Søgning på: matematik 1g. Resultater: 18581 til 18600 af 32350
-
Integralregning
ForumindlægHej allesammen, Er der nogle der kan hjælpe med den her opgave? Tak på forhånd! </quillbot-extension-portal> -
vindmølle
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe med opgave b, c og d? -
f(x)=g(x)
ForumindlægHej Kan dette svar være sandt? Jeg skal løse en ligning som går ud: kan svaret godt være: Er dette sandt eller kan der kun være et svar til at regne [f(x)=g(x)] ud? -
Eksplosion af mails.
ForumindlægHej SP. Jeg er begyndt at modtage mails, hver gang der oprettes et nyt spørgsmål ( indlæg ), som jeg altså ikke deltager i ( endnu ). Det bliver for meget, min indbakke eksploderer. Jeg kan ikke se, hvordan jeg isoleret fravælger denne "service". -
Hvad gøre jeg?
ForumindlægHey folkens Jeg skal starte i 9 klasse, efter sommeren, men jeg er helt vildt bange for ikke at komme i gym, og det nok fordi jeg ligger på 4 i både dansk, og historie!!!! Jeg kan ikke lade være med at tænke på det! Hvor meget skal man have for at komme ind på gym? -
Integrationspunkeer
ForumindlægHej Hvordan kan mans e på følgende graf, at funktion f har større funktionsværdier end g? Jeg forstår ikke helt,hvordan det kan ses på dette billede? -
Isoler n
ForumindlægHej, Nogen som har et bud på hvordan man isolere n i følgende formel? -
Hjælp til aflevering - vektorer
ForumindlægHey guys, jeg har brug for hjælp til en aflvering med vektorer, nogen der kan hjælpe med at løse den? Billedet er vedhæftet. -
AT 2015: Fysik B og ??? (Kommunikation med 'det' hinsides Jorden)
ForumindlægHej SP, Der er snart deadline til valg af emne AT eksamen 2015, og jeg har valgt emnet "Kommunikation og søgen efter andet liv i Universet" og det er derfor oplagt, at vælge Fysik, som jeg har på B-niveau - men nu opstår dilemmaet så - hvilke fag kunne være godt at kombinere med Fys... -
Kombinatorik og Binomialfordeling
ForumindlægHej! Jeg har fået mine eksamensspørgsmål og skal op og fremlægge det ene her på mandag. Men forstår simpelthen ikke hvad jeg skal forklare og gøre. Jeg forstår nogenlunde selve binomialfordelingen med success // fiasko, at success er p mens fiasko er 1-p osv.. Kombinatorik og binomialfordeli... -
Reducer ved hjælp af potenser
ForumindlægHvordan ville du regne disse ud? -Medmellemregninger 1: (2 * 3)^3 * (2/3)^2 * (2 * 3)^-2 * (2^2)^3 2: a^3 * b^4 * a^2 * 2a * b^-4 3: X^3 *x * y^2 * x * x^-4 * y -
Hjælp
ForumindlægHej. Jeg håber der er nogle der kan fortælle mig hvad der sker i hvert trin, for når jeg kigger på det mister jeg helt overblik. Tak på forhånd. -
Foreskrift og funktion
ForumindlægHar svært ved at kunne finde svaret og begrunde det. Angiv for følgende forskrifter skæringen med y-aksen, den procentvise ændring og hvorvidt grafen er voksende, aftagende eller konstant. Begynd dine svar! ??(??) = 19 · 1,026 -
Hvad skal jeg gøre???
ForumindlægHej, jeg hedder X og er 15 år gammel. Springer bare direkte ud i det :) Jeg aner ikke, hvordan jeg kommer i et gymnasie, da jeg er bange for ikke at blive egnet, og ved ikke, om det er en god ide at skifte klasse. Jeg går i 8. klasse nu, og flytter, så jeg kan starte på 9. på en ny skole. Proble... -
Hvad kan jeg blive?..
ForumindlægHej, Jeg går på nuværende tiddspunkt på HHX i 1.g og jeg er nu i tvivl omkring hvad jeg vil efter de 3 år. Jeg kan godt lide fag som Engelsk og så har jeg det også fint med Dansk. Jeg er glad for Matematik når jeg forstår de ting som vi gennemgår, og så er jeg ikke så glad for Samfundsfag, ... -
Optagelsesprøve
ForumindlægHej, jeg går i 9 kl, og vil gerne går på gymnasium næste år, men jeg er ikke blevet egnet. MIne karakterer er: læsning: 7 og retskrivning: 7 dansk mundtlig: 4 og dansk skriftlig: 7 færdi: 4, *jeg havde 7 før, men i terminsprøven gik det ikkke så godt, og nu har jeg fået 4 :( * pro... -
Samfundsfagligt studie
ForumindlægHejsa alle. Jeg er personligt kommet meget i tvivl om mit studievalg, hvilket enten taler for at jeg tænker mig godt om inden jeg vælger noget, eller, at jeg bare generelt er noget forvirret. Som overskriften antyder, så vi over i det samfundsfaglige område, hvorfor mine tanker går på studier som... -
Problemregning på computer. Hvordan?
ForumindlægHej! Jeg kunne godt tænke mig, at lave mine problemregninger på computer fremover, da jeg er meget langsom til at skrive ind (og så får et 7-tal for det). Problemet er, at jeg ingen ide har om hvilke programmer man bruger. Bruger man Word eller Excel? Og hvordan laver man kvadratrodstegn osv.? -
Hvad skal jeg gøre for at få over 0 point i Mohr?
ForumindlægHey. Jeg har tilmeldt mig Mohr, men er ikke videre noget matematisk geni. Jeg tænkte på om der er noget man kan øve sig på - bevisførelse, talteori, etc. - således, at man maksimerer muligheden for at kunne få et par point-Hvad er ejres erfaring med Mohr? Nogle der har prøvet bare ikke at kunne a... -
Kan man få 13??
ForumindlægJeg er lige blevet i tvivl om noget..Hvis man har valgt 1-årigt A-niveau, og får 11 i 2.g og 13 i 3.g i den skriftlige prøve..Hvad vil ens endelige karakter så være? Runder de op til 13?
