Søgning på: matematik c mundtlig. Resultater: 18721 til 18740 af 92738
-
2 gradsligninger og polynomier.
ForumindlægHej alle. Jeg skal have lavet 1 notatark til en prøve imorgen, den må fylde 1 side, og den skal handle om Polynomier og andengradsligninger ! Det er til en matematik prøve imorgen, så primært til vores egen hjælp, men vi skal også aflevere den. Nogen der kan give noget hjælp til nogen udregningsm... -
Bestemmelse af forskrift (A-niveau)
ForumindlægHej :) Jeg har en matematik opgave som lyder: Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer koordinatsystemets akser i punkterne P (0,2), Q (8,0) og R (0,4). a) Bestem en forskrift for f(x) Ville være dejligt med lidt hjælp :) Er helt lost.. -
Nulreglen, Haster!!
ForumindlægUndersøg om 2 er løsningen til ligningen x^3 - 5x^2 + 6 = 0 Hvordan er det meningen jeg skal gøre det? Forklar venligst letforståeligt da jeg er en dør til matematik. Jeg har været fraværende i timerne hvor dette blev undervist. -
Hjælp til at beregne arealet
ForumindlægHej! Jeg har denne matematik opgave som jeg gerne vil have hjælp til. Opgaven lyder: 1. Hvad er arealet af det mindste kvadrat? 2. Hvad er arealet af det største kvadrat? Man kan se figuren på den vedhæftede fil! Håber i kan hjælpe mig! :) -
Differenialligninger
ForumindlægHejsa :) Jeg har følgende to opgaver som jeg ikke er med på. Begge opgaver må begge gerne laves på maple. I må meget gerne forklare mig opgaverne trin for trin, da jeg har lidt svært ved matematik :) Tak på forhånd! -
5-grads ligning
ForumindlægJeg har fået stillet denne opgave:find samtlige løsninger til ligningen x^5-10100x^3+10^6x=0hvordan løses den? -
Hjælp
ForumindlægHej^^ jeg skriver om mat og samf i min SRP - opgave, og vil meget gerne have en der kan læse den igennem for fejl (stavefejl, og hvis jeg nu skriver noget der er helt hen i vejret) BETALING GIVES -
afrunding
ForumindlægHar lige brug for hjælp, det er garanteret let.. men lige nu hvor jeg sidder med det, blev jeg faktisk itvivl Afstanden frs København til London er 956 km. Jeg skal afrunde til nærmeste hele ti ere, nærmeste hele hundrede og nærmeste hele tusinder.. det er vel 1000. (nærme... -
integration
Forumindlæghar brug for hjælp, men for at kunne hjælpe, skal man nok have bogen: "eksamens opgaver i matematik" fra højniveau i 3.g.Det er opg. E3030, som jeg ikke er helt med på.vi får givet: ved tidvægtet koncentration af et stof forstås:Ctv = (1/T)* S (fra 0 til T) f(t) dt.hvor f(t)=koncentrati... -
at isolere en variable
ForumindlægHej :) Jeg er i gang med en aflevering hvor jeg arbejder med ligninger og andengrads polynomier. De fleste ting forekommer mig rimeligt let, men aller første opgave, som skulle være den nemmeste har jeg tykket på længe nok nu .. den falder mig ikke let ind .. Den lyder .. Isoler 'f' i li... -
Lommeregner
ForumindlægHej, hvilken lommeregner vil i anbefale mig jeg går i 9. Tænkte den der hedder: TI-83, men har hørt at der er en bedre end den, samme model --> TI -
Ingen årsprøve?
ForumindlægJeg går i 2g med studieretningen mat A, fys/kemi B. Til næste år skal jeg have fys A. Skal jeg så ikke op i skri. årsprøve i år i fysik? Det samme "problem" for en af mine venner, der har eng A, mat/samf B, han har så valgt mat. Skal han heller ikke op i skri. årsprøve i mat? Ellers d... -
Differentialligning
ForumindlægHejsa. Jeg har vedhæftet en fil med en opgave, hvor jeg har et lille problem. Jeg skal nemlig finde et minimumspunkt for en værdi, N, og jeg er usikker på hvordan jeg skal gøre det. Jeg har gjort det først med at sætte differentialligningen lige med 0, hvor at n bliver holdt konstant på 1.2*10^6... -
En MEGA svær opgave, en Nobelpris Ligning.
ForumindlægHej derude. Jeg har brugt mange uge for at forstå en svær ligning, og det kan jeg heller ikke. Det er så svært for mig, som det var en Nobelpris Ligning. Det jeg vil, er at jeg vil forstå ligningen. Det ser ud som her bruges Greens teorem eller Green's first identity. Ligning som skal forstå... -
Opgave 5
ForumindlægHej søde folk er der nogen kan hjælpe mig med den opgave,der jeg ikke kfandt ud af. på forhånd tak. -
angående studieretninger osv.
ForumindlægHeej alle sammen er sikker på at jeg vil vælge stx, men er lidt usikker på noget, håber i kan hjælpe mig jeg har to spørgsmål: 1. Altså det jeg er usikker på er hvad jeg kan opnå/blive udfra samfundsvidenskablige retning? 2. og det gymnasie jeg har valgt har ikke lige det jeg vil have, men det h... -
SRP - Køteori
ForumindlægHejsa Jeg sidder og skal til at skrive SRP her i den kommende uge. Mit emne er køteori, hvilket jer er ret så lost i. Jeg ville høre om der ikke var nogen som er stærke på dette område og som kunne have sin interesse i at hjælpe. eller om der er nogen som kender nogen der er det :) på forhånd t... -
Kan man godt skifte klasse?
ForumindlægHej folkens, Jeg kan virkelig ikke klare samfundsfag på A, og jeg synes at det er et TOTALT kedeligt fag. Jeg skal ikke bruge samfundsfag til min videregående uddannelse. Tror I der er mulighed for at jeg kan flytte klasse? (Jeg går i 1g) -
Annuitetsregning
ForumindlægHej folkens! Jeg sidder lige nu med en opgave omkring rentes- og annuitetsregning, hvor et af spørgsmålene lyder som følgende: "Hvor mange gange er Anstørre end A0." Nogle der vil være så venlige at break it down for me? :) Mvh. Simon -
funktion
Forumindlægkan nogle hjælpe med denne opgave En parabel er graf for funktionen - f(x)= x2- 2x - 3 Bestem koordinatsættet til toppunktet for parablen.
