Søgning på: international politik noter. Resultater: 18281 til 18300 af 22193
-
Stokastisk analyse – Doob's max L2 ulighed
ForumindlægGodaften Kan nogen hjælpe med denne? Sætningen siger: For en ikke-negativ L2-sub-martingal er E((Xn*)2)≤4E(Xn2) med Xn*:=maxk≤nXk dvs. ||Xn*||2≤2||Xn||2 -
linjeelementer til en differentialligning
ForumindlægHej alle sammen. Jeg har givet en differentialligning y´=3y, og før jeg beregner den fuldstændige løsning og den partikulære løsning, hvor kurven går gennem punkt (1,10) skal jeg beregner linjeelemterne til dette punkt og efterfølgende tegne en passende mængde af linjeelementer for at gætte på en... -
hjælp- rettelse
ForumindlægHej venner.. er der lige nogen der vil rette min oversættelse? Teksten: Oversættelse: jeg har lige fået brev fra min onkel i amerika. han skriver, at han har tjent mange penge for nylig. Han fortæller, at han arvede nogle penge efter en tante, som også gav ham det gode råd at sætte dem i bank... -
Nådsensbrød
ForumindlægHvad er hovedproblemet i den historie? er det bare at den der fattiggård er så fordærdelig? -
matematik
Forumindlæg2t>49 hvad er svaret -
Nice wordsss!!!! For simple word
ForumindlægHey guyes I have to write this paper for school, my teacher says i have to write more academic word. So I want hear yo'all' if U know a website where you can finde academic word for simple englesh ? -
Raptekst
ForumindlægEr der nogen derude som har nogle gode ideer til en god dansk raptekst til analyse og fortolkning ?? ;D -
Engelsk
ForumindlægHej er der nogen der have en rapport på engelsk om ( The recycling process of aluminium cans) jeg vil gerne bruge den som en inspiration til min stil . tak -
Vredens druer af John Steinbeck
Forumindlæghej er der nogen der har læst bogen, og ved hvad der ligger i romanens titel : Vredens Druer? skal analysere det, men ved ikke hvad der ligger sig bag i titlen??!!!! PLZZ hjælp -
Redox
ForumindlægHej, hvordan ser reaktionsskemaet ud, når alkoholen propan-1-ol oxideres ved brug af KMnO4? Og hvordan med propan-2-ol? -
Redoxligninger
ForumindlægHej. Er der nogen der ved hvordan man afstemmer redoxligninger? tak. -
Differentialfunktionen (y´=k*y)
ForumindlægHej, Jeg er igang med følgende opgave: http://peecee.dk/upload/view/89470 Jeg har bare lidt problemer med den, der er lidt forvirring. Jeg kender formlen jeg kan sætte mine punkter ind i. y=c*e^k*x Mine punkter: (0;0.9) & (48;0.4) Hvad skal jeg så gøre nu - og hvad finder jeg ved at gøre det... -
Forventede værdi
ForumindlægBetragt en invaliditetsforsikring som starter nu og betaler X ved tid T når invaliditet indtræffer, forutset at T≤t0, hvor t0 er policens udløb. Hvis T≥t0 betales ingenting. Her er X invaliditetsgraden, og den er antaget at afhænge af tidspunktet for invaliditet. Fordelingen antages at være... -
Beregning af pH
ForumindlægKan ikke finde ud af følgende opgave: Hvad er pH i en 10,0 % NaOH, når det vides at densiteten = 1,1089 g/mL -
Keglesnit
ForumindlægHej. Jeg ved at et keglesnits fremkomne kurver kan udtrykkes ved : ax^2 + bxy + cy^2 + dx + ey + f =0 hvor a,b,c,d,e,f tilhører de reelle tal. Hvordan kan man vise det? Har siddet med det i en time nu og kan simpelthen ikke finde ud af det -
Diff.ligning
ForumindlægJeg har fået til opgave at redegøre hvordan funktionen f(x)=x*ln(x) er løsningen til differentialligning y' = y/x +1 her er jeg stået af, desværre. ln(x) differentieret giver da 1/x og x differentieret giver.. 1? Hvad gør jeg forkert?: f(x)=x* ln(x) f'(x) = 1 * 1/x 1* 1/x = y/x... -
HJÆÆÆÆÆLP HASTER
ForumindlægHar en opgave om pest. men skal redegøre for europa fra 1300- 1500 tallet. har nogle ideer om hvad jeg kunne komme ind på? -
Wikipedia som fodnote?
ForumindlægMange er jo meget kildekritisk overfor wikipedia, men jeg har nu brugt den i forbindelse med mit projekt. Vil det trække ned, hvis man har det stående i fodnoten? -
Udregning af siderne i en trekant?
ForumindlægHej folkens, jeg har et spørgsmål her: "I en trekant ABC er side C=7, Vinkel A= 35 grader, og arealet af trekanten = 15" Bestem linje B Bestem linje A Bestem vinkel C -
Hvordan tælles sider i SRP?
ForumindlægJeg er meget i tvivl om hvordan jeg skal tælle siderne. I SRP-bogen, som jeg flittigt har læst, står der at en side tælles ud fra 2800 tegn. I min problemformulering står at figurer ikke medregnes i sideantal. Jeg har nu skrevet 24 sider i min opg, hvilket jeg synes er lovligt meget. Men når jeg ...
