Søgning på: eksamenssæt matematik A HTX. Resultater: 18501 til 18520 af 158923
-
SRP: Anvendelse af differentialligninger i fysik
ForumindlægHej alle. Jeg sidder pt og læser om differentialligninger i Mat A HTX. Det må siges at være indviklet. :) har ikke rørt det før. Hvilke fagområder i fysikkens verden benytter man differentialligninger? Ved det bruges i opladning/afladning af kondensator, Newtons varmelov, harmonisk bevægelse. Hva... -
Studenterhuen
ForumindlægSiden studenterhuen dukkede op for første gang i 1856, har studenter landet rundt knyttet forskellige traditioner til den legendariske hue. * Du må ikke bære studenterhuen før sidste eksamen, ellers dumper du studentereksamen. * Alle klassekammeraterne skal skrive deres autograf i huen. * De pers... -
Monotonillinje: korrekt placeret
ForumindlægEr dette korrekt placeret -
skal til eksamen imorgen haster !!!
Forumindlæghar et spørgsmål der lyder således: fortæl om sinus - og cosinus relationer ??? er der en venlig sjæl, som evt kan hjælpe med det spørgsmål? er helt på bar bund ! -
Find hypotenusen i retvinklet trekant.?
ForumindlægHej Matematikere. Jeg har fået stillet en opgave der lyder således: /| a / | \ b a+b = 24 / |7 /___|___ c = ? Lad ikke tegningen snyde, det er bare umuligt at lave det som en retvinklet herinde :) Jeg skal finde c i en retvinklet trekant. Jeg ved at a ... -
Jura
ForumindlægDavs Studi'zzz Mine lærerer siger, at man skal bruge Mat B for at blive optaget på Jura studiet. Jeg surfede lige rundt of fandt: Adgangskrav Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B samt enten historie B, idehistorie B, samfundsfag B eller samtidshistorie B. Håber i kan hjælpe !! ;D -
Dårlig eksamen
ForumindlægJeg er i gang med mit første år på HF, og jeg skal op i NF (kemi, geografi, biologi) efter nytår. Og jeg er ærlig talt rædselsslagen for det! Jeg er på læseferie, og har også prøvet at læse op, men hver gang bliver jeg ramt af nervøsitet, så jeg kan simpelthen ikke sætte mig ned og få det læst og... -
Er det ligemeget hvor man går i skole?
ForumindlægHej allesammen. Først vil jeg lige sige at jeg er ny her, så hvis det er forkert forum undskylder jeg på forhånd. Jeg skal til august starte på HF Enkeltfag for at blive student. Mit spørgsmål er så bare, bliver man student med hue og vogn og alt det der hører med til en normalt gymnasie ... -
Maxima af f(x, y)
ForumindlægHejsa Hvis jeg har følgende f(x, y) funktion, og skal finde den x og y kombination der giver største samlet resultat, for begrænsningen x + y <= 150, hvordan skal jeg så gribe problemet an? f(x, y) = -x2 + 120x - 4y2 + 600y Mit umiddelbare bud er partial differention, men jeg kan desværre ikk... -
Kandidat på CBS?
ForumindlægHej. Nu skal jeg til at søge ind på en bachelor på CBS, men jeg har hørt, at bacheloren på CBS egentlig er ret ligegyldigt, og at det mere er kandidatgraden samt de individuelle træk (netværk, erhvervserfaring, karaktersnit) som tæller. Det sidste giver jo sig selv, men når det kommer til kandi... -
Har jeg en udvidet hf?
ForumindlægHej. Jeg har lige gennemført en fuld hf ved at tage hf enkeltfag, og jeg ville derfor læse videre på uni efter sommerferien. I den forbindelse blev jeg gjort opmærksom på, at man skal have en udvidet hf for at læse på universitetet. Mit spørgsmål er derfor: har jeg det? Jeg har de obligatoriske f... -
Lektiehjælp
ForumindlægJeg søger en som kan hjælpe mig med nogle matematik afleveringer, selvfølgelig mod betaling :) Send en pm hvis der har interresse.. -
Få SU i et fag der er taget før
ForumindlægHej Jeg har været så uheldig at dumpe matematik A, og nu vil jeg gerne tage det igen og bruge et år på det. Men kan jeg få SU igen, det kan jeg vel ikke da jeg har taget faget før. -
1.g'ere, spørgsmål om NV og valgfag
ForumindlægDen første december skal man som 1.g'er bestemme sine valgfag.\nHvad har I valgt?\n\nDesuden skal man efter grundforløbet, før eller efter jul afhængig af skolen, op i NV-eksamen - skrive en rapport og 'forsvare den' (have en lille 'dialog' med sin lærer) om et af de fire emne... -
omdrejningslegeme, bevis
Forumindlægder er vel ikke en der har beviset for et omdrejningslegeme til at ligge? synes den måde der står i bogen er svært. -
Kan man komme igennem niveau b unden TI-89?
ForumindlægSom overskriften siger.. Kan man komme igennem matematik niveau B uden at bruge dette infernalske stykke elektronik? Jeg bliver ikke gode venner med den, og vil helst undvære den. -
STX ?
ForumindlægHej . Jeg er på brobygning i denne uge. Jeg har besøgt STX og jeg har bestemt mig for at tage derhen efter 9. Men jeg vil gerne have alle de her fag : Spansk, fransk, engelsk, dansk, matematik, fysik og kemi .. Kan det lade sig gøre ? Håber på hjælp :) -
SRP (Mat/HIS) - ENIGMA og 2. verdenskrig - Det rigtige valg?
ForumindlægMine valgte fag, som jeg skal skrive i, er henholdsvis matematik og historie. Jeg har brugt en del tid på at surfe rundt og lede efter passende emner - Ét emne kan dog siges at have fanget min opmærksomhed mere end de andre - ENIGMA og 2. verdenskrig, med kryptering som emne. Skulle høre om der e... -
Brug for Lektiehjælp eller ekstra undervisning?
ForumindlægHej Jeg tilbyder i øjeblikket undervisning i de naturvidenskabelige fag: Matematik C/B/A niveau, Fysik C/B/A niveau, Kemi C niveau Undervisningen former sig efter dit behov, dvs. det kan være eksta hjælp til de naturvidenskabelige fag du har i skolen, lektiehjælp eller eksamenshjælp. Undervisn... -
Har brug for lidt hjælp :)
ForumindlægHej alle sammen! Jeg har fået en alternativ matematik aflevering for, lidt a la eksamens-spørgsmål. Et af dem lyder: Sammenlign kapitalfremskrivningsformlen (renteformlen) med en eksponentiel sammenhæng. - er der nogen der kan hjælpe mig lidt her? Hilsen katrine.
