Søgning på: tysk øvehæfte 2. Resultater: 18421 til 18440 af 187712
  • Bezahlen eller zahlen?

    Forumindlæg
    Det er lige gået op for mig at jeg overhovedet ikke ved hvad forskellen er på disse ord? På forhånd tak Thomas
  • Karl Max

    Forumindlæg
    Hej. Er der ikke en der lige kan forklare/fortælle mig noget om Karl Max? Hvad det var han var så berømt for? - bare det vigtigste omkring ham. TakKer (:
  • Besjæling af ting - hvorfor?

    Forumindlæg
    Hej derude, Jeg har læst en tekst, som jeg skal analysere. Heri fremkommer nogle besjælinger af ting, men hvilket sprogligt virkemiddel giver det? Altså hvorfor gøre det? Hvilket indtryk får læseren af det? På forhånd tak!
  • Kommasætning.

    Forumindlæg
    Er kommaerne sat rigtigt i følgende sætning? Argumentér for dine rettelser. "Men den går selvfølgelig ud på, at jeg bliver ved indtil, jeg ikke kan mere."
  • do og does

    Forumindlæg
    forklaringen på hvorfor?
  • IDE TIL SRP / Psykologi og Engelsk

    Forumindlæg
    Hejsa! Jeg skal skrive SRP i engelsk A og psykologi C. Jeg havde haft den tanke, at jeg ville inddrage shutter island, men jeg kan simpelhen ikke komme på en problemstilling i den, så nu er jeg kommet lidt i tvivl. Søger egentlig bare gode idéer og problemstillinger til SRP inde for de to fag + m...
  • tirsdagens semifinale

    Forumindlæg
    jeg har hørt, at der er fodboldsemifinale i dag, men jeg kan ikke finde det i programmet??
  • BIEDERMEIER !! PERSPEKTIVERING

    Forumindlæg
    Hej alle Jeg skal perspektivere en novelle. Biedermeier er perioden. Kender i til de historiske eller politiske omstændigheder i denne periode? og strømninger i samtiden? Jeg har søgt på google, og kan ikke finde noget ... hjælp, pleeease! på forhånd tak
  • 8 sætninger indeholdende modalverber (mådesudsagnsord)

    Forumindlæg
    Hej! Jeg sidder med en Alles Klappt bog på side 30, opgave A, nr. 9. Der står (ordret): "Skriv i sproglogbogen otte sætninger, der indeholder et mådeudsagnsord (modalverbum). Du må også gerne lave et digt med mådeudsagnsord i forskellige former." HJÆLP! Der må være nogen der ved hvad ...
  • Den kolde krig - og murens fald. Historie eksamen

    Forumindlæg
    Hej, jeg har lige trukket mit historie eksamens bilag. Det omhandler den kolde krig, murens fald og Breznjev-doktrinen. Nogle ideer til problemstilling? Eller emner der kan tages fat i?
  • Im eller in?

    Forumindlæg
    Hedder det Suzanne hat immer viel Stress IN Dezember, eller Suzanne hat immer viel Stress IM Dezember?
  • Werdern i præteritum

    Forumindlæg
    Tid: præteritum Verb: Wandern Jeg har sætningen: Die Familie _________ einen ganzen Tag in den Bergen. Hvorfor skal verbets endelse kun være -te, så det bliver wanderte og ikke warderten?
  • Valg af matematik niveau

    Forumindlæg
    Hej, Jeg går i STX 1g og skal til at vælge linje - enten Sam/Mat eller Sam/Eng. Jeg er god til engelsk da det næsten er mit modersmål, men jeg skal bruge Mat A i mit videre studie. Mit spørgsmål er om det vil tjene mig bedst at vælge Eng A / Mat B og så supplere Mat A efter gymnaniset eller om j...
  • grænsehandel i tysklanf

    Forumindlæg
    Når man køber varer fra tyskland er det fordi afgifterne og skatten er lavere i forhold til DK. Det påvirker staten og det danske butikker fordi de mister penge er det rigtigt, ønsker en uddybning på forhånd tak
  • Relativepronominer

    Forumindlæg
    Jeg har problemer med at finde ud af hvad det de relative pronominers funktion er i denne sætning - Um die ausbreitung des coronavirus einzudämmen, sperrt China laut staatsmedien Flughafen und Bahnhöfe in Wuhan. Die bewohner sollen die stadt nich verlassen. Er der nogle der kan hjælpe mig med...
  • Afledede til trigonometrisk funktion

    Forumindlæg
    Hvad er den afledede til: f(x)2*sin((x-p)/2)+2 hvor 0<x<p (<= mindre end eller lig med) Jeg vil mene det er: f´(x)=2*cos*((x-p)/2) Men min lommeregner siger: f´(x)=(2*cos*((x-p)/2))/180
  • Korrekt forkortelse?

    Forumindlæg
    Jeg vil bare vide hvilken af disse forkortelser der er den rigtige: (2·sin(α)·v·cos(α)·v)/g = (v^2·sin(2α))/g eller (2·sin(α)·v·cos(α)·v)/g = (2*v^2·sin(2α))/g
  • Afledte af tangens

    Forumindlæg
    Jeg har lige et spørgsmål, da jeg er i gang med at udlede funktionen tangens: (cosx*cosx-(-sinx)*sinx)/(cos^2)*x = (cos^2)x+(sin^2)x)/(cos^2)x Hvorfor er det ikke? (cosx)^2 + (sinx)^2 / (cosx)^2
  • reducering 3

    Forumindlæg
    hehe det er mig er i tvivl igen.(6x+5½)/(x+2) - (2x-9)/(2x+4)= 10x+2/2x+4el skal man gange med (2x+4) og (x+2) ??
  • Eftertjek - Reducering

    Forumindlæg
    Godaften studieportalens brugere. Sidder med nogle reducerings bogstavudtryk, og vil bare lige sikre mig, at jeg har lavet det korrekt. Er der en der vil være sød og eftertjekke? 2(a-4a^2)+4a(2a+1) = 2a-8a^2+8a^2+4a = 6a 4(-b+2b^2)+3b(b-2b) = -4b+8b^2+3b^2-6b^2 = 5b^2-4b -2(-a-6) = 2a+6 Derudover...