Søgning på: fysik projekt. Resultater: 18561 til 18580 af 20689
-
Ohms 2.lov (kredsløb)
ForumindlægHejsaJeg har et spørgsom til Ohms 2.lov (kredsløb). Ved udledningen siger man at Upol = -Ri·I+UoMen hvordan kan dette også være tilfældet?:Upol = Ry·IDet er tilfældet således at:( Ry·I = -Ri·I+Uo ) <-> ( Uo = I(Ry+Ri) ) -
Spændende emner
ForumindlægNogen der kan anbefale et biologi emne, som jeg kan skrive om i SSO? -
optagelse
Forumindlægjeg er inde på optagelse.dk for at indsende ansøgning, men kan ikke finde den uddannelse jeg vil ind på..??weird..er der nogen som kan hjælpe? det er biomedicin..lang udddannelse på 5år, og det er på SDU.. -
termisk energi og varme
ForumindlægHej, jeg har en opg, der lyder sådan: Du skal opvarme 0,75 L vand i en aluiniumskedel. Kedlen vejer 0,45 kg. Begyndelsestemperaturen af vand og kedel er 12 grader celsius. Kedlen tilføres en elektrisk effekt på 1,8 kW.a) beregn den tilførte varmemængde i 1 min.hvordan gøres det? Nogen der kan hj... -
Alkohol
ForumindlægNogle der kan give nogle gode links til hjemmesider der indeholder viden om alkohol? Noget om hvad ethanol er og forbrændingen af ethanol. Og lidt om alkohols gæringsproces. Tak på forhånd! -
Friår?!?!?!?
ForumindlægKan man ikke holde et friår mellem 2.g og 3.g ??Er så skoletræt :/ -
Vedrørende AP og NV
ForumindlægJeg er godt klar over at AP- og NV-karakteren kommer på ens endelige afgangsbevis, dog uden at være medtællende. Kommer disse karakterer aldrig til at være medtællende når gennemsnittet skal beregnes. Næste gang jeg får standpunktskarakterer tæller AP- og NV-karaktereren så med i mit gennemsnit? ... -
Bachelor og sidefag
ForumindlægHej SP. Jeg er ikke blevet meget klogere af at kigge på AAU's hjemmeside. Derfor spørger jeg jer; kan man tage hvilken som helst af deres bachelorere, med hvilket som helst sidefag? Er det svært at overskue at have både en bachelor og et sidefag - har man dem overhovedet på samme tid? På f... -
Er dette argument induktivt eller deduktivt - hvorfor?
ForumindlægEn sten kan ikke flyve, Morlille kan ikke flyve, ergo er Morlille en sten. Umiddelbart vil jeg tro, at der er tale om en induktiv slutningsform, da man godt kan have sande præmisser her uden at have en sand konklusion. Men jeg har fundet en kilde på nettet, som skriver, at det er en deduktiv slu... -
Fælles-temperatur
ForumindlægForudsig desuden fællestemp. for blanding af 1L vand ved 20°C med 2L vand ved 50°C. Argumenter. Nogen som har en idé til denne opg? -
DA-EN, EN-DA oversættelse på nettet
ForumindlægDet er en gammel drøm at kunne oversætte sine egne og andres tekster med et enkelt museklik. At læse en engelsk eller svensk brugsanvisning på dansk. At slippe for besværlige ordbogsopslag ét-ord-ad-gangen, med den ønskede oversættelse langt nede i artiklen, og nitter for sammensatte eller bøjede... -
hjemmestuderende i udlandet
Forumindlæghej Er det muligt at være hjemmestuderende i udlandet? Dvs. bliver optaget på et uni i DK, også rejse til udlandet ned bøgerne (og rejse til DK til eksamenerne)...?? -
Lille bitte løgn at ∆H forgår under konstant tryk???
ForumindlægNår vi har med systemer som reagere med mulighed for volumenarbejde anvender vi entalipitilvækster, da disse netop er defineret som ?H = Q når p er konstant. På den måde er det noget nemmere end at arbejde med tilvækst i den indre energi, hvor vi også er nødt til at indregne volumenarbejdet. Men ... -
Hvilken gymnasiel uddannelse er bedst for mig?
ForumindlægHej. Jeg er en 14-årig dreng fra Virum og vil gerne spørge, hvilken uddannelse passer bedst til mig. Jeg er uden tvivl en nørd og har allerede besuttet mig for at jeg skal være en ingenør. Udover det er jeg også halv englænder, hvilket har gjort det oplagt for mig at jeg skal følge min fars fods... -
Ulæselige filer
ForumindlægEfter de seneste ændringer af studieportalen er det sket nogle gange at jeg ikke kunne læse vedlagte filer. I første omgang troede jeg blot at den der vedlagde filen havde lavet en fejl; men det tror jeg ikke længere. For eks. har en så erfaren bruger af portalen som mathon lagt filer ind, jeg ik... -
Hvad er forskellen på varians og spredning
ForumindlægJeg tænker at: Varians er, hvor meget de enkelte de enkelte målinger afviger i forhold til gennemsnittet Spredning er, hvor langt der er fra de enkelte observationer og hen til gennemsnittet I mit tilfælde har jeg lidt svært ved at holde dem adskilt fra hinanden. Har haft problemer med at se f... -
Matematik hjælp!!!
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe mig med spørgsmålet her: For et radioaktivt stof aftager mængden med 2,28% pr. År. Hvornår er der 80% tilbage af den oprindelige mængde? -
ligninger
ForumindlægJeg sidder med en ligning der bare skal løses, men tror jeg tænker på det forkerte for jeg bliver ved med at finde differentialkvotienten som hvis det var en funktion. ligningen lyder: 2x^3-13x^2+5x+6=0, skal jeg så ikke tage et led af gangen altså 2x^3 bliver til 6x^2 eller er det ikke f' (... -
Finansøkonom studiehjælp
ForumindlægVi søger en dygtig underviser i fagene under Finansøkonom, som vil hjælpe en studerende til reeksamen i finansøkonomi i August 2012. Vi kan tilbuyde betaling pr. time samt en succes-fee for bestået eksamen. Det drejer sig om en række fag, bl.a. mikroøkonomi, statistik, forståelse for skat, be... -
lys som partikler
Forumindlæghvorfor kan vi beskrive lys som partikler? forklaring til det?
