Søgning på: engelske socialister holger drachmann analyse. Resultater: 18561 til 18580 af 45450
-
Dansk Mundtlig Prøveeksame
ForumindlægHej :-) Jeg skal til dansk mundtlig prøveeksamen her om nogle få uger, og i dag fik jeg så at vide, hvilket emne jeg skulle have om. Emnet blev Unge og Identitet. Dvs. at emnet ikke går under en bestemt genre ting som digt, novelle osv. Det betyder, at jeg selv kan vælge det, jeg vil analysere o... -
Metode i dansk og psykologi
ForumindlægHej allesammen, jeg har seriøst brug for hjælp! Er der en ting, jeg bestemt ikke fatter noget af, så er det metode. I AT har jeg om Lene Espersens selviscenesættelse på Facebook og hendes taler, og hvordan hun benytter sig af retoriske virkemidler til at selviscenesættelse sig. I dansk har jeg se... -
Ved vejen
ForumindlægJeg skal lave en mundlig analyse af "Ved Vejen" af Herman Bang. Jeg har stort set lavet alle noter, men det halter lidt mht. karakteristik af Bai og kønsroller. Nogen der har noget der er værd at nævne i forbindelse med analysen??På forhånd tak! -
HEEEELLLLP MEEEEE .
ForumindlægHEEY PEOPLE, Skal analyserer billedet "kortklippet hår" malet af Frida Kahlo? Er der nogen der kender til billedet/har analyseret billedet, der kan hjælpe mig igang? Ved nemlig ikke hvordan jeg skal begynde . -
Tekst med fordybelsesområdet Ondskab
ForumindlægHey, jeg har trukket Ondskab som fordybelsesområde i 9 FSA. Og skal lave en analyse og en synops blandet i den. OG har brug for en god tekst som jeg kan bruge, og skal også have at vide hvordan jeg jeg blander synops og analyse i en. Mange tak :) -
Forberedelse til Engelskeksamen (HH)
ForumindlægHej!! Hvordan gør i jer Klar til engelsk skriftlig eksamen? Jeg har siddet og læst om en masse sjove ting på wikipedia hele dagen, for at få det engelske skriftsprog ind i hovedet.. Hvad gør i for at gøre jeg klar på en forhåbenlig god prøve imorgen? -
Eksistentialisme i storbritanien
ForumindlægHej alle! Jeg skal snart i gang med min SRP, og jeg har valgt at skrive om eksistentialisme i dansk og engelsk. Problemet er at jeg ikke kan finde nogle eksistentialistiske tekster eller forfattere på engelsk, eller fra england! Jeg håber i kan hjælpe mig. Ps: Hvis i har nogle ideer til Dansk... -
Artikel ,, HASTIG HJÆLP !
Forumindlæghej alle kan nogen hjælpe mig med denne opgave .. jeg har virkelig brug for hjælp til at komme igang.. opgaven går ud på: 1: INDLÅN AF ENGELSKE UDTRYK I DET DANSKE SPROG: • Hvem er det, der blander engelske ord ind i dansk talesprog? • Hvordan kan det være, at folk inddrager engelsk i ... -
studietur til Alanya
Forumindlæghej allesammen jeg håber virkelig at der er nogen der kan hjælpe mig... min HF klasse (og mig selvfølgelig) skal på studietur til oktober. vores problem er dog at vi kun kan tage fagene dansk og engelsk med... vi vil meget gerne til alanya og skal derfor overbevise vores lærere om at der er noget... -
Litterære perioder
Forumindlæghej skal en tur til engelsk eksamen på fredag og mangler lige en del om de forskellige litterære perioder.. er der nogen der ligger inde med et dokument eller en hjemmeside der kort og præcist beskriver de forskellige litterære perioder inden for engelsk.. bare sådan lige de vigtigste perioder og... -
Ruse-lemmaet
ForumindlægHej derude. Er nogen derude, som ved hvad hedder "Ruse-lemmaet" på engelsk ? Den har en formel: for OSV. Der er 3 sætninger under "Ruse-lemmaet" , men er ikke sikkert på. Jeg søger under Ruse Theorem, men finder jeg desværre ikke noget ligende. Hvis nogen ved hvad d... -
Bange for Censor?
ForumindlægHej Jeg skal til den engelske mundtlige eksamen om ogle uger. Jeg føler mig godt velforberedt og har styr på det (nogenlunde). Mit problem er dog; jeg har det lidt svært ved at tale til fremmede og så på engelsk, men det lykkedes de fleste gange. Dog kommer jeg til at stamme rigtig meget og beg... -
Kontorelev?
Forumindlægjeg er 3 års hh'er og aflsutter forhåbentligt til sommer og er så småt begyndt at planlægge min fremtid så jeg ville vide hvad en egentlig kontorelev laver i en virksomhed ? er det ikke et taberjob at have, siden HG'ere også er kvalificerede til det?jeg er skrap til engelsk og afsætning o... -
Interessant for afgangselever
ForumindlægHej Jeg står netop overfor en mundtlig engelsk eksamen, hvor jeg skal op som den første - derfor har jeg et par spørgsmål, jeg håber i kan hjælpe mig med at besvare. Hvordan planlægger læreren eksamensplanen/-rækkefølgen? Derudover har jeg hørt, at den første eksaminand ofte ikke scorer to... -
Sætning med ordet "Satisfactory"
ForumindlægHejsa, jeg er i gang med at skrive en projektbeskrivelse i biokemi og jeg tror jeg har brug for hjælp til at få en sætning til at virke. Lige nu står der: When the method has been satisfactory optimized the logical next step is identification of carbonylated proteins in more complex samples. ... -
Et år til USA- ansøgning HJÆLP
ForumindlægHey! Det er så blevet tid til, at der skal blive valgt en fra min klasse, som bliver tilbudt 1 år til USA. Jeg kunne rigtig godt tænke mig at forsøge, og derfor ville jeg spørge, hvad man skriver i sådan en ansøgning? Må den ... -
Fejltyper i eng b
ForumindlægHej Hvilke typiske fejlsætninger kommer der til eksamen i engelsk b i delprøve 1? I hvert fald: - Ordstilling - kongruens - forholdsord (præposition + that = fejl) - ing-form - adverbium/adjektiver (hvad der ligger sig til hvad osv.) Er der mon flere fejltyper? Mit problem er egentlig at... -
Oversættelse (rette)
ForumindlægJeg har oversættet de her sætninger fra engelsk til dansk.. håber i gider rette dem.. Man siger, at slagteren ofte er dyrere end supermarkedet, men undersøgelser (surveys) viser faktisk, at det sjældent er tilfældet. People say, that the butcher is often more expensive than the supermarket, but... -
Kort rettelse af sætninger bedes.
ForumindlægHej alle! :-) ville høre om der ikek var en der lige havde mulighed for at se disse igennem for fejl? Fra dansk til engelsk. Tricky verb patterns III Kan du forklare mig, hvorfor dette er vigtigt? Kan you explain to me, why this is important? Hun prøvede at forklare sinde forældre, at de skulle ... -
hjææælp
ForumindlægHar brug for hjælp! skal analyser og fortolke dette digt, samt give det en titel.. det er skrevet af simon grotrian ...plzz er der nogen der kan hjælpe?? med vandmærket silende nedover hovedet vænnet til tunger i øret, langs hårgrænsen, højrekind og som genstand for stemplet der rammer igen o...
