Søgning på: fysikabbogen 1. Resultater: 18721 til 18740 af 149177
-
Rente
ForumindlægJeg har fået opgaven: En virksomhedsomsætning er på 5 år steget fra 113 mio kr til 184 mio kr. Hvilken procentvis årlig stigning svarer det til? På forhånd tak :) -
Diff. problem
ForumindlægHej..I bogen Eksamensopgaver til mat II på side 19 står opgaven 6b.Her er ligningen P(t)=93,8+15,8*sin(t-112/166*2PI)Så bliver man spurt om at bestemme maksimum for P og den dertilhørende værdi for t.Så skal man differentiere, ikke?Men hvordan differentierer man den der syge ligning?Jeg har prøve... -
Trigonomi spørgsmål
ForumindlægJeg er gået lidt kold, og håber I kan hjælpe mig :)Det er i min opgave givet, at A= 48,2, a=1,02 og c=1,24Med de oplysninger kan jeg udregne SINCSINC= (1,24 * SIN48,2) / 1,02Det giver SINC = 0,9063Men hvordan regner jeg det ud i grader, så jeg kun har C tilbage ?På forhånd tak :) -
Eksponentialfunktion
ForumindlægEn vare falder i værdi. Hvor mange år går der før varens værdi er faldet fra 30000kr til 10000 kr, når den falder med 6,5 % om året? Jeg skal anvende solve til denne opgave, men jeg er ikke sikker på om det er rigtig det jeg har gjort. 10000 = 30000 . 0,0065x Vi anvender solve på en grafregner: ... -
indekstal
ForumindlægForklar hvad der mener med fremskrivningfaktor da fremskrivningsfaktor er S=B•F Hvor S er slut værdi og B er begyndelsesværdi og F er fremskivningfaktor skal man svare mere på det eller er det ok?? Tak på forhånd -
Indtegning på Normalfordelingspapir
ForumindlægHej folkens Jeg er igang med en opgave, hvor jeg skal tegne på normalfordelingspapir - men er gået i stå... opgaver lyder: Vægten af melposer fra et firma er normalfordelt med gennemsnittet 2,009 kg og med spredningen 0,0056 kg. Hvad er hvad på normalfordelingspapir. Jeg har har nede... -
INTEGRALER
Forumindlægnogen der kan hjælpe mig med det her:har fx. det her eks. x^4når jeg diff. kan jeg godt c at det bliver 4X^3men problemet er at jeg ikke kan gå den omvendte vej når det er polynomier ved at x^4 skal gi' 1/5x^5 men HVORDAN :s er der nogle regneregler som man skal benytte når det er polynomier?... -
tangent i integralregning
Forumindlægint(tan x-1) tan xdx + int 1dxhvordan løser man sådan en ubestemt integral? er der en bestemt regneregel man bruger? -
hjælp til lidt af hvert
ForumindlægJeg har lige fundet ud af, at jeg har disse opgaver til i morgen. Er gået helt stå i dem, så hvis i gad at hjælpe vil det være super!? : I et forsøg bestemmes massen af en tom 100 mL målekolbe til 77,38 g. Med en pipette fyldes 10 mL træsprit i kolben, og der fyldes op med vand. Massen bestemmes ... -
dividier
Forumindlæghej hvordan dividier man 100/0,0035 uden lomme regner tak -
Eksponentiel funktion
ForumindlægHvordan beregner man skæringspunktet mellem to eksponentielle funktioner? -
Hydrogenatomets energiniveaudiagram
ForumindlægHej! Jeg har et spørgsmål angående hydrogenatomets energiniveaudiagram: Hvorfor ligger energierne tættere og tættere, jo større n bliver? På forhånd tak for svar! -
Sukker og densitet
ForumindlægNogen der kan hjælpe med nogle små bioteknologi spørgsmål? Spørgsmålene lyder; "Hvilken påvirkning af væskens densitet har sukker? Og hvorfor har sukker denne påvirkning af densiteten?" Håber nogen kan hjælpe <3 -
kilopris --> kr.
Forumindlæghej alle.. rejer 450 g. tilbud 45 kr. kiloprisen for rejer på tilbud er? i korner.. /signe -
Ligningsløsning
ForumindlægHej alle.\n\nEr der en, der vil være bejælpelig med at løse nedenstående ligning for mig MED mellemregninger, så jeg også selv bliver klogere?\n\n(4/3)*x+1/3 = -2,5x+5\n\nDen venstre side af ligningen er ikke helt lige til at indtaste på en lommeregner. Den skal forstås som, at 4/3 er en brøk, so... -
Summen af en række
ForumindlægJeg har følgende Jeg skal bestemme en værdi for N∈N således at Hjælp !!! -
1/tanx = 0,34
ForumindlægHvordan løses denne?\n\n1/tanx = 0,34 \n\n+ den skal illustreres på en figur med en enhedscirkel\n -
Redegørelse for renteformlen
ForumindlægJeg skal til mundtlig mat eksamen om ikke så lang tid, og i et af mine eksamenssprørgsmål bliver jeg bedt om at gøre rede for renteformlen. Hvad menes med dette? -
komplekse trigonometriske funktioner
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe mig med at løse de her to funktionsligninger cosz=i og sinz=0? Jeg har selv prøvet at løse dem, jeg vil bare gerne være sikker på, at jeg har fået det rigtige resultat. -
parameter
ForumindlægEn linje l er givet ved parameterfremstlling (x,y)=(-2,1)+t(2,6). Bestem en ligning for lJeg var desværre syg da læren gennemgik parameter og jeg forstår ikke helt det der står i bogen, så håber at der lige er en, der har lyst til at hjælpe
