Søgning på: engelsk b skriftlig eksamen 2015. Resultater: 18401 til 18420 af 135334
-
Mundtlig eksamens aflevering
ForumindlægDrenge og piger! Har brug for hjælp til en eksamenopgave jeg skal aflevere mundtlig denne uge! :) Funktionerne f og g er givet ved: f(x) = - 2x2 - 0,5x -3 og g(x) = 4,2x -5. a) Bestem koordinatsættet til hvert af skæringspunkterne mellem graferne for f og g. Mange tak på forhånd til de af j... -
Hjælp til NV eksamen om gærceller
ForumindlægHej jeg er i gang med at forberede mig til NV og jeg har valgt et forsøg i biologi som handler om hvordan alkohol påvirker gærceller og jeg forstår det ikke helt og har prøvet at google mig lidt frem så har lige to spørgsmål. Hvordan påvirkes gærcellerne af alkohol-tilsætningen? Og hvorfor st... -
Ap eksamen latin
ForumindlægHejsa har været oppe i latin ap idag og det gik ikke godt… kunne ikke huske noget vi havde lært, tærpede ellers det hele igår aftes jeg ved ikke hvad jeg skal gøre hvis jeg dumper føler mig som en fejl, er så mega ked af det…?? -
Produkt til historie eksamen
ForumindlægJeg har om danmarks besættelse og har valgt delemnet hævnens time... nogle gode ideer til et godt produkt???????????? -
Hjælp til eksamen lidelse i verden religionerne.
ForumindlægHej alle. Vi er to piger som lige har trukket religion som vore eksamensfag. Vi har værert så heldige at trække lidelse i verdenreligionerne og mangler lidt inspiration på hvordan vi skal komme igang. vi har lavet en problemstilling som lyder " Hvordan ser kristendommen på lidelse og hvorda... -
Bestem de værdier af b, hvor linje tangerer cirklen
ForumindlægHej er gået i stå med følgende opgave: Linje m har ligningen y=2x+b hvor b er et reelt tal. 1. Bestem de værdier af b, hvor m tangerer cirklen med ligningen x2+y2=4 Cirklens centrum bliver jo så (0,0) og radius 2? Hvordan kommer jeg så videre? -
Fysik/Kemi - Hjælp til Eksamen.
ForumindlægHJÆLP TIL EKSAMEN I FYSIK/KEMI Hej derude :) Jeg skal op til Fysik/Kemi eksamen her d. 6 Juni, og jeg bliver nød til at forberde mig grundigt, jeg skal ikke bruge fysik til noget fremadrettet, men jeg ønsker heller ikke at gå ud af skolen med 02 - Jeg er virkelig dårlig til fysik/kemi, men ... -
Mundtlig HF eksamen - forberedelse
ForumindlægHej med jer :) Jeg har et spørgsmål angående den mundtlige eksamen i Dansk A på HF, som jeg håber i kan hjælpe med at besvare. Sagen er den at vi igennem de sidste 2 år har læst omkring 40 dansk tekster (noveller, romaner, digte osv.), hvilket er et stort arbejde at sortere i og renskrive notern... -
eventyr analyse eksam imorgen haste
Forumindlæghej er der nogen der har analyse model til eventyr haster skal til eksamen imogen -
Tyske hjælpesætninger til eksamen
ForumindlægHej.. Jeg skal til eksamen i tysk og har brug for en der kan oversætte nogle sætninger, som jeg sikkert får brug for. Håber der er en der vil hjælpe mig, enten med dem alle eller nogle af dem. Sætnigerne: Kan du uddybe det lidt tydligere? Det er jeg lidt i tvivl om, men ... Der er et eksemp... -
at bestemme de ubekendte stykker i trekant ABC.-A=27 grader a=8 b=10.når vinkel B er spids? når vinkel B er stump?
Forumindlæg -
eksamens-noter 1-årigt A-niveau
Forumindlæger der mon nogen, som ligger inde med nogle notater fra deres 1-årigt A-niveau i gymasiet.. ville i hvert fald være en stor hjælp for mig.. på forhånd tak.. :) -
Har i analysemodellen fremme ved dansk eksamen??
ForumindlægJeg har lige et lille spørgsmål hovedsageligt til dem som fik 13-tallet i mundtlig dansk, men også dem som fik 11.(FOLKESKOLE)Spørgsmålet lyder: Havde i analysemodellen fremme ved eksaminationen???Håber nogen kan hjælpe...På forhånd TAK...//Therackoo -
Dansk stil (eksams sæt 2005)
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at give et hint eller to til min dansk stil. Også til hvordan det skal forståes?4. (Formuler selv en overskrift)Skriv et essay om, hvad der bestemmer vores moralske valg i dag. Du skal tageudgangspunkt i Morten Mikkelsen Fra dyder til livsstil (tekst 4) samt inddrageT... -
Vil gerne øve mig til eksamen (delprøve 2)
ForumindlægHej allesammen, er der nogle der kender nogle eksamensopgaver (delprøve 2) el.lign. hvor der er et emne om: Sociale medier - fordele og ulemper (her kan man besvarer spørgsmål) Eller Et emne hvor man skal skrive en Essay opgave om en tekst om det at rejse. Det er en short story som handler om ... -
FSA Fysik 2008 mundtlig eksame
ForumindlægHej alle på Studieportalen. Jeg ville høre om der er nogle af jer, der har nogle gode fysik noter, som jeg kunne få? Eller nogle gode råd. Det haster forholdsvis meget. Jeg skal op 24/06-2008. Jeg skal blandt andet op i: KEMI: - Syrer baser - Salte (inddampning, opløsning, ion-bindinger) - Gru... -
Mundtlig matematik eksamen på D-niveau
ForumindlægJeg går på strøm, styring og it grundforløbet og skal derfor op i mundtlig matematik på D-niveau. Nogen, der har nogle opgaver, jeg kan få lidt inspiration fra? På forhånd tak. -
Hvilke eksamer skal en 1.g'er HTX op i?
ForumindlægHejsa SP Jeg en HTX 1.g'er og vil gerne vide hvilke obligatoriske fag man kommer op i i denne sommer. Jeg har de 2 C fag, samfundsfag og KOM/IT. Skal jeg også op i andre fag som matematik og lignende? Min studieretning er bioteknologi og matematik A. Eller er det udtræk? På forhånd tak! -
Klage over unfair eksamen?
ForumindlægHejsa :) Jeg har i dag været oppe i fysik/kemi 9. klasse. Jeg trak syrer ogg baser, hvilket jeg var ret tilfreds med. Jeg startede med at neutralisere HCl og NaOH (--> H20 + NaCl). Derefter påviste jeg først via. kemisk analyse, at det var Cl- ioner i og Na+ ioner. Herefter valgte jeg så at b... -
Den grimme kælling - dansk eksamen
ForumindlægHej Jeg har valgt teksten Den grimme kælling af Peter H. Fogtdal, til min dansk mundtlig eksammen, men der er nogle ting jeg er lidt i tvivl om. Er der nogle af jer som kan hjælpe mig med hvad budskabet er og hvilken genre det er?
