiet? mvh. -
Mitose og meiose
ForumindlægMeiose Kønsceller, altså sæd-og ægceller, dannes ved meiose. Meiose er produktion af kønsceller med det halve kromosomtal, altså 23 kromosomer 2 individer går sammen for at skabe et nyt individ. De nye individer er genetisk anderledes end deres forældre. I mandens testikler dannes sæd. Sædce... -
kompleksitets konstant
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med denne opgave? hvad er kompleksitets konstanten
