Søgning på: de måske egnede. Resultater: 18561 til 18580 af 29788
-
Matematik på gymnasiet.
ForumindlægHej studieportalere, måske ser nogle af jer det her som snyd, men vi hjælper jo hinanden herinde! :) Jeg går i 9. klasse og skal på gymnasiet næste skoleår. Og jeg er meget nervøs i.fh.t matematik-niveauet på gymnasiet, så mit spørgsmål er; er der nogle specielle ting som man skal være lidt b... -
Dansk, omskrivning af eventyr
ForumindlægJeg skal omskrive "Den Lille Pige Med Svovlstikkerne", og er gået død i mit forsøg på det; har i nogle forslag, til hvad man kunne omskrive eventyret til? Opgaven lyder på: - Du skal lave din egen version af eventyret. - Stadig skal den rumme spor fra H.C. Andersens eventyr, så det er... -
Læse SRP igennem?
ForumindlægHej alle Er der en der kunne tænke sig at læse min SRP igennem? Jeg har i dag modtaget karakteren, og da jeg normalt ligger i den gode ende af karakterskalaen, er jeg utrolig skuffet og uforstående for den karakter der er blevet givet. Jeg skriver ikke karakteren, så personen, som måske gerne vil... -
International markedsføring
ForumindlægHej folkens, så er det min tid til at få lidt hjælp!Jeg skal igang med at lave en opgave i international markedsføring, hvor jeg skal lave en strategisk analyse af firmaet Danionics.Er der nogen derude, som måske har lavet en lignende opgave før eller bare ved, hvordan den skal struktureres? For ... -
parameterfremstilling og tværvektor(?)
Forumindlæglige et lille spørgsmål til denne opgave: givet linjerne l1 og l2 ved parameterfremstilling (u skriver jeg dem som to koordinatligninger, da jeg ikke kan finde ud af det med den store parentes her:) men det giver jo det samme) l1 : x = 1 + 2s og y = 1 + 3s ... -
Hjælp, (den er svær)
Forumindlæghar problemer med denne opgave som jeg ikke rigtig ved hvordan jeg skal gribe an, måske noget med 3-trins reglen, men aner ikke hvordan, så håber der er en der kan hjælpe: Funktionen f er givet ved f(x) = 3x^2-6x+5 1) bestem en ligninging for den tangent, der har røringspunkt i (2,f(2)). 2) Bes... -
Eksponentiel funktion - model
ForumindlægHej! Jeg sidder og er igang med en opgave som lyder: Benyt modellen til at bestemme antallet af industrirobotter i 2010 og i 2011. Kommentér modellen, når det oplyses, at antallet af industrirobotter var 5133 i 2010 og 5571 i 2011. Jeg har ingen idé, om hvilken formel man skal benytte sig af... -
Det engelske samfund i mellemkrigstiden HJÆLP!
