Søgning på: fysik a stx. Resultater: 18361 til 18380 af 154719
-
Tværfaglig
ForumindlægHejsa, mig og nogle veninder er ret dårlige til at placere, om det er et geografi, biologi, eller fysik/kemi spørgsmål. - Vi har om megabyer, og vi har vaglt tokyo Hvordan ville I/du placere dem her? Hvad er Tokyos fattigdom og rigdom i %? Hvad er forskellen på de rige og fattige, og hvordan ... -
Meget gammelt vand
ForumindlægNogen der kan/vil hjælpe? kryptonionisotopen 81Kr henfalder til en stabil isotop af et andet grundstof a) opstil reaktionsskemaet for henfald af 81Kr. overfladevand indeholder atomer af af 81Kr, som kommer fra atomosfæren. Når vandet siver ned i grundvandet, tilføres der ikke længere 81K... -
reducere
Forumindlæghvordan reducere jeg a(a+3b)-ab ? på forhånd tak :-)) -
Spansk skriftlig eksamen 2010
ForumindlægHej derude, er der en af jer spansk eksperter der gider at tage et kig på min spansk oversættelse, og fortælle mig, hvad den nogenlunde ligger på. Jeg håber sådan set bare på at bestå. Dansk version: I sin selvbiografi har den kendte fysiker Per Green skrevet om barndommen i den lille landsby:... -
Bølger og bølgeegenskaber
ForumindlægHej. Mit navn er Frederik, og jeg er ca. verdens største kegle til fysik, matematik, kemi og alle andre naturivdenskabelige fag. Skæbnen vil mig, at jeg har trukket fysik-C afsluttende eksamen, 2.G gymnasiet, og skal op i morgen (dvs jeg har 24 timers forberedelse). Jeg har trukket det værste e... -
skift af studievalg?
ForumindlægHej, jeg går på hhx, 1 år. jeg har overvaret at skifte til stx, pågrund af jeg ikke finder den slags mennesker på hhx lige så spændende som på stx. Jeg kan rigtig godt lide hhx's fag, altså erhvervs orienterede fag.. dog kan jeg ikke lide fagene på stx, men jeg kan bedre lide atmosfæren der. ... -
Fravær ved skift af Gymnasium
ForumindlægHej Jeg går lige nu på STX men er heldigvis blevet optaget på HHX, og det er jeg glad for, eftersom jeg ikke var så vild med alle de naturfaglige fag på stx. Her kommer mit spørgsmål så: Ved i hvad de gør med fravær osv? Beholder jeg mine fraværsprocenter fra stx til hhx, eller nulstiller de d... -
HJÆÆÆÆLP!! Aurum kan også opløses!
ForumindlægOpgave 3 – Aurum kan også opløses ! Nobelprisen i Kemi, Fysik etc., tildeles til den/de forskere som hvert år har gjort den vigtigste opdagelse, eller hvis arbejde har ført til banebrydende opdagelser indenfor naturvidenskaberne. Udover en masse penge og æren, får nobelprismodtageren en... -
hjælp til en aflevering
ForumindlægHej, Jeg er igang med en fysik aflevering, hvor jeg dog sidder fast med tre opgaver som jeg ikke kan komme igang med. Jeg har prrøvet at kigge på de tdligere spørgsmål, men kan ikke fforstå svarene.. altså kan simpelthen ikke indsætte tallene ind.. håber at der sidder nogle som gerne vil hjæl... -
løs ligning
Forumindlæg6=a/a+1-a*10 -
Gange ind i parentes. Hjælp
Forumindlæga) a*(b*c) b) (a+b)*(a+b) c) -T*(b+c) -
Hvordan?
ForumindlægHej alle.. nogen der ka hjælpe mig med følgende opgave: Løs differentialligningerne, hvor du antager, at der intet produkt er til tiden t=0: d[A]/dt=k d[A]/dt=k*[A] d[A]/dt=k*[A]^2 hvordan skla jeg gøre dette.. som det kan ses er dette udtrykkene en nulte-, første- og andenordens in kemi..? ... -
centrifugal/centripetalkraft.
ForumindlægHej alle fysik fans. Jeg har efterhånden læst så mange diskusioner om hvad centrifugal"kraften" er for en størelse, så jeg er blevet mere forvirret end klog. kan i hjælpe mig med en god forklaring af fænomenet.? Så vidt jeg har forstået er det en oplevet kraft. En effekt af inerti, newt... -
Glødepære og hjemmelavet pære
ForumindlægVi har i fysik lavet et forsøg hvor vi lavet en glødepære. Som forventet og ifølge teorien får vi en kurve hvor hældningen falder. Til gengæld har vi også lavet vores egen lyskilde, hvor vi satte strøm gennem noget kanthaltråd for at få den til at lyse. Her får vi en lineær kurve, og vores ohm er... -
HJÆLP PLEASEEE :(
ForumindlægEr igang med at skrive SRP, i Mat/Fysik om emnet svingninger... Jeg skal løse en opgave som indgår i min problemformulering, men kan slet ikke finde ud af at løse den, har prøvet hele dagen nu, håber der er en som er sød nok og vil hjælpe mig.. opgaven lyder således : løs differentialligningen ... -
Energi og effekt
ForumindlægHjælp mig. Jeg har idag trukket mit eksamens spørgsmål i fysik c: Energi og effekt. Du skal mundtligt præsenterer emnet energi, varme og temperatur. Du skal herunder forklarer hvordan man kan beregne den energimængde der skal til, når man bringer vand i kog- gerne ud fra en opgave eller et fors... -
Synopsis - Skabelsen
ForumindlægHej, jeg skal skrive synopsis med hovedemnet 'skabelsen', samt fagene fysik og religion. Jeg har brug for lidt inspiration og mht. min problemformulering, samt nogle tilhørende problemstillinger. Indtil videre ser min problemformulering således ud: - Skal videnskab og religion arbejde sam... -
FSA 2011 metaller
ForumindlægHej Allesammen!! jeg kan risikere at trække metaller til min afgangsprøve, og er lidt lost med hvad jeg kan fortælle. Jeg har tænkt mig at fortælle om hvilke egenskaber metaller har, hvad det skyldes og vise det, men har ellers ikke så meget andet. Har i evt. nogle forsøg jeg kan bruge? og hvad e... -
Resistorer, pærer og kredsløb
ForumindlægJeg har nogle spørgsmål til fysik B, håber nogle vil hjælpe mig!: Et seriekredsløb med to ens modstande og en pære i midten. 1. Enhver ændring af en af modstandene vil påvirke lampens lys ikke? 2. Og er det rigtigt forstået, at en resistor/modstand begrænser både spændingsfaldet og strømstyrke... -
Nyttevirkning og Kalium!
ForumindlægHejsa.. Nogen der vil hjælpe mig med to opgaver? Det er en aflevering som jeg skal aflevere i fysik og kan ikke rigtig komme i gang med dem :/ 1. Nyttevirkning af kernebatteri: I måneraketten Apollo 12 fandtes et kernebatteri, som indeholdt 3,8 kg 238Pu. Halveringstiden for 238Pu er 87,7 år. ...
