Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18401 til 18420 af 158923
-
Hjælp til meningsmåling.
ForumindlægHar haft om meningsmålinger i samfundsfag og matematik. Men har glemt formlen. håber nogle kan hjælpe. opgave vedhæftet -
Hjælp...
ForumindlægSkal oppe matematik b imorgen.. Hvordan laver den her opgave.. .skal jeg finde f´(x)=0 eller bruge toppunktformel. -
Forskel halveringskonstant
ForumindlægHej Nogle der kan forklare mig hvorfor (kemi/fysik) T½= ln2/k er der samme som T½ =(ln½)/a (MAT) hjælp pleas!!!! -
Tag et fag om.
ForumindlægHej jeg vil høre om det er mulig at tag et fag om, som man har bestået, for da jeg tog en fuld HF, fik jeg 00 i mundtlig og 4 i skriftlig i faget dansk A. og der var jeg ret skuffet over min mundtlig eksamen, da jeg gik ned midt i eksamen og kunne ikke rigtige sige noget, og derfor fik et fortjen... -
nye karaktere
Forumindlæghejsa, jeg vil bare gerne høre om der er nogen ved hvordan man skal omregne sine gamle karaktere til de nye??? -
Hvad kan man blive?
ForumindlægNu er det snart deadline for optagelse på de videregående studier, og jeg må derfor til at bestemme mig - selvom det er afsindig svært! Jeg har lidt spredte interesser, og valget af uddannelser bliver i hvert fald ikke mindre af den grund: Jeg kan rigtig godt lide matematik, biologi og dansk.... -
Logaritme regneregler
ForumindlægA=B(1+x)ophævet i n, x skal isoleres Tænkte at man kunne bruge ln(a^n)=n•ln(a, men ud over det er jeg i uråd -
Spørgsmål omkring gennemsnitsberegning!
ForumindlægJeg har et spørgsmål som jeg håber i kan svare på: Hvis man er på 3.år i hhx og ens gennemsnit ender med at ligge på omkring f.eks 1,963 (eller lignende). Må man så stadig gange med 1.03? (hvis man har 5 A Fag) Og tæller det som bestået ved afslutningen af uddannelsen? (er ikke i sådan en slags s... -
Tilsætningsstoffer
ForumindlægHej Jeg skal have fundet mit endelige fokus i SRP til på tirsdag, mit område er tilsætningsstoffer i fødevarer i Mat A og Kemi A.. Jeg ved at jeg i matematik kan inden for farvestoffer skrive om matricer i den lineære algebra, mit problem er kemi delen. Jeg føler mig virkelig rundt på gulvet hvad... -
SSO, tilrådeligt?
ForumindlægHej alle.Jeg overvejer at skrive SSO i matematik. I den forbindelse kunne jeg godt tænke mig, hvis I gad skrive jeres positive/negative erfaringer med at skrive i matematik.Jeg kunne også godt tænke mig at vide, om nogen har skrevet om pi? Kan det anbefales?Mvh Sabrina -
Engelsk skr. prøve!
ForumindlægHej, er der nogen der kender en hjemmeside, hvor man kan finde gamle eksamenssæt til engelsk(skr.), hvor man kan øve sig. Havde en gang prøvet en hjemmeside, hvor der var delprøve 1, med løsning. Jeg kan dog ikke finde den nu! Håber i kan hjælpe mig, skal snart op til en prøve, og vil meget gerne... -
hjælp !
Forumindlæghej. er der nogen der kan hjælpe mig med matematik. Går i 1.g og har det på A niveau. Tak på forhånd. -
simpel reduktion
ForumindlægFølgende udtryk skal reduceres: (a^-1)^2(b^2-1)/(b+1)a = a^-2(b^2-1)/(b+1)a = må jeg gerne som det næste bare gange a^-2 ind i parantesen? Min 1.g's matematik er ikke lige genopfrisket endnu :/ -
??
ForumindlægHeej! Jeg ville lige spørge om, hvordan jeg kunne blive endnu bedre til matematik, da jeg kun får 7 i det?? -
Eksamener på ny reform
ForumindlægHej Jeg har hørt noget om, at UVM har tænkt sig at lave fordelingen af skr. og mdt. eksamener om. Som det er nu skal man, hvis man har 4 A-niveau, op skr. dansk, eng og sine to A-fag. Men UVM vil lave det om, så man kun skal op i 3 skr. eksamener. Det foregår med lodtrækning. Er der nogen der k... -
koordinaterne til projektionen
ForumindlægBestem koordinaterne til projektionen af b->*a-> af b-> på a->, når a->=(1 over 6) og b->=(-7 over 3). Koordinater ønskes angivet med 3 decimaler -
Eksamensopgaver
ForumindlægHej, det har engang været muligt, at finde tidligere eksamensopgaver fra bl.a. HTX, STX samt HHX o.s.v. fra undervisningsministeriets hjemmeside. Jeg vil gerne øve mig med nogle opgaver fra de tidligere år i vektorfunktioner, men da hjemmesiden ikke længere er tilgængelig, er det ikke muligt. Ved... -
Vindmølle
ForumindlægHej I teknologi på HTX skal vi bygge en vindmølle. Vi skal selv finde en fremgangsmåde som vi kan gå efter. Vi har prøvet selv at lave en men vi er ikke sikker på at planen fungerer. Er der en der har en øvelsesvejledning som i har brugt i skolen?? Noget om vindmøller kan også bare gener... -
Planks konstant
ForumindlægHej Folkens Jeg hedder ahamd og bor i silkeborg 8600 og går på htx silkeborg Vi skal lave til at lave en rapport og Placks konstant og jeg vil derfor høre om der er nogen der har skrevet en rapport og bestemmesle af placks konstant som muligvis kan hjælpe mig -
Lineær vækst Y=ax+b?
Forumindlæghar fået denne opgave : Gør rede for lineære funktion Y= ax+b Du skal bladt andet komme ind på betydningen af tallene a og b på, hvordan a og b kan bestemmes?
