Søgning på: fysik rapport radioaktivitet. Resultater: 18461 til 18480 af 22746
-
Jeg har forholdet mellem min base og syre og jeg har den samlet stofmængde af syre og basen. Hvordan finder jeg de nye stofmængder altså n(efter)?
ForumindlægJeg har forholdet mellem min base og syre og jeg har den samlet stofmængde af syre og basen. Hvordan finder jeg de nye stofmængder altså n(efter)? -
Sort studenterhue
ForumindlægHejsa... Ville lige høre, hvornår man får sort studenterhue? Ved godt, at alle kan bestille den osv. men der er jo tradition for noget med 3 fag på højt niveau? Vil i denne sammenhæng høre, om man (efter traditionen) plejer at være ligeglad med, hvilke A-niveau fag det er? Har selv 3 valgfrie fa... -
Går verden under?
ForumindlægSå er det på onsdag det sker. The European Organization for Nuclear Research, bedre kendt som CERN har udviklet verdens største og kraftigeste partikelaccelerator, som de vil tænde på onsdag. Kort sagt slynger den partikler mod hinanden, som kollidere med en fart lige under lysets hastighed (3... -
kredsløb med to batterier
ForumindlægBetragt det vedhæftede kredsløb med to batterier. Jeg har prøvet at opstille kirchoffs love for dette kredsløb med henblik på at finde strømmen gennem den midterste modstand, og vil gerne spørge, om jeg er på rette vej, Jeg har kaldt strømmen fra batteri 1 for I1 og strømmen fra batteri ... -
Spørgsmål til krelle
ForumindlægHej KrelleJeg vil lige spørge dig om noget.Du studerer medicin ik´.Jeg vil gerne hører om man godt kan komme ind og læse til medicin, selv om man få 7 i gennemsnit på gymnasiet. Hvor meget havde du selv i gennemsnit, og i hvilket år blev du optaget?Ligger gennemnittet hvert år på 9 og derop af.Hv... -
Ressonans
ForumindlægHej, Jeg har et spg. Når der er ressonans, hvordan er det så med energien? Er energien så højst? Og hvorfor er den det? -
Varmelære, tid for opvarmning af legeme
ForumindlægHvis et legeme med specifik varmekapacitet c = 2510 joule/(kg*K) og massen 1 kg. skal hæves fra 5 grader C til 55 grader C. Hvor meget energi kræver dette? Lad os antage at opvarmningen sker ved at legemet nedsænkes i vand med et varmelegeme på 2000W. Dette vand holdes konstant på 55 grader C me... -
Tips til 9 klasse
ForumindlægHej! Jeg er en pige, som herefter sommerferien skal i 9. klasse. Jeg har et mål, at jeg virkelig gerne vil kunne blive indstillet til gymnasiet (STX) og derfor vil jeg gerne bedst muligt få en god motivation til at kunne give den en skalle, og muligvis kunne/måske få ok karakterer. Men det afhæng... -
Hårdeste år på gym?
ForumindlægHvad er efter jeres erfarring det hårdeste år i gymnasiet? Mener i der er væsentlige forskelle på de forskellige år? Jeg selv er ved at afslutte 2.g stx lige nu, og har ikke rigtigt oplevet at det skulle være hårdere end 1.g, som mange ellers siger. Tilgengæld har jeg nu 3 større opgaver (Dan... -
Termodynamikkens 2. lov og universet
ForumindlægHvordan kan universets udvikling forklares ved termodynamikkens 2. lov? Lige efter Big Bang var al stof og energi fordelt jævnt i det stadigvæk relativt lille univers. Med tiden dannedes der planeter, stjerne osv. Går dette ikke mod termodynamikken 2. lov? -
Filosofi i 1. g?
ForumindlægVidste ikke lige hvilken kategori det her passer ind i, men nu opretter jeg det her... Jeg går i 9., og skal nu til at finde et gymnasie at søge ind på. Jeg vil meget gerne have filosofi (helst på A niveau, men hvis det ikke kan lade sig gøre er andet fint) men kan kun finde det som valgfag, hvil... -
Problemer med: Heaviside step function And Dirac delta function
ForumindlægHej Derude. Jeg skriver en projekt, hvor jeg møder Heaviside step function og Dirac delta function. Jeg læser på en artikel, hvor min projekt er baseret på, at OG Man kan se, at funktionen er ikke kontinuert i punktet 0, da den hoper fra 0 til 1, men artiklen forklarer ikke hvis er ... -
dumpet til mat eksamen!
ForumindlægHEJ! Jeg fik idag -03 til mundtligt mat eksamen :'( jeg hr i årskarakter: mat munstligt 02 skriftligt 7 jeg vil læse kemi på ku! :S Kan jeg så overhovedet ikk læse på KU eller SDU nu?? :´( hjælp mig!! -
Hvor mange afleveringer kan jeg se frem til på gymnasiet.
ForumindlægHej jeg skal i gymnasiet efter sommerferien, på samfundsvidenskabelig. Hvor mange afleveringer skal jeg se frem til at lave i de forskellige år, er nemlig lidt bange for at jeg ikke kan finde ud af det, især ikke de naturvidenskabelige fag, skal have matematik c. Håber nogen kan svare -
Eksamensbevis
ForumindlægHej allesammen! Nogle ideer til hvordan man kan forbedre sit gennemsnit før man har afsluttet gymnasiet? Sådan at man "ikke lukker og låser" sit eksamenbevis? Jeg kunne nemlig godt tænke mig at forbedre mine karakter i nogle af de fag jeg har trådt i spinaten i.. Hvordan gør man? Dro... -
Hjælp mig, er meget forvirret!!!
ForumindlægHej folkens, jeg kunne godt tænke mig at vide fordele og ulemper ved HF-enkeltfag. Jeg vil nemlig gerne læse det, da mine endelige årskarakter i STX ikke er tilfredsstilende.. Jeg har et snit på ca 7, men jeg vil gerne læse til tandlæge og det kræver pt. et snit på 10! Derfor har jeg valgt at mel... -
Må en lære give mentalt fravær
ForumindlægHej Jeg har et meget simpelt spørgsmål. Jeg har en lære, som har besluttet, at hun vil give mig mentalt fravær. Jeg har været til timerne fysisk, men ikke deltaget aktivt. Jeg vil, derfor høre om hun har lovhjemmel til at give fravær selvom, at man dukker op til undervisningen -
Fortolkning af artikel
ForumindlægKære jer derude! Jeg har rigtig svært ved at fortolke budskabet i denne artikel, har siddet og prøvet og læse den flere gange, men fatter det bare ikke desværre. Hvis een ville være så sød og prøve og læse den igennem og fortælle mig hvad budskabet er, fordi jeg har virkelig svært ved at gennems... -
Klima.
ForumindlægKære jer derude! Jeg har rigtig svært ved at fortolke budskabet i denne artikel, har siddet og prøvet og læse den flere gange, men fatter det bare ikke desværre. Hvis een ville være så sød og prøve og læse den igennem og fortælle mig hvad budskabet er, fordi jeg har virkelig svært ved at gennems... -
relativistisk doppler-effekt
ForumindlægI det jeg har om relativistisk doppler-effekt, står der noget, som jeg ikke helt forstår. Har derfor lagt et udsnit op af dette, så jeg kan spørge jer dygtige mennesker herinde. Jeg forstår ikke, hvad der menes med, at den fysiske beskrivelse er ækvivalent i de to systemer. Er det fordi lyshast...
