Søgning på: matematik fp9 2024. Resultater: 18541 til 18560 af 31756
-
andengradsuligheder
Forumindlægjeg skal i mundtlig årsprøve 1.g matematik A niveau gøre rede for løsning af andengradsuligheder, gerne udfra nedestående eksempel: 2x^2 + 2x - 4 < 0 nogen der kan hjælpe? -
hjælp til næste år
ForumindlægSøger en der er interesseret i at hjælpe mig med matematik på b til næste år, over msn eller rl, alt hjælper! Jeg kommer fra Odense selvf skal dette ikke være gratis og vi kan sammen finde en rimelig pris :-) ved ikke om dette skal postes i andre eller her, så bid ikke hovedet af mig :-S -
Division? Hjælp.
ForumindlægHej, jeg har brug for at lære at dividere igen. Jeg har ikke fulgt med i skolen på det tidspunkt hvor vi lærte division. Så kan i lære mig det, på en børnevenlig måde? Det kunne være skønt. :-) Jeg har meget svært med matematik. -
bevis ax+b bliver til f`=a
Forumindlæghey jeg skal bruge et bevis hvor der er forklaret at ax+b bliver differencet til f`(x) = a gerne med forklaring mellem hvert led. det er matematik A jeg har men dog er det her vist på b niveau. Tak på forhånd Carsten -
Lektiehjælp søges.
ForumindlægHej. Jeg søger en som kan lærer fra sig i matematik. Jeg går i gym og har mat på A niveau. Jeg bor i midt jylland, så det vil være en fordel hvis du boede i nærheden. Det drejer sig om undervisning én gang om ugen. -Håber at hører fra dig. -
Eksponitiel og logistisk vækst
ForumindlægHJÆLP.... er igang med at skrive SRO og har om populationsvækst og spredning af invasive arter. Det første spørgsmål er: redegør for begreberne eksponitel vækst og logistisk vækst. Nogle der kan hjælpe? Vores matematik lærer har desværre ikke forklaret det godt nok please hjælp -
Løs ligning. Haster!
ForumindlægHej allesammen. Sidder her med en matematik aflevering, hvor jeg er nået til en løs ligningen opgave. Opgaven: Løs ligningen 7+6/x=1 Hvordan skal man lave den? Ved godt hvordan man løser ligninger, men er aldrig stødt ind i 6/x. Hvordan løser man den? Tak på forhånd -
10.klasse - råd
ForumindlægLærer mam noget nyt i 10 klasse i matematik, engelsk og dansk, fysik/kemi osv. Jeg kunne godt tænke mig at vide mere, om man lærte noget nyt/ er det same som 9 klasse eller hvordan foregår det? -
Tabel?
Forumindlægføler mig lidt dum over det her spørgsmål, menmen spørger alligevel. i min matematik aflevering står der i en opgave at jeg skal lave en tabel over nogle priser, men jeg er ikke helt med på hvad en tabel er. nogen der kan difinere det for mig ? (: -
studieliv med 12 taller
ForumindlægHej Hvordan opnår man igennem studiet at få 12 taller. Hårdt arbejde , lektielæsning og ingenfravær, er vigtige,hvad man kan gøre for at øge karakteren især i matematik og fysik. Jeg har brug for konstruktive forslag. Mvh Nalle -
Lektie hjælp
ForumindlægHej Vi søger lektie hjælp tre timer om ugen til Cecilie. Cecilie går i 9 klasse, og har brug for motivation i følgende fag. Matematik, Fysik, Fransk. Cecilie bor i Værløse. Vi kan kontaktes på 29499908. Hilsen Fam Dalsgaard -
Linjestykke afsætte 5 punkter som har lige langt mellem hinanden og siderne.
ForumindlægMåske pinligt, men kan bare ikke huske hvordan det gøres. Jeg har et linjestykke på 500mm, jeg skal afsætte 5 mærker som har lige langt mellem hinanden og lige langt til siderne. Jeg håber en af jer kan hjælpe mig, og forklare matematikken bag det. på forhånd tak -
Hjælp til at beregne arealet
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Opgaven lyder: 1. Hvad er arealet af det mindste kvadrat? 2. Hvad er arealet af det største kvadrat? Man kan se figuren på den vedhæftede fil! Håber i kan hjælpe mig! :) -
SRP i Mat A Fys B
ForumindlægHej allesammen Jeg vil skrive min SRP i matematik og fysik, men har kun fysik på B-niveau. De fleste forslag på nettet er for fysik på A-niveau, og jeg tænkte derfor på, om i kunne komme med gode forslag til hvad jeg eksempelvis kunne skrive i? :-) -
Kvadratsætninger
ForumindlægHalløj derude, sidder lige og laver en mindre matematik opgave omkring omskrivning ved hjælp af kvadratsætningerne, men er virkelig i tvivl om disse. Er der nogle der muligvis kan forklare mig til noget der kan hjælpe? Tak på forhånd ;) -
hjææælp
ForumindlægJeg har ret svært, ved matematik, så håber i kan forklare mig det på en forståelig måde - I en ligebenet trekant er de to ens sider 3,15 cm , og topvinklen er 72, 0 grader. -Jeg skal beregne grundlinjen -
Primtalsfaktorisering
ForumindlægJeg er i gang med at redegøre for matematikker bag primtalsfaktorisering, men er kort på gode hjemmesider, med forklaringer der går i dybden. hvis nogle ligger inde med links eller henvisninger til bøger (danske såvel som engelske) vil jeg være meget taknemlig. Tak på forhånd. -
Integralopgave
ForumindlægHej :) www.markjensen.dk/integral.jpg Jeg skal løse denne opgave i matematik, men jeg synes jeg kommer til at køre lidt i ring :S Sorry for det meget store billede. Håber I kan hjælpe mig med løsningen. Hilsen Mark -
reducering skrives ind på computeren?
ForumindlægJa, overskriften siger nærmest det hele. Hvordan skriver man en reducerings opgave ind, med mellemregninger og resultat? Sådan rigtig matematik-'agtig' ? fx. x = 4(a+5b) + 7(3a+b) -
Hjælp :/ GPS.. Det haster !!!
ForumindlægHej jeg har en projekt opgave i matematik. jeg skal forklare følgende: Find i Encyclopædien eller på internettet en artikel om GPS og giv en kort forklaring på ideen bag denne metode. ? Håber at i kan svare mig...
