Søgning på: kemi b noter stx. Resultater: 18581 til 18600 af 111527
-
syre-base reaktion
Forumindlæger der ikke en venlig sjæl som kan hjælpe mig med følgende kemi spørgsmål om syre-base reaktioner har vedhæftet opgaven -
HJÆLP TIL LOGARITMERENEREGLER
ForumindlægJeg sidder og læser et bevis for logaritmeregneregel Der ser sådan her ud: a= a*b/b= a/b*b log(a)=log(a/b*b)=log(a/b)+log(b) log(a/b)= log(a)- log(b) Spørgsmål 1: hvordan kan log(a/b*b), blive til log(a/b) + log (b) Sprgsmål 2: hvordan kan man sige minus i det sidste led -
Mule Killers
ForumindlægHej :) Jeg har lig læst novellen Mule killers som er skrevet af Lydia Peelle som jeg skal skrive en stil om. Problemet er at jeg ikke rigtigt kan få sammenhæng i de forskellig forløb som fortælleren fortæller om..Synes den er forvirrende. er der nogen der kan referere den kort i hovedtræk ?... -
opgave
Forumindlæghej alle jeg har fået denne opgave Skriv hvert af nedenstående udtryk på formen b*a^2, hvor a>0 . 1)a^3*(a^-1)^2*(4a)^(1/2) men har slet ingen anelse om hvordan jeg skal løse den så hvis der er nogen der kan hjælpe ville jeg være rigtig glad -
Optimering og arten af stationære punkter
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave. I a) har jeg fundet ud af, at h = (48-2xy/2x+y) og kan ikke rigtig komme videre derfra. I b) ved jeg ikke, hvordan jeg skal tegne det i geogebra. I c) har jeg fundet, at det P er et lokalt maksimum for V(x,y). Men hvad fortæller det om P og fuglebur... -
Bestemme ligning ud fra hældningkoefficient og punkt?
ForumindlægHej! Jeg har siddet i lang tid og kæmpet med denne opgave, er der nogen der kan fortælle mig hvordan man bestemmer ligningen ud fra a og et punkt på linjen? Bestem i hvert af nedenstående tilfælde en ligning for linjen. a. Hældningen er a = 2 og linjen går gennem (2,1) b. Hældningen er a = 1,5 ... -
Flere vektoropgaver
ForumindlægHej:-) Endnu et par opgaver, jeg ikke lige kan finde ud af: opg. 1 lad der om vektor a og vektor b gælde, at længden af vektor a = 2 og længden af vektor b = 3 og vektor a * vektor b = 5 Bestem vinklen mellem a+b og a-b: Jeg kan godt se, hvad det er for en formel jeg skal bruge, kan bare ikke l... -
diff. kvotient af polynomium
Forumindlægdet er muligvis mig der ikke kan tænke klart, men hvad er differentialkvotienten til et almindeligt andengrads-polynomium (ax^2+bx+c).....? -
elisa
ForumindlægHej! Jeg er igang med at øve mig til termin, og er get lidt i stå i opg. 3 i flg. sæt: http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/2005-7-2.pdfNogle som ville være søde og hjælpe, da jeg slet ikke aner hvad jeg skal gøre? -
lineære 3
Forumindlægberegn regneforskriften er det ik sådan p(1,2) q(4,4) 4-2 ---- = 2/3 4-1 er det sådan -
Brøk
ForumindlægBrøken 2/3 kan med 3 decimalers nøjagtighed skrives dom 0,667. - Angiv brøken: Den der flyveben, kan ikke lige huske hvad man kaldte den :P.. Når; Flyveben 5 - 1 / 2 = 2,12. Men hvordan laver man en udregning? -
Diffentialligning
ForumindlægHastigheden hvormed Jordens befolkning vokser er ikke konstan, men ændrer sig med det samlede befolkningstal på en sådan måse, at forholdet mellem væksthastiheden og det samlede befolkningstal aftager lineært med tiden. Jeg skal nu indføre passende variable og opstille en differentialligningen, ... -
Eksponentielle udvikling?
ForumindlægHejsa. er der nogen som kan hjælpe mig med denne opgave :) ? "Om den eksponentielle udvikling f gælder, at f(2) = 1 og f(-2) = 81. Angiv en forskrift for f." Mvh. Mark. -
Par rim.
ForumindlægEr pludselig i tvivl,er det ikke korekt at kalde det par rim når verslinje 2 og 3 i en kvartet rimer og omsluttende rim når verslinje 1 og 4 rimer. -
NG eksamen - dansk landbrug
ForumindlægJeg har netop trukket spørgsmål til mundtlig naturgeografi eksamen, hvor spørgsmålet lyder således: Med udgangspunkt i geofaglige begreber ønskes en redegørelse for den naturmæssige baggrund for dansk landbrug. Landbrugets udvikling har i de sidste mange år udgjort en stigende belastning af milj... -
panserformlen
ForumindlægHej. Jeg skal bruge panserformlen til at beregne løsningen, men først skal jeg bruge integration ved substitution. Det som jeg er nået frem til ser ud som om jeg har beregnet et elelr andet forkert. Har jeg lavet en fejl? -
Underemne til projektopgave
ForumindlægHej allesammen. Mig og en ven skal lave 9. klasses projektopgave, og vi ved ikke hvad vi skal vælge som underemne. Vores overemne er kredsløb. Nogle som har nogle ideer? -
Tage året om på universitet
ForumindlægHej Jeg har foreløbigt læst på en univeristetsuddannelse..den varer 5 år og nu allerede efter mit 2 år kan jeg se at jeg kommer til at tage året om fordi jeg har dumpet nogle eksamener. Det er efter min mening det slemmeste der kunne ske...og jeg er ret forvirret, fordi de fleste siger at ka... -
Hjælp til algebra opgave
ForumindlægHej! Er der nogen her der kan hjælpe mig med at regne denne opgave? Opgave A Reducer udtrykket 1. (a+b)(a-b)+2b^2 2. (a+b)b a a'et står under (a+b)b som en brøk Håber I kan hjælpe mig. God weekend -
Kan man få SU når man har en gymnasiel uddannelse?
ForumindlægMin kæreste har en gymnasiel uddannelse (HF) og han har nu fundet ud af her 3 år senere at han gerne vil være ingeniør. Han har så fundet ud af at han skal tage fysik, kemi og matematik på højere niveau, men vi er meget i tvivl om han overhovedet kan få SU? På SU's hjemmeside, står der at h...
