Søgning på: psykologi c eksamen noter. Resultater: 18621 til 18640 af 101533
-
bestået fag?
Forumindlægjeg har et spørgsmål om jeg er bestået eller ej. jeg fik 2 i min skr. spansk eksamen. i mine årskarakterer har jeg fået 7, mdt. og skr. hvis jeg dumper mdt. spansk (det skal jeg til eksamen i på tisdag), er jeg så dumpet i spansk? pga. min lave skr. eksamenskarater? på forhånd tak -
Forvirrende engelsk som skal oversættes
ForumindlægHar lidt problemer med at oversætte denne sætning. Jeg synes ikke at det lyder helt korrekt. Personligt må jeg bare sige her, at jeg ikke tror, der er noget, der bliver bedre, før vi får en klar aftale om, hvem der skal styre landet de næste 4 år. Mit forslag: Personally, I just have to say t... -
Sætninger
ForumindlægHej, jeg har to sætninger, som jeg har siddet med i to dage, kan nemlig ikke rigtig finde ud af det, I did not spoke to him for three days, jeg skulle finde fejlen og forklare det grammatisk, jeg har fundet det, det hedder speak i sted for spoke, men kan ikke komme med en forklaring? har en til... -
H J Æ L P ! ! Kommentar
ForumindlægHej! Det vil være fantastisk hvis én eller flere ku' rette min engelsk tekst (gramatisk fejl eller lign.).. Comment on the children’s motives for threatening to shoot. I actually think that these children have strangles reasons for threatening to shoot somebody. An example is an 11-years-... -
Oversættelse af sætning fra dansk til engelsk
ForumindlægJeg skal oversætte følgende ordsprog: Lykke er ikke et mål, vi når for enden af livets vej - det er selve den måde, vi lever vores liv på. Mit forslag sammen med google translate: Happiness is not a goal, we reach the end of the path of life - it is veryway we live our lives. Er det korrekt ove... -
gradsadverbier
Forumindlæg1. Hun har en udsædvanlig god stemme 2. han er meget glad 3. hun er næsten for aktiv 4. jeg tror simpelt hen ikke på dig 1. She has an unusually good voice. 2. She is very happy. 3. She’s almost too active. 4. I simply not believe in you. -
Essay: Den svævende sympati
ForumindlægSkriv et essay litteratur og samfund. I dit essay skal du tage udgangspunkt i Den svævende sympati og bl.a. overveje, om litteraturen bør være forpligtet til at forholde sig kritisk til samfundet. Jeg har problemmer med at skrives essay, og ved ikke rigtig hvordan jeg skal komme videre fra hoved... -
Areal i en trekant
ForumindlægHvis vi har en trekant hvor: AB = 2 BC= 4 CA= 6 kan arealet så regnes ud med følgende: (2*4)/0,5 ? Jeg har mistet noterne omkring dette, men jeg synes at det lyder logiskt korrekt, men jeg kunne godt tænke mig at få noget verifikation. -
Bevis for formlen til cirklens ligning
ForumindlægHej :) Har et problem i forbindelse med årsprøve i matematik b-niveau. Jeg skal bevise formlen for afstanden mellem to punkter. jeg kender formlen for det, men jeg kan ikke finde beviset hverken i min bog eller i mine noter. nogen der kan hjælpe? og meget gerne med forklarende ord, er ikke lig... -
en kort beskrivelse af,Kriminalitet i samfundet
ForumindlægHej alle sammen herinde på studieportalen. :) som det gode menneske, som jeg selv er, så vil jeg gerne give en hurtig forklaring på dette emne i samfundsfag på C- niveau. " Det kan være nogen af jer herinde ikke helt forstår, hvordan begreberne i temaet Kriminalitet i samfundet, forstås ... -
Pædagogpakken med matematik. HJÆLP!
ForumindlægHej alle! Jeg er ved at være færdig med pædagogpakken på hf (Dansk A, Engelsk B, Psykologi C og Samfundsfag C). Jeg har søgt ind på seminariet, og det starter først op til September, det vil sige, at jeg ikke får SU i sommerferien, og er dermed "tvunget" til at gå på kontanthjælp.... -
Merit eller ej? VIGTIGT!!!
ForumindlægHej alle sammen Jeg står i den situation, at jeg gerne vil skifte til et andet gymnasium efter sommerferien, og pt. har jeg matematik på C niveau, og da min studievejleder spurgte om jeg ville hæve psykologi eller matematik på B niveau, valgte jeg selvfølgelig at hæve matematik, men nu hvor jeg ... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægEn symmetrisk terning kastes 10 gange, og vi betragter følgende hændelser: A: Vi får præcis 4 5'ere B: Vi får netop 6 gange et øjental, der højst er 2 C: Vi får slet ingen 6'ere Angiv for hver hændelse parametrene n og p og forklar, hvad succes og fiasko kan stå for. Bestem derefter sansy... -
Energi niveauer i Brint
ForumindlægNogle herinde der ved noget om energi niveauer i Brint? Jeg skal op til eksamen i Fysik B, men kan intet finde om det i min bog :( -
Hvad kaldes: densitet * specifik varmekapacitet
ForumindlægHvad skal man kalde "konstanten" når man ganger: ρ [kg/m3] * c [kJ/kg*°C] = ? [kJ/m3*°C] densitet * specifik varmekapacitet Jeg har styr på SI-enhederne, ved bare ikke hvad jeg skal kalde den (benævenlse)? -
Skifte til HF - regler for merit ?
ForumindlægJeg går p.t. i 3.g på gymnasiet, og jeg har egentlig klaret mig ganske godt igennem alle årene. Jeg er dog begyndt at overveje at skifte til HF-Enkeltfag (og dermed færdiggøre min ungdomsuddannelse næste skoleår), fordi jeg skeler en del til, at jeg tror det kan give mit gennemsnit et ekstra &q... -
Mængder
ForumindlægEn mængde er givet ved: C(r)={(x,y)ER^2 | -r<= x <= r og 0 <= y <= 4x^2 } spm. 1: Find mængden C_00 = Foreningsmængden af C(r) for alle r>0: Jeg har fundet C_00 som: C_00={(x,y)ER | xER og 0<= y <= 4x^2 } spm 2: Bestem det konvekse hylster for C_00: Er det rigtigt at ... -
Ny karakterskala!
ForumindlægUVM:\nhttp://www.uvm.dk/05/kkonf.htm?menuid=6410\n\nPolitiken:\nhttp://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=424501\n\n\nKom med jeres meninger.\nInternationalt set kan det være praktisk nok, men jeg savner nu undtagelseskarakteren (som for nogle lærere måske ikke er så undtagelseskarakter-agtig.)\... -
Fysisk kemi.. Osmalitet
ForumindlægKoncentration af en infusionsvæske Infusionsvæsker som ”natriumklorid-glukose isotonisk SAD” (Produktresuméer kan findes på www.produktresume.dk) skal, om nødvendigt, tilsættes ekstra næringsstoffer (salter, mineraler, etc.). · Hvorfor er det vigtigt at måle frysepunktet af ... -
Skal op i samfundsfag B, men lider af eksamensangst!!
ForumindlægHej alle. I dag fik vi af vide hvad vi skulle op i, og jeg var jo så super heldig at trække samfundsfag mundlig. Eksamen er en 24 timers eksamen, dvs. at jeg trækker mit emne den ene dag, og skal så hjem og lave en synopsis, som jeg skal snakke ud fra den anden dag. Så det gode ved denne eksa...
