Søgning på: matematik a htx 2017. Resultater: 18641 til 18660 af 158493
-
Parrallelle
Forumindlæghej spørgmålet lyder bestem de tal t for hvilke de to vektorer er parrallele a=(t 2) b=(3-t t) jeg for resultatet til -2 v 3 men synes ikke rigtig det giver mening nogle der får et andet resultat -
Skriftlig prøve - tips
ForumindlægHej!Jeg skal meget snart op til FSA i Matemtik skriftlig (på torsdag)...Derfor vil jeg blive glad for at høre, hvordan I ville have forberedt jer?Hvad kan jeg gøre som forberedelse op til matematik-eksamen?Mange tak! -
Aflevering!!!
ForumindlægI 2003 var der 830 medlemmer i Kalundborg Svømmeklub. Siden er antallet af medlemmer vokset med 45 om året. a) Opstil en ligning, der illustrerer denne udvikling (Husk at skrive, hvad de enkelte variable angiver). b) Bestem ved hjælp af ligningen det formodede antal medlemmer i 2015. c) Hvornår... -
Uegentlige integral
ForumindlægHej derude, Jeg har problemer med denne matematik opgave 2, det ville være dejligt, hvis I kunne hjælpe mig. -
selvstuderende
Forumindlægmin lillesøster går på HHX, hun har haft meget fravær grunndet sygdom. Hun skal til afsluttende eksamen til sommer og vil gerne vide, hvad reglerne er for at være selvstuderende - er der nogen her der kan hjælpe os? PFT -
Hjælp til gym
ForumindlægHej alle bruger. Jeg har besluttet mig, at jeg skal på gym, og tiden begynder at nærme sig. Men kan ikke rigtig beslutte mig hvilket et gym jeg skal vælge. Har i nogle anbefalninger? På forhånd tak :) -
Tvivl om forsøg til projekt
ForumindlægHej. Jeg står i den trælse situation af at jeg skal til at skrive et afsluttende projekt i Fysik A, men jeg står uden et forsøg da jeg ikke kan finde et som både er højt nok niveau som kan gøres på et HTX laboratorie. Jeg har valgt at skrive omkring gasser hvor der indgår termodynamik og Van Der ... -
I tvivl, Hjælp!
ForumindlægHej alle søde og hjælpsomme mennesker ! jeg skal vælge min studieretning snart :-( Jeg står her med et problem... Jeg ved ikke hvilken retning jeg skal vælge , jeg er mindre god til matematik .. og fysik .. Og er en del bedre til humanistiske fag.. Men ville virkelig gerne læse medicin og blive t... -
Funktion
ForumindlægHey alle friske matematik hoveder, jeg sidder med en opgave, hvor jeg ikke forstår hvordan man kan finde frem til sin a og b værdi. Opgaven lyder: se vedhæftet fil -
eksamen 2009
Forumindlæghej jeg sidder lidt i saksen og skal op i matematik A i morgen, og jeg ved bare at jeg ikke kan få højere end 00 :/, vil hører om der er nogen der har nogle gode tips, eller nogle ting der vil være gode at kigge på som samtidig også er lidt nemt forståeligt. MVH jonas -
Vektorer og bevis
ForumindlægHej alle sammen, jeg er i gang med at forbedre matematik A eksamen og syntes ikke rigtigt, at min bog kommer med så mange gode vektor-forklaringer, specielt ikke grafisk og syntes, at den mangler nogle beviser. Så ville jeg lige høre, om der er nogen, der kender en god hjemmeside eller evt. bog... -
Potensfunktion - b ?????
ForumindlægJeg har mundtlig matematik eksamen her på tirsdag, og jeg har et lille problem mht. at forklare betydningen af de indgående konstanter i en potensfunktioner. Jeg har styr på konstanten a's betydning, men hvilken betydning har b? en potensfunktion skærer jo ikke y-aksen... HJÆLP!!! -
Differentialligning
ForumindlægJeg skal bevise at y = b/a+c*e^-ax er den fuldstændige løsning til y' = b-a*y Jeg forstår ikke præcist det, der står i min mat. bog. Nogen der kan hjælpe? - tak -
antal eksamen?
ForumindlægJeg går p.t. i 2g. jeg har mat. og fysik på højniveau, og kemi på mellemniveau. I 1g var jeg oppe i biologi eksamen. Hvor mange kan jeg så højst komme op i i år? Det ligger mellem engelsk/tysk/geografi/kemi .. kan jeg så højst komme op i 1 eller 2? -
Potens
ForumindlægRundballer af halm er målt nedenstående: Tabel: Diameter (m): 1,4 1,7 Vægt (kg): 200 300 Funktionstype: y = b * x^a x = rundballens diameter y = rundballens vægt Hvordan finder jeg a og b? -
Nernst lov
ForumindlægI Kemi 2000 A-niveau 2 omskrives Nernsts lov (s. 60 hvis nogen har bogen)...Hvorfor kan ln(Y) omskrives til 2,303*log(Y)? -
Tværfagligt emne?
ForumindlægHejsa! Nogen der kan komme på et emne som er tværfagligt, hvor det ene fag er matematik? -
Bestemmelse af inertimoment
ForumindlægJeg står og har brug for at bestemme inertimomentet for en stang med længden l og massen m med en rotationsakse vinkelret på stangen igennem massemidtpunktet. Jeg ved fra opslag og lign at det kan bestemmes ved I=1/12*m*l^2 men jeg har brug for at kunne bestemme det fra grunden, altså udlede. Jeg... -
Medicinalkemi
ForumindlægHej. Hvordan er det når man skal uddannes til medicinalkemi? Altså en række følge ville fx være: Først afgangsprøven i folkeskolen Derefter gymnasium ¨Til sidst universitetet Hvordan er række føgen med medicinalkemi? -
Spændingsrækken - Bioteknologi
ForumindlægHej Venner. Jeg har lige et spørgsmål. Jeg har lavet et forsøg i min klasse, hvor vi skulle teste nogle metallers virkning på forskellige opløsninger. Ud fra dette forsøg skal der så nu laves en Journal. Der er her til Journalen nogle efterspørgsmål som skal besvares, det er det jeg er lidt i tv...
