Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 18341 til 18360 af 77388
-
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Hf efter 9.klasse
ForumindlægEr det en mulighed? Jeg ved godt at man normalt skal have 10.klasse eller have været gang med noget andet, men kan man godt tage en hf efter 9.klasse? Tak på forhånd. -
hhx / stx
ForumindlægHej, jeg er utrolig meget i tvivl om hvor jeg vil hen efter 10. klasse. Mine karakterer har ikke været super gode det her år, og vil gerne enten på hhx eller stx.. Jeg har hørt STX skulle være fyldt med hippier, og HHX skulle være fyldt med snobbede personer.. jeg kan godt lide fagene der er på H... -
Gymnasievalg STX/HTX
ForumindlægHej alle Jeg går i 9.klasse i folkeskolen og synes at jeg klarer mig godt i de naturvidenskabelige fag, får næsten kun 12 taller. Mit gennemsnit ligger på 9,7. Min ven vil helt sikkert på HTX som den eneste i min klasse og jeg overvejer det også. Jeg har tænkt på at vælge Engelsk A, Mat A o... -
Censor vil giv mig 12 ??? MEN...!!!!
ForumindlægHej jeg har lige været til mit eksamensprojekt. Jeg har fandt ud af at censor vil giv mig 12 men min lærer kun vil giv mig 10. Det blev et 10 tal.. Er det normalt at ens egen lærer ikke bare går med når nu censor havde besluttet mig for jeg skulle have et 12 tal?? Vil bare gerne høre jeres erfa... -
STX eller IB?
ForumindlægJeg går i 1.g på htx, men har på det seneste overvejet at droppe ud og skifte til enten STX eller IB (toårig engelsksproget gymnasieuddannelse), mest fordi jeg savner at have sprogfag. Efter gymnasiet vil jeg gerne studere lingvistik, et fremmedsprog, filosofi eller matematik på Oxford/Cambridge ... -
Stil til 13?
ForumindlægHejI disse dage hører man jo om disse superstudenter med 11,8 i gennemsnit. Nu kunne jeg godt tænke mig at læse en af disse superstudenters stile eller andet, bare prøve den her følelse af, at man læser noget som er så godt, at man kun kan græde. Er der nogen herinde, der har noget liggende på la... -
andensgradsligning
Forumindlægsidder med to andengradsligninger hvor jeg har lidt problemer med at ophæve en parrentes: f(x)=3(x-1)2+2 jeg får denne her til: f(x) = 6 x² - 9 x + 3, men er ikke sikker på det er rigtigt.. og f(x)=-(x-1)2+4 -
Teori på global opvarmning HJÆLP - VIGTIGT!
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN!!!! Til eksamen skal jeg snakke om den globale opvarmning. Menneskeskabt global opvarmning, men også naturskabt global opvarmning. Jeg kan ikke finde noget om naturskabt global opvarmning. Har læst lidt om Henrik Svensmark og kosmiske stråler, men forstår det ikke så meget..... -
særkarakter matematik
ForumindlægHejJeg har på mit studenterbevis (kladden, der blev givet i forbindelse med de skriftlige karakterer) stående "særkarakter i matematik" nederst på siden. Jeg har haft A+, så jeg går ud fra, det har noget at gøre med det. Men hvorfor står der kun de skriftlige karakterer?MvhJonathan -
Mat A niveau - bestå
ForumindlægGodaften alle, Til matematik eksamen på A niveau, hvor mange opgaver skal man have svaret rigtigt, for at man kan bestå - cirka? Til den del med hjælpemidler. -
Biologi på STX giver ikke adgang
Forumindlæghej allesammen. - i dag blev jeg (3g9;er) præsenteret for et foruroligende faktum. jeg selv går på biotek A linjen på mit gymnasium. men disse der går på biologi A , idræt B og Mat B har ikke høje nok niveauer til at komme ind på de fleste naturvidenskabelige studier på universiteterne ... -
Hjælp....Lys i vand DET HASTER HJÆLP
Forumindlæga) Gitterets gitterkonstant: n•λ=d•sin?(θ_n) ? Ligningen løses for d vha. CAS-værktøjet WordMat. d=λ•n/sin?(θ_n ) Når en bølge med bølgelængden λ rammer vinkelret ind på et gitter, er der konstruktiv interferens i de retninger, som svarer tilafbøjn... -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej sp Jeg har forsøgt at løse disse to opgaver, men kan ikke komme frem til et svar. Jeg har forsøgt at bruge Hubbles lov til at beregne farten bevæger sig med væk fra Jorden, men jeg får kun en oplysning. I opgave b har jeg forsøgt at laboratoriebølgelængden vha. formlen for rødforskydning. ... -
Til grin?(gennemsnit)
ForumindlægHar lige fundet ud af at der på eksamensbeviset bliver overført karakterer fra årskarakterer til eksamenskarakterer, hvis man ikk har været op i faget? Hvordan fanden kan det være? Har man en lortelærer i et fag, og f.eks. slet ikk kan gøre noget for bedre karakterer, er man jo dobbelt fuckt hvi... -
Analyse af digt, "Sjælen"
ForumindlægJeg har meget svært ved at kapere dybsindigheden i Benny Andersens digt, "Sjælen" Min umiddelbare konklusion er, pga. min vulgære 9. klassers tankegang, at hovedpersonen i digtet har erektionsproblemer... For helvede, aner ikke hvad budskabet er. Her er digtet: Min sjæl virker... -
censor tog mit talepapir!
ForumindlægHej ved nogen om dette er tilladt: 5 min. inde i eksamen (24 t. forberedelse) tog censor min kusines talepapir, så eksamen gik selvfølgelig ad h... til. Har nogen gode råd til klage, konsekvenser ol. Trif -
Hej
ForumindlægHej. Jeg har snydt i min skriftligt dansk eksam men har fået 12 i mundligt og er også egnet til gymnasium. Jeg har fortrudt at jeg snyd, jeg er også optaget i gymnasium vil jeg blive smidt ud efter sommer?? P.s det haster... -
hvad ville du gøre?
ForumindlægJeg går på HF enkeltfag i vejle, hvor jeg er ved at tage en "pakke" til sygeplejske, men overvejer seriøst at droppe ud, da jeg ikke kan holde til mere...Jeg går i en klasse, hvor der er dårligt socialt sammenhold, og man skal helst være stræber for at man bliver snakket til, og bruger ... -
blodtypebestemmelse
ForumindlægHej er i gang med en opgave om blodtypebestemmelse. I denne opgavegår et af spørgsmålene på fordelingen af eleverne i klassens blodtypefordeling. Ud fra disse tal skal vi tage stilling til afvigelserne i blodtyperne i forhold til landsgennemsnittet. I forsøget viste det sig at 27% var rhessus-ne...
