Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18421 til 18440 af 20689
-
Mat ligning: ln please
Forumindlæghejsa, nogle der gerne vil fortælle mig hvordan jeg skal løse denne lille ligning her:\n\nin(x)=1/2\n\nHvad var det nu man gjorde?\n\nog en til, så kan jeg vel regne resten selv, for så er jeg med:\n\nln(10x+12)=2\n\npå forhånd tak -
varmekapacitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe mig med at gøre rede for sammenhængen i følgende formel:\n\nmlod*clod*(Tslut-100C)= -mvand*cvand*(Tslut-Tstart) (???) -
En Optagelsesprøve
ForumindlægHar lige fem spørgsmål ang. Optagelseprøve Hvordan er det en optagelsesprøve fungere? Er det kun skriftligt? og foregår alle prøverene på en dag, og hvilke fag er det man skal op i? Hvad skal snitet være, for at de kan sige at man er egnet? -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Stofmængde af tavlekridt.
ForumindlægHvad er stofmængden af 1g tavlekridt(ren CaCO3)? -
DATALOGI
ForumindlægHej folkens. Jeg ville gerne høre lidt fra studerende på datalogi-uddannelserne om hvordan matematikken er der? Har man meget matematik? Hvor meget IT er der? Altså programmering osv? mvh -
Finde reaktansen?
ForumindlægHej Venner Sidder med nedenstående opgave og er gået fuldstændig i stå, er der nogen der har et trick? En spole uden jernkerne tilsluttes 65 V jævnspænding, og optager da 300 W. Spolen tilsluttes derefter 220 V, 50 Hz, hvorved den optagne effekt er 30 W. Bestem spolens reaktans ved 50 Hz. ... -
Højt snit på en naturvidenskabelig studieretning
ForumindlægHej alle sammen Jeg er en dreng, der går i 1g på en naturvidenskabelig studieretning (mat A, fys A, kemi B), og jeg går og tænker på at læse til medicin efter gymnasiet (STX). Jeg er klar over, at karakterkravet er abnormt højt for medicin på næsten alle universiteterne i Danmark. Jeg har derfor... -
Fusions energi
ForumindlægHey en der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? En pille af deuterium 2H og tritium 3H har massen 2,9*10^-7kg og densiteten 0,31 kg/cm^3 a) Beregn pillens volumen Sammenpresning og antænding af pillen kræver en energitilførsel på 3,0MJ. Fusionen mellem deuterium og tritium sker ved følgende proces... -
11 eller 13
ForumindlægHejJeg er en dreng på 16 der skal op til matematik eksamen på FS10 Neveau. Hvad skal der til for at få 11 eller 13? -
mit snit?
Forumindlæghej jeg vil gerne læse til tandlæge men har ikke det rigtig snit til at komme ind.har kun 7,5 (afsluttet 3.g)har tænkt på supplering og diverse udlandsophold men det er ikke nok til at komme ind.nogle der ved hvad jeg kan med det snit?andre akademiske uddannelser jeg kan komme ind på med et snit ... -
Hvad gør I med alle jeres parpirer?
ForumindlægHejsaEr 3.g'er og jeg har efterhånden samlet en kæmpe stak af gamle papirer - noter, stile, rapporter mm, og det er jeg sikker på at også mange andre har. Så jeg vil bare vide om I smider dem allesammen ud eller gemmer dem? Er det for langt ude at gemme sine gamle stile og matematikaflevering... -
Rubinlaserens virkemåde
ForumindlægHej, Jeg vil høre, om der er nogen der kunne forklare mig, hvordan en rubinlaser helt præcis virker? Jeg synes ikke, at det er helt så genialt forklaret i min bog. Det eneste jeg indtil videre har forstået er, at rubinlaseren i modsætningen til en He-Ne-laser er en faststofslaser. Rubinlaseren be... -
binomialkoefficient udvidet
ForumindlægAntag, at vi har en mængde på N elementer. Vi vil finde antallet af måder at vælge Na elementer, Nb og Nc elementer, idet N=Na+Nb+Nc. Det er givet ved: N!/(Na!Nb!Nc!) Og man kan ræsonnere således: Hvis vi STARTER med at vælge Na elementer, skal vi vælge ud fra N elementer, hvis vi deref... -
Bestemmelse af halveringstykkelsen for blyplader
ForumindlægJeg har et problem - jeg skal bestemme halveringstykkelsen for blyplader men jeg kan ikke finde ud af hvordan jeg skal gøre det! jeg har indtegne mine informationer i en graf og har fået y = 3499,8e-0,106x. Hvad skal jeg gøre? På forhånd tak!! -
Eksamen
ForumindlægHey.. er der nogen her fra der ved hvordan en kemi eksam forgår.. jeg har ingen anelse på hvordan det er!! -
Hjælp
ForumindlægNogen som kan hjælpe med denne opgave? En rektangulær grund er 20 m længere, end den er bred. Da der skal anlægges en ny vej, er det nødvendigt at tage 3 m af længden. Til gengæld øges grunde med 2 m i bredden;herved bliver grunde 4 m^2 større end den var før. Bestem den oprindelige grunds mål.... -
Karakterræs
ForumindlægTil jer der går i gymnasiet eller har gået! Under jeres skolegang bestemte i jer så for et karaktersnit, som I ville prøve at opnå? Enhver forsøger vel at få høje karakterer, men hvilke tal sigter i efter og hvorfor og på hvilken måde regner du med at opnå det snit? -
Medicin adgangsgivende snit
ForumindlægRygtet fortæller, at pga. en begrænsning af de svenske og norske studerende på KU, så kan det forventes, at det adgangsgivende snit til fx Medicin falder snart, muligvis til sommer! Er der nogen der kan bekræfte det rygte - og evt. har yderligere informationer om hvad adgangskravet i så fald bli... -
SSO ?
ForumindlægHej.. jeg siddr med min SSO og jeg har fået nogle opgaver på billag hvor en eller flere SKAL inddrages.. Men mit spørgsmål er så hvorvidt disse sider som opgaverne fylder tæller med i de 15 sider som opgaven skal fylde??
