Søgning på: lille fedtøre analyse. Resultater: 18421 til 18440 af 45491
-
Rumgeometri
ForumindlægJeg har et lille problem med denne opgave: En kugle har centrum (0,10,2) og radius 5. Kuglen har to tangentplaner som indeholder z-aksen. Bestem hver af disse tangentplaners røringspunkt med kuglen. -
procentvis ændring
ForumindlægHej alle! Jeg har et lille problem med lidt simpel mat. Håber i kan hjælpe. Hvis der er biler 300 i 1965 og 5.000 i 1988, hvad er så den procentvise stigning pr. år? På forhånd takk :) -
Antabus
ForumindlægHej Jeg har et lille problem, da jeg har meget svært ved at finde en fremgangsmetode/forsøgsbeskrivelse til fremstillingen af antabus.. Håber nogen ved hvor jeg kan finde en... MVH Henrik -
Opgave på studieportalen
ForumindlægHej allesammen Er ny her på siden. Jeg har en masse opgaver liggende som jeg gerne vil lægge ind men jeg ved ikke hvordan. Gerne en lille Guide. Så hvordan lægger jeg en opgave ind på studieportalen? -
Stærke og svage verber.
Forumindlægjeg sidder med en lille tysk opgave, og jeg mangler nogle få ord. men jeg kan bare ikke finde ud af om de er stærke eller svage. - ordene: schaffen, achten, bestellen. -
statistisk forskelle mellem parret og uparret forskel help..
Forumindlægjeg har en lille spørgesmål om hvordan man kan se forskel på uparret og parret tester :) jeg har et par opgaver og har søgt over alt men fatter simpelthen ik noget :S -
Opløftet i x
ForumindlægJeg sidder med en opgave, hvor jeg skal fjerne x'et. En lille del af den: 1,08^x. Jeg kan simpelthen ikke huske, hvordan man gør - selv om jeg mener, jeg har lært det. Hjælp? -
Kort fransk stil
ForumindlægHejsa.. jeg har lige skrevet en fransk stil på en lille halv side, og jeg ville gerne høre, om der var nogen der gad tjekke den igennem for iøjenfaldende fejl. -
Gradient/normalvektor
ForumindlægHej jeg sidder her med et lille problem. Mangler lidt informationer om: 1) Hvad man bruger en gradientvektor til? 2) Hvad forskellen er mellem en gradientvektor og normalvektor? Håber der er nogle som kan hjælpe. -
math
ForumindlægHej,, kan jeg få hjælp til den her opgave Beregn de ubekendte stykker i trekantABC, når det gælder at B= 43,7grader, C=74,3grader og lille a= 65,35 -
opgave.
Forumindlæghej.. nogle som er i stand til at hjælpe med en lille opgave ? b(x)=-0,25x^2+100x bestem x så b er størst mulig.. hhvordan kan man klare sådan en ? -
opgave.
Forumindlæghej.. nogle som er i stand til at hjælpe med en lille opgave ? b(x)=-0,25x^2+100x bestem x så b er størst mulig.. hhvordan kan man klare sådan en ? -
Hjælp! :)
ForumindlægEn lille sag der burde være nem, men volder lidt problemer! En funktion: f(x)=ln(x)+(4/x) Hvad er f'(x) ?? - Og hvad er dernæst f'(x)=0 ?? -
Vektorer
ForumindlægHejsa Lige et lille spørgsmål, jeg beregnet har en egenvektor til ((-1/3),1) Er denne vektor det samme som (-1,3), det er det der står i facit? Kan det være fordi man ikke har brøker i vektorer eller hvordan? -
Internationak økonomi
ForumindlægMåske spørger jeg dumt, men jeg er også ret doven. Men er der nogle som kan hjælpe mig med at skrive en lille resume af hvad "international økonomi" er? Tak. :) -
Bevægelse
ForumindlægHej.. Jeg har et lille "dumt" spørgsmål, hvad er forskellen på bevægelse i 1 første dimension og 2 dimension? 1 dimension er vel en retlinje, men hvad er så 2 dimension? Please hjælp... -
et rod.
ForumindlægHej håber nogle er i stand til at hjælpe mig med dette lille problem : fx=2(x+3)(x^2-4x+5) Hvis at f har netop et nulpunkt ? -
differentialligninger
ForumindlægHej! Er der nogen som kan hjælpe mig med denne lille opgave? Bestem f(x), når f'(x)= x*f(x)+x og f(0)=1 -
Tangentligningen
ForumindlægHej Det er bare et lille spørgsmål. Jeg er ikke så god til alt det her med tangentligningen og sådan, men er der nogen som kan fortælle mig hvad f(x)=2*x^-1 bliver til når man differecer? Altså om det bliver -1*x eller moget? -
rødder og potenser (DET HASTER!)
ForumindlægHej er der nogen der hurtigt kan hjælpe mig med denne lille opagve : 5√1/32 det skal gi 1/2 men kan ikke få det til det samme som facit, vil meget gerne have mellemregningerne med. tak på forhånd :)
