Søgning på: matematik b noter STX. Resultater: 18261 til 18280 af 119569
-
Forvirret
Forumindlæghej alle sammen sidder her og øver mig til mat. mund.har nogle spørgsmål, som håber I vil svare.jeg går i 1g. min årskarakter er på 7.6, (gennemsnit) som nogle syntes er meget lavt.har lige fået 7 i fysik i mundligt (årsprøve), er bange for at jeg får under 6 i gennemsnit i årsprøverne?er årspr... -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
Hvad er "Genitive case" i dansk og latin?
ForumindlægHej! Kan du forklare i børnesprog denne problemstilling, jeg vil gerne have det lidt uddybet hvad det præcist drejer sig om når man taler om "genitive case". Tak på forhånd!! -
Nogen der forstår denne opgave?
ForumindlægI en model for væksten af en bestemt population er antallet af indvider i populationen N som funktion af tiden t(målt i døgn) givet ved N(t)= 200/1+39*e^(-o,1*t) Bestem ved hjælp af modellen antalltet af individer og væksthastigheden til tiden t=0 Hmm nogen derude som forstår den her opgave ... -
Statskundskab
ForumindlægHej alle. Jeg har besluttet mig for at læse statskundskab på uni, efter min gymnasiale uddannelse. Jeg kan næsten ikke vente, og har besluttet mig for at købe nogle bøger indenfor emnet. Nogen der kan anbefale noget? Mit faglige niveau er langt fra på universitets niveau, jeg skal nok have noget... -
Hvilken løsningsmetode skal jeg bruge til denne differentialligning?
Forumindlægse vedhæftrt billede -
hjælp til noget brøkregning
ForumindlægHej alle sammen. jeg sidder her med et par stykker, som jeg håber i kan hjælpe mig med der står fx. "angiv følgende tal som uforkortlige brøker" og nedenfor står der så nogle brøker. hvad betyder der? desuden skal jeg forkorte en brøk hvor den øverste (tælleren) er et negativt t... -
1 lille engelsk sætning
Forumindlæghvordan vil I sige "han kunne ikke fordrage at flyve". He could not stand to fly / he could not stand flying?Er i tvivl om det skal være "to fly" eller flying? -
Hej med jer!
ForumindlægJeg skal op i historie eksamen om to uger, derfor vil jeg lige høre om nogen af jer har historie noter, som jeg kan bruge. Generelt noter om alle emner indenfor historie. På forhånd tak. -
Binormialfordeling
ForumindlægHej Jeg vil være meget taknemmelig hvis der er en som vil vise og forklare mig et eksempel på beregning af en enkelt og en summeret sandsynlighed indenfor binormialfordeling i matematik. Mvh Peter -
KÆDEREGLEN
ForumindlægHej Derude. Jeg har en opgave, hvor jeg skal bruge kædereglen. Jeg har tit brugt kædereglen, men i opgaven kan jeg ikke. Opgaven lyder; The chain rule states: where and are the partial derivatives. Use it for where . a) First ?nd and (do not use your knowledge of , . b) Th... -
sinus
ForumindlægSidder med en opgave, der lyder således: Om trekant ABC oplyses, at vinkel A=80 grader , a=12 og b=11. a) Bestem vinkel B og vinkel C . b) Bestem længden af medianen ma . jeg har fundet vinkel B ved hjælp af sinus , men hvordan finer jeg vinkel C, når c ikke er oplyst? skal c findes først... -
En sætning
ForumindlægJeg har fået at vide af mine tysklærer, at der er noget forkerte ved: wegen mein schlect Noten i følgende sætning, men jeg kan ikke finde ud af, hvordan man kan omskrive det? Hele sætningen: Gestern war der erste Tag in der Schule, weil ich, bis jetzt, wegen meines schlechter Noten, schwänzte. ... -
bestem f'(x) og g'(x)
ForumindlægFunktionerne f og f er givet ved f(x)=√x og g(x)=√2x-4 a) Bestem f'(x) b) Bestem g'(x) -
What to do?
ForumindlægJég sidder med en rigtig lorte opgave i matematik hvor jeg skal skrive på logaritmisk papir .. Jeg skal bruge formlen for ekspotionel udvikling; Y=b*x^a jeg er virklig på børnehave level i matematik så vil høre: Hvad er Y? Hvad er b? Hvad er x? Hvad er a? Altså er y starttal og x sluttal eller???... -
HJÆLP
ForumindlægÅr 1999 2000 2001 2002 2003 2004 2005 2006 Solenergi (MW) 7 11,7 15,6 22,6 32,8 49,4 68,9 116,4 Tabellen viser for hvert af årene 1999-2006 mængden af udvundet solenergi i Spanie... -
komplex amplitude
ForumindlægKan nogen forklare, hvad der menes med amplituden af den komplekse strøm? Jeg troede egentlig, at det var modulus af den komplekse strøm, men mine noter siger noget andet. -
Rigtigt studievalg?
ForumindlægJeg er startet på International Virksomhedskommunikation med tysk og europæiske studier i år. Jeg har meget længe været meget i tvivl om, hvorvidt, jeg skulle vælge en humanistisk eller naturvidenskabelig videregående uddannelse. Jeg valgte netop dette studie, da jeg havde en ide om, at det nok v... -
brug for hjælp/inspiration til SRP - FyA/Mat A eller FyA/His A?
ForumindlægHej.. jeg skal snart vælge fag til SRP-skrivning. Mine studieretningsfag er Fysik A og Matematik A, samt Kemi B, men kemi interesserer mig ikke slet ikke. Fysik er helt sikkert en af de 2 fag jeg vil skrive min opgave i, men jeg ved så ikke om jeg skal vælge Historie eller Matematik som d... -
Isoler X i ligningen
ForumindlægHey Folks :D Sidder med et spørgsmål til mundtlig Matematik som jeg håber der er nogen der kan hjælpe med :D Isoler x i ligningen: y=b*x^a Og giv et eksempel på anvendelse af potensmodellen.. Jeg håber der er nogen der kan hjælpe :D
