Søgning på: fysik noter c niveau. Resultater: 18561 til 18580 af 95434
-
Eksamen - problemregning
ForumindlægHej, jeg skal til 9. klasses afgangsprøve i matematik her på onsdag. Jeg har siddet og skrevet noter til alt jeg kunne komme i tanke om i de sidste to dage. Så jeg undrede mig over hvilke opgaver der kunne dukke op til problemregningen? Og hvilke plejer typisk at være der? :) -
Omskrivning til Herons formel
ForumindlægJeg har problemer med følgende opgave: Herons formel. Vi har følgende formel for trekantens areal: T = ½*a*b*sinC . I det næste skal vi skrive om på denne formel, så vi kommer frem til Herons formel: T = s*(s-a)*(s-b)*(s-c) , hvor s er trekantens halve omkreds: (a+b+c)/2 . Inden vi går i ... -
opgaver
ForumindlægDan tre hændelser således P(A1 omvendt U A2 omvendt U A3) = P(A1)P(A2)P(A3) A1,A2 og A3 er ikke uafhængige. A1 og A2 er parvis uafhængige. 2. Vis, at A1 og A2^C er uafhængige, samt at A1^C og A2^C er uafhængige. 3. Vis, at der ikke findes en diskret stokastisk variabel som har ss-funktion p g... -
Nogen der vil rette?
ForumindlægFood as an identity Last night I ate out for the first time in a weary long time. I had a weary hard time doing it because it means a lot to me to be eating at home with my family. The home is very important to the Danes. And that is connected with the Danish food culture and identity. There ... -
Engelske sætninger. Hjælp til at rette.
Forumindlæg• My name is Samantha Landon. • I have written this message because I need you. • I am stranded on an island and I don’t know what I shall do. • I am alone and I need your help. • I come from USA • . I was out in a boat with my boyfriend Tyler We ha... -
Differentialligning
ForumindlægDet indre af en dyb skål har form som det omdrejningslegeme, der fremkommer, når funktionen f(x)=sqrt(x) roteres 360 grader om første aksen. Skålen fyldes med væske, der tilføres med konstant hastighed c pr. tidsenhed. a) Bestem væskens rumfang som funktion af dybden h. Hertil har jeg brugt inte... -
Find Vektor
ForumindlægTre punkter er givet ved koordinaterne: A(-1,3,-4), B(3,-1,2) og C(0,0,2) a) Find en vektor, der er ortogonal på både vektor(AC) og vektor (BC) Nogen der kan hjælpe med denne opgave, kan ikke huske hvordan man gør, når man skal finde en vektor der er ortogonale på begge to. Cas må... -
Vilkårlig trekant, hvor 2 sider og 1 vinkel er kendte
ForumindlægHej alle sammen. Som det står ovenfor har jeg at gøre med en vilkårlig trekant, hvor to af siderne og en vinkel er kendte. Siden c = 620, side b = 711 og vinkel B = 95,2. Det er meningen, at jeg skal udregne vinkel C. Jeg har brugt formlen sin^ - (C)= c*sin(B)/b Jeg har derefter regnet vinkel C... -
Studieretning afgangprøven
ForumindlægSkal man op til eksamen i de fag man har inden for sinstuderetning? -
Lægeuddannelse
ForumindlægHej alleJeg går i 3.g og har en drøm om at læse medicin når jeg er færdig. Mit gennemsnit lige nu er på 9,3 så det bliver en spændende kamp.Så er det mit spørgsmål kommer. Hvis jeg f.eks. lander på 9,4, hvilket næppe er nok har jeg så nogen som helst mulighed for at lave det om???? på en eller an... -
Adgangskrav?
ForumindlægHej. Nogen der ved hvad adgangskravet er i gymnasiet.Mit gennemsnit er på ca. 7.83 ! -
Problem :(
ForumindlægJeg har et stort problem. Jeg vil gerne søge HF, jeg spurgte min klasselærer om jeg kunne klare HF han sagde det kan du sagtens. Derefter gik jeg til min studievejleder og han sagde at jeg skulle have 0 i fravær for at komme ind på HF. Derefter gik jeg tilbage til min klasselærer han fortalte at ... -
Bølge-partikel dualitet
ForumindlægHvilke konsekvenser har det fået for forståelsen af fysiske fænomener idag at vi nu kan opfatte lys som både bølger og partikler? Og muligvis at alt stof kan opfattes som bølger og partikler? -
Bølger
ForumindlægJeg har en aflevering der handler om bølger. Jeg er utrolig dårlig til teori, jeg funker slet ikke til det. Vi har nogle spørgsmål, som jeg ville være glad for hvis der var nogen der kunne hjælpe? ? Hvilke typer bølger findes der? Giv eksempler. ? Opskriv bølgeligningen (bølgeformlen) o... -
FSA Hjælp!
ForumindlægOk folks.. Mangler nu min sidste eksamen, nemlig fysik/kemi. Mine andre eksamener gik ikke helt som forventet, især fordi jeg i muntlig dansk træk det sværste, som min lærer havde opgivet (Reklamefilm: Carlsberg Kurvand). Jeg vil derfor virkelig gerne op at ringe karaktermæssigt. Har i ikke et p... -
Den rigtige studioretning ??
ForumindlægHejj allesammen, Jeg er en pige, er 16 år gammel og lige begyndt på gymnasium. Da jeg gerne vil være læge, har jeg valgt den naturvidenskabelige studieretning med Mat. A, Kemi B & Biologi A. Men er lige pludselig blevet i tvivl om, at det måske var den forkerte retning , jeg har valgt for at ... -
Tryk og slanger
ForumindlægMin lærer viste mig engang, hvordan jeg kunne fjerne vand fra et lille vandbassin under et forsøg. Problemet er, at jeg ikke kan huske, hvorda er præsic gjorde. Jeg håber derfor at der er nogen som kan genkende tricket og forklarer mig, hvad der sker. Han tog en forholdsvis kort slange (omrking 6... -
Engelsk...er det fint?
ForumindlægHey... Ville lige høre om der er nogen som vil kigge/rette på min engelske tekst... på forhånd mange tak :Dmvh KarinMore than 3000 schools all over the country have been invited to join a competition with the motto "earthworms to the rainforest". The classes have to try to get earthworm... -
Engelsk Oversættelse - Kort
ForumindlægHejsa, villem blive glad, hvis nogle gad og kigge den igennem. Er ikke den bedste til engelsk. Dansk version: Den unge mand stak pengene i lommen uden at sige et ord og forsvandt. Et par timer senere da formanden i pakkeekspeditionen kom ind på kontoret for at tale med direktøren, spurgte denn... -
Kredsløb og blod
ForumindlægHej jeg har trukket til min biologi eksamen idag (24 timers forberedelse) og fik emnet: Kredsløb og blod. En af opgaverne går ud på at jeg skal finde ud af hvem der er faderen til barnet: Mor: Blodtype AB, Rh-, Blå øjne Barn: Blodtype AB, Rh+, Brune øjne Far? a) Blodtype O, Rh+, brune ø...
