Søgning på: matematik noter 1.g. Resultater: 18261 til 18280 af 47497
-
SSO
Forumindlæggodaften..\n\nJeg har en SSO, som venter forude. Jeg har valgt at skrive i matematik og med grafteori som emne. Jeg har (selvfølgelig) tænkt mig at gøre rede for de vigtigste begreber og teorier inden for dette emne og dels inddrage nogle opgaver.\n\nJeg vil derfor høre om der var nogen, som havd... -
Optagelsesprøve til Gymnasiale Uddannelser 2012 (HTX/STX)
ForumindlægMine lærer har instillet mig til "optagelsesprøve" pga. mit fagligt niveau. De siger, at 10. klasse vil være bedst for mig, fordi jeg er ikke god til præpositioner, men jeg er ikke enige med dem. Altså mine karakterer lå på 7,10,12 før taminsprøve. Men nu har jeg fået lavere karaktere... -
Hvordan kan man behandle emnet "Doping" i de forskellige fag?
ForumindlægHej Alle! Jeg er lige igang med at forberede mit oplæg til den mundtlige del af AT-eksamen. Det overordnede emne er, "Fremtiden - visioner og forudsigelser" og mit underemne hedder, "Doping i sportsverdenen". Jeg vil så høre om I har nogle idéer til, hvordan MIT underemne (Dop... -
Erhvervsøkonomi almen
ForumindlægHvordan er det at læse HA? Er det svært? Jeg har aldrig haft faget, da jeg gik på STX og jeg er bestemt ikke en haj til matematik. Vil jeg kunne klare uddannelsen? Jeg forstå det på den måde, at de fleste HA studerende har en HHX baggrund, hvor de allerede har et solidt fundament angående erhv... -
Skriftlig eksamen, man må høre musik, men må man se videoer?
ForumindlægHejsa, jeg står og skal snart til skriftlig eksamen i Matematik B. Sagen er at jeg husker som en dør, selvom jeg studere materialet, så jeg vil høre om der er nogen der ved om der er "lovligt" at se videoer fra f.eks. Fri Viden hvor de forklarer de forskellige regneregler? Jeg er ve... -
Erhvervsøkonomi
ForumindlægHej Alle. Jeg overvejer at læse erhvervsøkonomi som min videregående uddannelse. Kan nogen fortælle mig, i hvor høj grad man har statistik? Og hvilken type matematik kan hovedsagligt arbejder med? Jeg går i 3g og har MatA. Vh Rikke. -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
SRP i biotek
ForumindlægHej. Jeg sidder virkelig meget fast og jeg skal vælge fag om en uges tid. Jeg synes det er pisse spændende at skrive om medicin (fx. paracetamol) og dens indvikning i kroppen. Men jeg ved ikke hvilke fag jeg kunne koble til dette emne. Har tænkt over matematik, men ved ikke hvordan kan jeg koble... -
Indstilling til gymnasiet
ForumindlægHej!! Jeg kunne godt, tænke mig, at få af vide, hvad for nogle krav lærerene stiller for at kunne indstille eleven til gymnasiet, i mit tilfælde vil jeg gerne kunne blive indstillet til STX ... Så hvis der sidder nogle ''gamle skolelærer'' herinde, vil I så skrive hvad krav man sk... -
Sort Magi
ForumindlægHej er der nogle der vil være søde at rette min engelsk opgave? Sort magiFlere og flere mennesker slutter sig til grupper der dyrker sort magi. Lederen af The British Occult Society er overbevist om, at det skyldes at mange mennesker svaner spænding i deres daglige tilværelse. Han er sik... -
Hvad er vigtigst?
ForumindlægHvad er vigtigst I AT-eksamen? Hvad skal der ligges vægt på? Hvad er godt og dårligt? Har brug for råd :) Tak -
hjælp ang. valg af fys vs bio på ku.
ForumindlægJa overskriften nævner næsten hele problemstillingen, jeg skal bruge hjælp til at beslutte mig om jeg vil læse fysik eller biologi nu til sommer på ku. Jeg finder begge fag interessante, på gym havde jeg dog ikke biologi på højere end c, hvorimod jeg havde fysik på a. Det er ikke fordi jeg er et... -
SSO i Latex
ForumindlægJeg skal snart til at skrive SSO, og har valgt matematik. Jeg vil skrive i Latex, men hvordan ændrer jeg sidelayoutet, så man har skriftstørrelse 12 og 1,5 linjeafstand, som er kravene ved SSO? Jeg prøvede nemlig før at tage en side fra et word-dokument, hvor hele siden var fyldt ud med tekst - ... -
Godt nok til htx eller..?
ForumindlægHejsa... Jeg kunne godt tænke mig at gå på htx. Har lige fået mit nye gennemsnit som lå på 8.2 den her gang og tænkte på om det var godt nok til at blive optaget på htx, da det også lå engang på 8.5. Jeg ved godt at man skal være god til mange fag og især til matematik og fysik, da har jeg fået ... -
Tre fag på A-niveau???
ForumindlægJeg går i 2. g og har matematik og kemi på A-niveau. Nu skal vi så snart vælge igen, og jeg har overvejet at vælge fysik på A-niveau. Nu kender jeg ingen der har tre fag på A-niveau, men jeg har hørt, at det skulle være meget hårdt. Er der nogen af jer der har erfaring med dette? -
grammatik
ForumindlægNogle som kan rette denne her del for evt. fejl, da min lærer ikke skal, men jeg stadig gerne vil se hvordan jeg har klaret det? Every human lives with issues, some issues may be more extreme than others. Some people know how to tackle their issues, and some do not. In principle, every person c... -
hjælp!!! :-/ islamnoter søges!!!
Forumindlægjeg skal op i religion på fredag, og synes selv læsningen gik rigtig godt, indtil jeg kom til islam..... puha, det er svært.... - og jeg er 99% sikker på at netop DERFOR kommer jeg op i det.... nogen der har nogle gode noter? :-) -
TI83+ differentiering
ForumindlægHej.Jeg sidder lige og har lidt problemer med min TI-83+.1) Hvordan er det nu at hvis jeg ligger en funktion ind som y1, at jeg får min grafregner til at differentier i et bestemt punkt?2) Min grafregner kan ikke differentier en funktion eksakt vel?3) Under forudsætning for at min grafregner ikke... -
Grammatik spørgsmål!
ForumindlægHej allesammen! Jeg har lige tre grammatiske spørgsmål. I hope my advice will be ____use to you Mit foreslag er of, men er virkelig usikker. De andre to er: My brother says the book is his, but it is really ours. (ours/our) The one million in cash was unfortunately not our. (our/ours) Passe... -
Skal det være who eller whom?
ForumindlægHej.. But when it comes to the fair people, who actually do recycle, and whom we ought to admire, they often are not helping the environment at all. Jeg er lidt i tvivl, om det skal være who eller whom der, hvor jeg har markeret med fed. Jeg ville selv mene, det er whom, for hvis man spørger: ...
