Søgning på: sso historie opgave. Resultater: 18341 til 18360 af 153151
-
Lektiehjælp søges
ForumindlægJeg søger lektiehjælp til en pige i 6 kl og en dreng i 7 kl. Det skal ske hos os, som er på frederiksberg og det er 2 timer om ugen, måske mere. VH Henriette -
hvilken uddannelse vil i tage?
ForumindlægHej!Som sagt er jeg blevet student... mmmmm... dejligt...Jeg har taget et sabbat år, hvor jeg så arbejder...Men jeg vil gerne videre i systemet, men men som alle andre unge, ved jeg ikke helt rigtig hvad jeg vil være...Er der nogle der ved hvad de vil være? Hvilken interesse i og engagement har m... -
Truman, Marshall og kominform
ForumindlægI mit stress af historieeksamen og de utrolige antal side har jeg ikke nået at beskæfte mig så meget med overstående emner, så skulle nogle ligge inde med lidt noter til disse emner vil jeg gerne være den glade modtager af dem. -
Tvindsagen
ForumindlægJeg har læst nogle artikler om Tvind sagen og har fået 3 spørgsmål, som jeg har svært ved at svare på. Hvori bestod undervisningsministerens (Ole Vig Jensen) grundlovsbrud? Hvorfor førte det ikke til rigsretssag? Hvordan kom stemningsdemokratiet ind i i det repræsentative demokratis hovedfors... -
Taksonomiske trin
ForumindlægDav med jer :) Jeg opretter sjældent indlæg herinde, jeg er mere typen, som kan lide at hjælpe andre :D men nu er jeg imidlertidig stødt ind i et par problemer vedr. taksonomi, og kunne meget godt tænke mig at få uddybet hvert trin i de taksonomiske trin, og evt. et par eksempler på disse :D Hå... -
personlig fortælling - HASTER
Forumindlægikke sikker på om det rigtigt.. Personlig fortælling - ”flyt jer, her kommer kongen”. Det lyder som om han begik den samme fejl som dengang jeg var ude og fiske. Det var en mandag morgen i sommerferien, hvor jeg skulle ud og fiske sammen med klubben. Tre dage før havde jeg været sam... -
Dansk stil om littteraturhistorie. SØGER HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg ville høre om en derude har overskud og vilje til at tjekke min stil for evt. fejl. Bare rolig, det er ikke noget urettet lort i får smidt i hovedet. Det omhandler skønlitteratur i danskundervisningen, hvor jeg argumentere mod. Tak på forhånd. -
Kildekritik
ForumindlægHej Mit spørgsmål er om alm. grundbøger og historiske bøger, hvor man ikke kender forfatterens baggrund, kan man så sige at der er tendens pga. det rimelig neutral.? -
Årsopgave 3.g
ForumindlægJeg har tænkt mig at skrive den STORE årsopgave i dansk og kunne tænke mig at vide hvad andre herinde har skrevet om, så jeg måske kan få noget inspiration. (Jeg ved at det er LIDT tidligt at tænke det nu!!!, men hvad kan jeg sige? :jeg vil gerne være i god tid) -
LÆNGDEN PÅ DISKUSSION?
ForumindlægHvor lang skal diskussionen i SRP'en være?? :S Min er 1 1/2 side? er det for lidt ??? -
Typisch Deutsch, mundtlig disposition
ForumindlægHej, Jeg har en mundtlig tyskpreøve om nogle uger, vores emne er "typisch deutsch". Jeg er helt blank for ideer til et emne jeg kan tale om... Krav: - Jeg skal kunne tale om emnet i omkring 5 minutter - Jeg skal have tre underemner at tale om, så bredt emne ville være dejligt:) På for... -
Utilfreds over SRP-karakter
ForumindlægHej Jeg er utilfreds over den SRP-karakter, som jeg er blevet tildelt. Jeg fik karakteren 7, men havde satset på at få 10, men inden jeg klager, vil jeg høre, om det kan betale sig... Jeg vil blive rigtig glad for, hvis nogen gad tage sig den tid at læse den igennem, for hvis jeg rent faktisk h... -
eksamen
ForumindlægHej Jeg skal snart op i historie... Mit spørgsmål er: hvordan foregår historie eksamen... det med problemstillinger?? -
At devaluere kronen
ForumindlægVi har i dansk-historie-samfundsfagsforløb bl.a. fået om dansk økonomi, og i denne kategori læste jeg om at man ved Kanslergadeforliget i 1933 valgte at "devaluere kronen".\n\nHvad betyder dette "at devaluere kronen" ??\n\nPå forhånd tak!\n\n- Sofia :) -
Fortællerteknik - to fortællere
ForumindlægKan man godt både have en homodiegetisk og hetrodiegtisk fortæller i en historie? :-) Jeg læser en historie, hvor det er meget tanker og "jeg, jeg, jeg og jeg", men der står også "hun gjorde det" om jeg-fortælleren. Jeg håber I forstår. -
Hvilken fag kommer SRO'en til at indeholde?
ForumindlægHej Jeg ved at jeg skal i 2.g skrive en af de større opgaver (SRO). Men studieretning består af tre fag, det må da blive svært at inddrage alle tre fag med selvom de alle tre er narturvidenskablige..? Eller er det bare to af af de te fag der skal med ..? -
Ang. jurastudiet.
ForumindlægKære studerende, der læser jura. Jeg er ved at finde ud af, om jura er noget for mig. Og i den anledning er jeg ved at finde ud af hvordan eksamnerne foregår. Er det korrekt forstået, at man får udleveret de kapitler eller paragraffer i en evt. lov som passer til opgaverne, man skal løse? Mvh. -
Eksamner i 3.g
ForumindlægHvor mange eksamner skal man op i når man er i 3.g. Skal man også op i årsprøver? -
Uddannelsesskift - karakterer
ForumindlægHej. Hvis man nu er i 3.G og man gerne vil forbedre sit snit. Kan man så ikke droppe ud inden sidste eksamen så man ikke låser sit eksamensbevis og tage HF hvor jeg tager de fag jeg har fået dårlig karakterer om/højere niveu (C til B)? Men hvad så med de karakterer i de fag jeg ikke vil tage om ... -
Cosinus- og Sinusrelationerne
ForumindlægJeg skal i niende klasse skrive en større skriftlig opgave à la den i 3.g :~) Denne skal skrives i løbet af første halvår i niende klasse, og skal altså afleveres lige inden juleferien, hvorfor forventningerne til denne opgave er stor, idet der forventes at den er er overordentlig gennemarbejdet ...