ForumindlægHej Jeg er i gang med en stor opgave i Engelsk og historie, hvor i jeg bl.a. skal redegøre for de engelske kvinders position i det engelske samfund i forbindelse med mellemkrigstiden. mit fokus er tiden fra 1. verdenskrig og så den tid, der går før 2. verdenskrig bryder ud. Du er meget velkommen... -
Valgfag
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g på gym og skal vælge valgfag til imorgen. Jeg har 3årigt mat A og samfundsfag B nu. Så jeg skal vælge 1 eller 2 højniveaufag. Enten Tysk, Engelsk, eller Fysik.eller måske et mellemniveau. Jeg står lidt i tvivl om det skal være erhvervsøkonomi som mellemniveaufag og så et højniv... -
Datalogi: David kode
Forumindlæger der nogen som har lavet et projekt i datalogi i gymnasiet om maskinkoder i 80er programmet "david", som går ud på at lave det korteste program som kan forkorte en brøk mindst muligt?Jeg har ved at det kan gøres på bare 25 linjer, og har hørt at det måske endda kan gøres på kun 24. Er... -
Trigonometrisk funktion
ForumindlægVær sød og hjælp en stakkels sproglig med at forstå en trinvis udregning af denne opgave.I(t)= 4,2+2,5 sin(50 pi t) t = eller større end nul Jeg har forsøgt at regne den på lommeregner men får nogle besynderlige tal (også selvom den er indstillet til radianer) Hvad gør man?? Kan du hjælpe mig på ... -
Den Sorte Død
ForumindlægHejsa! Jeg er ved at skrive historieopgave om pesten i Middelalderen, og håbede så på, at der måske var nogen der kunne hjælpe lidt med nogle "fif"! (?) Mit emne er som sagt pestepidemien, hvor jeg vælger at koncentrere mig om den der udbrød i 1340erne. Jeg skal redegøre for teorierne o... -
Kvote
ForumindlægHej allesammen. Vil gerne søge igennem kvote 2, fordi jeg gerne vil læse psykologi. Men ved det er svært at komme ind, nogen, der har nogle forslag til, hvad man kan forbedre sine chancer hos kvote 2? Jaaa, jeg har læst kriterierne inde på deres hjemmesider, men måske nogen, der havde noget konk... -
SSO - Indledning?
ForumindlægHej alle sammen.. Jeg er i gang med min SSO i psykologi om kommunikation, og det går rigtig godt, men der er noget som stopper mig hver gang, og det er indledningen. Kan bare ikke finde ud af at skrive den, selvom alle siger det er mega simpelt, har noget i tankerne med at jeg skriver om kommunik... -
Røntgenspekter - intensitetskurve
ForumindlægHej allesammen. Jeg er igang med at skrive en opgave om røntgenstråling, men jeg sidder desværre fast. Håber nogle af jer kan hjælpe. Min foreløbige opfattelse er, at der findes to slags spektre for røntgenstråling, et kontinuert spektrum og et liniespektrum. Det jeg ikke forstår, er hvor intensi... -
Eksamen I Oldtidskundskab
ForumindlægHeja.. Jeg skal op i old-eksamen den 2.Juni.. Regner nok med at få et 11 tal :-D .. MEN,, der er et problem, en forhindring på min vej til mit 11-tal: Billedanalyse. Dem af jer der har kender det vist godt, jeg behøver vist kun at sige: Det arkaiske smil.. Problemet er så at jeg ikke rigtig er in... -
Biologi DNA
ForumindlægHar et par spørgsmål nogle som måske allerede ved dette eller har kendskab til dette: Hvad er formålet med PCR-metoden Hvilke elementer skal være tilstede for at man kan lave en PCR? Hvad er formålet med gelelektroforese? Hvilke elementer skal være tilstede for at man kan lave en gelelektrofo... -
Kilde når det er noget man ved i forvejen?
ForumindlægHej, Lidt indviklet spørgsmål måske, men håber I forstår hvad jeg mener. Hvis man skriver noget som man ved i forvejen - skal man så angive kilde? F.eks. Jeg skriver om Apartheid og har skrevet noget med at man i Sydafrika udviklede en totalitær stat - og så har jeg lavet en fodnote til hvad en ... -
HJÆLP Analyse af korstoge..
ForumindlægHJÆLP !! Jeg sidder og er i gang med at skrive SSO. Og noget af min problemformulering lyder at jeg skal analysere det første og det andet korstog. Jeg er gået i gang men nu er jeg blevet i tvivl om jeg gør det rigtigt! Er der nogen der kan hjælpe mig ?? Jeg har blandt andet skrevet at det var ... -
HELP!!!
ForumindlægHej jeg håber nogen kan hjælpe mig med følgende: Et lod med massen 12 g hænger i en masseløs fjeder, med ukendt fjederkonstant. Loddet trækkes 10 cm ud fra nulpunktet (ligevægtsstillingen) og slippes. Uret startes i det loddet passerer ligevægtsstillingen. 1. angiv stedfunktionen som funktion af ...
