Søgning på: biologi eksamen 2007. Resultater: 18461 til 18480 af 41309
-
Hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?
Forumindlæghej! mit spørgsmål lyder således: hvordan transporteres stoffer rundt i kroppen?? jeg har skrevet dette: Kroppens kredsløb består af hjertet, blodet og blodårerne. Det fungerer som et transportsystem og er livsvigtigt for kroppen. Lungerne Din vejrtrækning foregår i de to lunger. Når du trækker... -
står det moderne samfund i vejen for den naturlige evolution?
Forumindlægnogen der kan give nogle kilder til at svare på dette spørgsmål, eller evt. hjælpe på vej? -
jobsamtale
ForumindlægHEJ Jeg skal til min første jobsamtale på mandag, og jeg er ret nervøs. Er der nogen der har gode råd? -
Valg af fag?!
ForumindlægHej Jeg startede på 3.g HTX her for et par uger siden og i morgen skal vi fremlægge vores endelige valg af fag til SRP. Jeg kunne godt tænke mig at skrive noget om Fibonacci, det gyldne snit eller måske noget om naturens påvirkning på bygninger. Men jeg har kun følgende fag at vælge i mellem. Mi... -
Hvilket HTX gymnasium?
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig om de forskellige HTX gymnasier I København? Jeg har ingen idé om hvilket jeg skal vælge, og skal man have tysk? Det stod der I Optagelse.dk og det undrede mig meget. -
FSA
ForumindlægHjemmesider hvor man kan øve sig på gamle FSA-prøver. Må helst ikke koste penge. Tak på forhånd. -
Agent Orange
ForumindlægHalløj! Jeg har fået et spørgsmål at skulle redegøre for den kemiske sammensætning af agent orange, og inddrage reaktionsskemaer for syntesen og analyser den kemiske struktur af mulige biprodukter. Jeg ved at det er to herbicider, hvoraf agent orange er et biprodukt, men jeg har ledt og ledt, ... -
Gratis online hjælp tilbydes, folkeskole/gym
ForumindlægHej Hvis du er ligesom mig, kan du sikkert godt lide at snakke med en om dine opgaver og rapporter. På den måde får du en bedre forståelse for emnet og finder fejl og mangler. I sidste ende får du vel, med den forbedrede forståelse, en højere karakter, så mor og far bliver glade. :) Jeg vil g... -
faseændring
ForumindlægDe fleste stoffer kan være på forskellige faser. F.eks. vil vand ved 100 grader celsius fordampe og blive til gasform. Ser man derfor på varmefylden for vand er den en eller anden kurve, som på en eller anden måde må blive diskontinuert, idet vi når 100grader - for her har man jo, at der først sk... -
Matematiske modeller og regression
ForumindlægHar virkelig brug for hjælp med det her spørgsmål: benyt tabellens data til at bestemme en model på formen formen er: y = ax + b ved ikke hvad de mener med en model ? hvad vil det sige -
Stereokemi - laktose og laktase
ForumindlægHej! Jeg sidder midt i min SRP og skal nu til at redegøre kemisk for laktose og laktase. Jeg skal bl.a. komme ind på struktur, stereokemi og funktionelle grupper. Problemet er så bare lige at jeg ingen idé har om hvad stereokemi er og hverken google eller min vejleder har formået at hjælpe mig ... -
Ingen fysik på HHX?!?!!!
ForumindlægJeg har besluttet mig for gerne at ville søge ind på HHX, som jeg virkelig brænder efter at komme ind på. Men efter lidt research har jeg til min overraskelse fundet ud af at man ikke har fysik på HHX, hvilket jeg virkelig troede man havde. Jeg har nemlig brug for fysik i fremtiden, da de specifi... -
læse samfundsfag
ForumindlægHej alle Jeg overvejer at læse samfundsfag, på en videregående uddannelse. Baggrund for det er at jeg vil noget indefor politik, nogle der ved om man kan vælge samfundsfag eller skal det være statskundsskab? -
Universitetsoptag reguleret efter mulighederne for at få job efter studiet
ForumindlægJeg kunne ikke lade være med, at falde over denne artikel, og TV-avisen i forgårs, der påpeger, at man allerede fra næste år, vil regulere optaget efter ''sandsynlighed for job''. https://nyhederne.tv2.dk/2014-03-12-universiteter-skifter-kurs Hvad er jeres mening om dette? Princ... -
Proteinsyntese og AB0
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Forklar princippet i proteinsyntesen med AB0- og Rhesus-systemet som eksempler. Hvordan kan jeg det? Jeg ved hvordan jeg skal forklare proteinsyntesen uden at inddrage de to blodtyper? Hvordan kan jeg inddrage AB0 og Rhesus systemet?? Og hvornår skal man gøre det i f... -
Ketonstoffer under faste
ForumindlægHej ! er der en der kan hjælpe mig med at forklare hvordan ketonstofferne kommer og hvad det gør ved kroppen (syreforgiftning), men hvilke betydning har det på kroppen?? Håber der er en der kan hjælpe ! -
Fysik/Matematik A på STX eller HTX?
ForumindlægHej med jer. Efter min gymnasielle uddannelse har jeg tænkt på at studere fysik på højere niveau. Hvad er bedst; STX eller HTX? Argumenter gerne for og imod :). Mvh. Kasper -
Hjælp med hensyn til emne til SRP 2014/15 søges!
ForumindlægJeg skal skrive SRP nu her til december, men er helt på bar bund med hensyn til emne. Jeg tænker at fagene enten skal være Engelsk A, Historie A eller Engelsk A, Psykologi B. Hvis der er nogle andre der har gode kombinationer af fag må de meget gerne komme med et bud. Jeg tænker det skal være n... -
SRP
ForumindlægHej. Jeg havde originalt tænkt mig at skrive SRP i emnet "acetylsalicylsyre", men min lærer brugte dette emne til SRO'en i 2.g. Jeg vill sprøge om der var nogle emner der minder meget om? Tak på forhånd. -
Autoklavering
ForumindlægHvorfor autoklaverer vi substrater? - og hvordan kan det sikres at det autoklaverede substrat er sterilt?
