Søgning på: biologi b eksamen. Resultater: 18321 til 18340 af 117955
-
Eksamensopgavesæt 2007
ForumindlægHej. Jeg vil mægtig gerne se opgavesættet eller en opgave fra sidste års eksamen. Jeg skal selv snart til eksamen i spansk, og vil gerne se hvad de kræver af en, og også selv se hvordan opgaveformuleringerne har været. Håber I kan hjælpe mig. Så hvis en har skrevet en opgave sidste år, ville jeg... -
Gør rede for halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrate.
ForumindlægHej derude bag skræmene Jeg sidder og laver dispositon til matematik B eksamen. Jeg skal gøre rede for; halveringskonstanten, fordoblingskonstanten og vækstrat. Nogen der kan hjælpe mig? -
Kulafbrænding
ForumindlægEr der en, som kan forkalre mig, hvad det er der sker, ved kulafbrænding. Jeg skal bruge det i forbindelse med en fysik disposition til mudtligt eksamen i b - niveau, så det må gerne være rimelig detaljeret :-) -
funktioner...
Forumindlæghvad skal man gøre i sådan en opgave: bestem a og b således at grafen F for funktionen f(x) = (ax+4)/ (x-b) går gennem punkterne A (2.-9) og B (-4.3) tak på forhånd...lille forklaring må gerne medfølge da det jeg skal beruge det i en eksamen i morgen. -
Grundstoffernes dannelse og kredsløb i universet
ForumindlægEn der gider forklare mig grundstoffernes dannelse og kredsløb i universet, efter big bang blev der dannet hydrogen og helium, hva med resten. Jeg har læst at der sker en processer, men jeg forstår det ikke helt hvordan de her forskellige processer sker. -
Studierapporten
ForumindlægSkal man til den mundtlige AT fremlæggelse inddrage studierapporten? Og undskyld jeg spørger, men hvad er 'studierapporten' egentligt? Det er da ikke SRP eller synopsen? -
Mat hjælp søges
ForumindlægEr der en der har styr på potens udvikling. Ang. Hva de forskellinge tal betyder -
Skæringspunkt
ForumindlægJeg har lige nogle spg. 1. Når man har fået angivet to funktioner for den lineære funktion, og man skal bestemme skæringspunktet for disse, så bruger man som bekendt enten "Substitutionsmetoden ELLER De lige store koefficenters metode" - men kan man også bruge denne metode, for andre f... -
Udregning af karaktergennemsnit
ForumindlægJeg har nu lavet nye versioner af regnearkene til gennemsnitsberegning, som tager højde for bonus A. De er ikke gennemtestet på kryds og tværs, så hvis nogle mener de har fundet fejl, hører jeg meget gerne om dem: http://www.solgym.dk/udregnsnit.htm -
Justering af eksamensgennemsnit
ForumindlægKan jeg godt få mit eksamensgennemsnit justeret ( + 1.08 - fra 9 til 10,08 ), efter et års supplering af fag, efter gymnasiet? og hvordan? hvis man har snit på 9 og vil gerne søg ind på medicin... -
Er jeg dumpet?
ForumindlægHej alle. Til skriftlig mat B eksamen fik jeg 00, men i årskarakter i mundtlig fik jeg 4 og i skriftlig fik jeg 02 - Er jeg så dumbet eller har jeg bestået mat på B-niveau? -
Bestået eller dumpet?
ForumindlægHej alle, jeg er pludselig kommet i tvivl om jeg er dumpet i Matematik B? - HJÆLP Jeg fik 7-7 i årskaraktere, men fik 00 i skr. mat til eksamen. Har jeg så dumpet eller bestået Mat B ?? -
Privatskole eller handelsskole?
ForumindlægInteressen ligger i økonomi og finans. Handelskolen byder på de fag, og en spændene linje. Desværre er der mange umotiverede elever ude på handelsskolen med et rent fagligt lavt niveau, der er stolte over at køre rundt på deres tunede scottere. Privatskolen byder på en samfundsfaglig linje, derm... -
Return for Medical School
ForumindlægHej folkens! Jeg regner med at blive læge, men i USA kan man dette ved at eksempelvis først tage en Bachlor's degree i chemistry, og derefter søge ind på medical school (der nogenlunde svarer til en Master's degree i medicin herhjemme). Jeg selv regner med at læse en major i chemistry i U... -
Hjælp til MAT
ForumindlægHej Folkens :) jeg skal snart op til eksamen og ville spørge om der nogen der har noget til det her: Bevis hvordan arealet af en vilkårlig trekant kan beregnes og bevis sinusrelationerne for en vilkårlig trekant. det ville være alle tiders hvis der nogen der havde det :) -
er der nogen der har noter til international økonomi
Forumindlæghejsa...jeg er så uheldig at skulle op i international økonomi på mandag som min afsluttende eksamen...nogen der har nogle noter??? ville være en meget stor hjælp...Linnea -
Berlin 1947 Rut Brandt
ForumindlægSidder og med eksamens tekst for 1.gSkal op igen om 24 timer. Er der nogen der kender denne tekst skrevet af Rut BrandtBerlin 1947På forhånd tak! :D -
Eksaminer på STX.
ForumindlægEr alle de fag, man skal op i til eksamen, på de tre år på STX, udtræk? Eller er der nogle obligatoriske fag, som man ved, man skal/kan komme op i? -
Reducering og udtryk på form!?
ForumindlægHar 2 opgaver jeg sidder og bøvler lidt med Den første lyder således Reducer: (2x^2-4x-6) / (x^2-4x+3) Ved slet ikk hvor jeg skal starte :S Den anden lyder således: Skriv nedenstående udtryk på formen b gange a^x : a^7 gange (a^-2)^3 gange kvadratroden af 16a Hvis nogen har et løsningsfors... -
Trigonometri
Forumindlæghttp://www.uvm.dk/Uddannelser-og-dagtilbud/Gymnasiale-uddannelser/Proever-og-eksamen/Skriftlige-opgavesaet/~/media/UVM/Filer/Udd/Gym/PDF10/Proever%20og%20eksamen/Tidligere%20skriftlige%20opgavesaet%20stx%20og%20hf/Matematik/100601_mat_B_stx.ashx Har brug for hjælp til opgave 9 i det vedhæfted...
