Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18381 til 18400 af 158923
-
Hvad skal jeg dog vælge?
ForumindlægHej Jeg er lidt på bar bund mht. videregående uddannelser. Jeg er naturvidenskabelig student fra i sommers, men hvad jeg skal studere, det har jeg ingen idé om. Måske ingeniør, måske læge, måske økonom eller måske noget fjerde. Hvis der er nogen, der har påbegyndt nogle af de her uddannelser, så ... -
Kan jeg blive billedkunstlærer? (Kunsthistorie)
ForumindlægHej alle, Til åbent hus på Københavns Universitet hørte jeg om kunsthistorie. Her fik jeg oplyst at man med gymnasietilvalg kan gå hen og blive lærer senere, dvs. med kunsthistorie-studiet som jeg har søgt ind på. For nylig bemærkede jeg at der, inde på www.ug.dk, ikke er nævnt noget om hvorled... -
Kloghoveder, har brug for hjælp..
ForumindlægHvad betyder matematisk ræsonnement? Jeg sidder nemlig og læser i en matematik bog, men jeg forstår ikke matematisk rænsonnement betyder? Men jeg forstår godt Pythagoras. Men jeg forstår ikke a3 + b3 = c3 , hvornår kan man bruge det? Site: https://sites.google.com/a/oegnet.dk/oegmat... -
Flot/hurtigt bevis til AT4-forløb
ForumindlægJeg har for øjeblikket AT4-forløb ("Det Gode Argument"), som er et tværfagligt emne imellem dansk og mat. Som slutprøve skal vi lave en synopsisudfoldelse, hvor vi i mat-delen, skal lave et bevis, for en sætning. ..' problemet er at vi kun har 5 min, og derfor har en lille smule... -
mat: geometri
ForumindlægHejNogen der kan hjælpe med denne opgave?På en vandret overflade er der placeret to lodrette pæle AB og CD. PælenAB er 6 meter høj, og pælen CD er 4 meter høj. Punkterne A og D samtpunkterne B og C er forbundet med wirer, som mødes i et punkt P. I detfølgende betragtes de to wirer som linjestykk... -
SRP ...
ForumindlægHej :) Jeg skal snart skrive SRP, og jeg ved ikke helt hvilke fag jeg skal skrive i, eller hvad emne? Har dansk, matematik, historie og fransk på A. Og samf på B. Nogen der har en idé til kombinationer og/eller idéer? -
Hjælp til studieretning :(
ForumindlægJeg har virkelig brug for hjælp og vejledning i forhold til min studieretning. Jeg går lige nu i samfundsfag/engelsk-klassen. Jeg elsker engelsk, men jeg trives desværre ikke i min klasse, og jeg har haft det mentalt rigtig dårligt på grund af det. Jeg kan mærke, at jeg ikke kan holde til at bli... -
Har jeg samlet set bestået eller dumpet dansk? Jeg bestod årskaraktererne med 7 og 7, men til eksamen 00 i skrifltlig. Har jeg så ikke bestået faget alligevel?
ForumindlægHej Alle, For et par år siddn i I 3.g på STX fik jeg 7 i mundtlig dansk og 7 i skriftlig dansk til årskaraktererne. Desværre dumpede jeg den skriftligd Dansk A eksame med 00. Mit spørgsmål er derfor: jeg fik samlet set bestået dansk A , ikke sandf? For altså 7+7+0 = 14. 14/3= 4.66. Så altså høj... -
Eksemen i fysik B
ForumindlægHej igen allesammen! Jeg har meget svært ved at følge med i fysik timerne, og jeg ved ikke hvordan man forbreder sig til fysik eksame. Der er sikkert nogle her der har haft fysik B som enkeltfag, Hf, gider i lige forklare mig hvad er det relevante kort sagt hvordan skal jeg læse op til eksamen?? ... -
Bog i Kemi B-Niveau og multimedie fag?
ForumindlægHejsa alle sammen (:Jeg har et spørgsmål til jer som har haft kemi på B-niveau og eller har haft multimedie fag. Mit spørgsmål med hensyn til kemi B-niveau:Jeg ved godt at bøger afhænger lidt af hvilken skole man går på, men hvilken bog brugte din lærer til at undervise i? jeg kunne godt tænke mi... -
Trigonometri
ForumindlægHejsa nogle der kan hjælpe med disse 2 opgaver? På forhånd tak! :) -
Optagelsesprøve til HF
ForumindlægHej Jeg skal snart op til en optagelsesprøve til de gymnaielle uddanelse, og vil i den anledning høre, om I kender til nogle hjemmesider, hvor jeg kan øve mig (forbedre mig)? Jeg har selv prøvet at google mig frem til nogle optagelseprøver, men kan ikke rigtig finde nogen. Nogen der har link e... -
OSO, hjælp ang. STX
ForumindlægHej alle sammen. Jeg sidder og er i gang med at skrive OSO om dyrlægeuddannelsen. Jeg er så ved at forsøge at beskrive vejen til denne gennem STX, men jeg er meget i tvivl om selve opbygningen af STX. Altså jeg har lidt svært i at finde rundt i alt det med fag på A,B og C-niveau osv.i forhold til... -
Klage over eksamen i jura
ForumindlægEr der nogle, som har klaget over en eksamenskarakter i jura på KU ? -
Reeksamen & 3 eksamenforsøg
ForumindlægHej allesammen Jeg er lige startet på økonomiuddannelsen på Københavns Universitet. Jeg læser pensum til forelæsninger, afleverer mine opgaver og synes egentlig at jeg lægger en stor indsats i studiet. Alt i i alt går det udmærket for mig, selvom det kan være lidt hårdt til tider her i starten. ... -
Er studieretningsprojektet for svært?
ForumindlægUndervisningsminister Bertel Haarder udtaler i dag til MetroXpress, at ambitionerne for det nye studieretningsprojekt nok har været for høje. "Jeg var selv kritisk (over for studieretningsprojektet), fordi den er meget akademisk, og mange elever ikke kan leve op til de krav. Intentionerne ... -
Hjælp! Jeg er forvirret! :-(
ForumindlægHej alle dejlige hjælpsomme mennesker :-) Jeg er en pige, som lige er startet på STX her i sommers. Jeg troede det var det rigtige valg, da jeg ikke rigtig var klar over hvad jeg ville være, men nu ved jeg at jeg godt vil være eventkordinator. Jeg er ikke den skarpeste kniv i skuffen hvad ... -
Parentes i fjerde potens
ForumindlægJeg har en opgave i matematik hvor jeg skal regne (a+b)^4 ud. Jeg ved det giver a^4 + 4a^3 *b + 6a^2 *b^2 + 4ab^3 + b^4, men jeg har ingen ide om hvordan jeg kommer dertil. Håber i kan hjælpe mig lidt. -
Hjælp til polynomier
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg kan godt forstå, hvordan jeg finder fortegnet for a, b og d fx at a er glad dvs positiv, men jeg ved ikke hvordan jeg skal løse ligningen altså skal jeg indsætte nogle tal eller hvordan? Håber I kan hjælpe mig :) -
centicubes
ForumindlægHej! Jeg har fået en opgave om centicubes hvor jeg skal finde ud af alt matematik i en centicube, er der nogen der kan hjælpe?
